اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

دولت باید برای تجهیز پلیس برنامه‌ریزی کند/ وجود 94 هزار میلیارد تومان چک برگشتی نیازمند ریشه یابی است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پاسگاه‌های مرزی به توجه ویژه نیاز دارند، گفت: پلیس باید به تجهیزات روز مجهز شود چرا که نوع جرائم و تهاجمات نیز تغییر کرده است و این راستا دولت باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

دولت باید برای تجهیز پلیس برنامه‌ریزی کند/ وجود 94 هزار میلیارد تومان چک برگشتی نیازمند ریشه یابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در همایش پلیس، امنیت و اصناف که در سالن همایش‌های مجتمع اداری اصناف قم برگزار شد، با بیان اینکه شهدا باید به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند، اظهار کرد: الگوبرداری از شهدا و استمرار راه آنها سبب می‌شود که کشور به اهداف مورد نظر برسد.

وی با تاکید بر اینکه تعامل میان پلیس و اصناف سبب پیشرفت و رونق اقتصادی می‌شود، اضافه کرد: این تعامل یک آرامش روحی و روانی را برای مردم نیز به دنبال خواهد داشت؛ پلیس در کنار مجموعه‌های مختلف می‌تواند سبب آبادانی و پیشرفت شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برخاسته از درون مردم است چرا که امروزه جوانان انقلابی در این مجموعه فعالیت دارند که آنها وارثان نسل شهدا هستند، نیروی انتظامی نظام اسلامی با پلیس قبل از انقلاب اسلامی متفاوت است چرا که نیروهای انتظامی، افرادی متعهد هستند که به رسالت‌های خود به خوبی عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در راستای تامین نیازهای معیشتی نیروهای ناجا اقدامات لازم انجام شود، تصریح کرد: مسؤولان وظیفه حمایت از پلیس را بر عهده دارند، در قم نیز که با پدیده حاشیه‌نشینی روبه رو هستیم باید نگاهی ویژه به نیروی انتظامی داشته باشیم.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه پاسگاه‌های مرزی به توجه ویژه نیاز دارند، گفت: بخش عمده‌ای از مرزها نیازمند تجهیزات هستند؛ نیروی انتظامی کلانشهرها نیز با وضعیت بودجه‌ای کنونی نمی‌توانند به وضعیت مطلوب برسند. پلیس باید به تجهیزات روز مجهز شود چرا که نوع جرائم و تهاجمات نیز تغییر کرده است و این راستا دولت باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید به دنبال خیرین مردمی در حوزه امنیت باشد تا بتواند از توان آنها استفاده کند. کمک فقط مادی نیست به همین علت اصناف نیز می‌توانند با پلیس مشارکت داشته باشند و گاهی با حضور خود نیز سبب پیشبرد هدف شوند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت کمپ قمرود کمک خوبی به نیروهای انتظامی است، عنوان کرد: اگر معتادان را به سمت زندان‌ها هدایت کنیم نمی‌توانیم به نتیجه مورد نظر برسیم و هزینه‌ها را افزایش داده‌ایم در حالی که فعالیت کمپ قمرود که به همت مسؤولان استانی و خیرین برپا شده است ترک معتادان را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه اصناف با رعایت قوانین می‌تواند در حوزه اماکن همیار نیروی انتظامی باشد، اظهار کرد: برخی از مباحث در تعامل پلیس با اصناف قابل برطرف شدن است همانطور که در کشورهای توسعه یافته برخی از قوانین مورد نیاز به خوبی رعایت می‌شود.

امیرآبادی با اشاره به اینکه برخی از رخدادها همه چیز را مورد تاثیر قرار می‌دهد، یادآور شد: اکنون در حوزه کلان استان امنیت مطلوبی داریم اما برخی از اتفاقات نادر مباحث خاصی را به دنبال دارد که اگر این اتفاقات رفع شود می‌توانیم نمره قابل قبول را برای پلیس درنظر بگیریم چرا که پلیس وظیفه دارد امنیت را برای آحاد ملت به ویژه اصناف ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از خلأها و مشکلات قانونی به خوبی در جامعه قابل احساس است؛ نزدیک به 25 هزار نفر به علت گرفتن معافیت برای فرزندان خود طلاق گرفته‌اند و به صورت غیررسمی زندگی خود را سپری می‌کنند که این موضوع در افزایش آمار طلاق موثر است به همین علت باید تدبیری اندیشیده شود تا با مشکل خاصی روبه رو نشویم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پلیس اماکن باید اصناف را امین و همیار خود بداند، تصریح کرد: در سایه تعامل و همدلی بسیاری از مشکلات رفع شدنی است؛ زمانی که کاسب و پلیس امین مردم هستند می‌توانند در کنار یکدیگر در خدمت به مردم به نتایج مطلوبی برسند.

وی اضافه کرد: امسال مبلغی را به بودجه نیروی انتظامی اضافه کرده‌ایم اما برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر قوه مجریه باید به میدان وارد شود تا بتوانیم کاستی‌ها را جبران کنیم.

امیرآبادی کمبود کلانتری‌ها را یکی از مشکلات شهر مقدس قم برشمرد و گفت: باید خیرین مردمی به این عرصه وارد شوند چرا که اهمیت موضوع امنیت کمتر از آموزش نیست، اگر امنیت نداشته باشیم نمی‌توانیم فرزندان خود را به مدارس و دانشگاه‌ها بفرستیم.

وی ادامه داد: جایگاه نیروی انتظامی استان قم ارتقاء یافته اما با این وجود همچنان در شأن قم نیست چرا که قم یک جایگاه ویژه در کشور دارد و مراجع تقلید، شخصیت‌های حوزوی، جمعیت قابل توجه شهروندان، زائران خارجی، مسؤولان ملی و شخصیت‌های بین‌المللی سبب ارتقاء این جایگاه می‌شوند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان استان قم برای احقاق حقوق مردم این استان وظیفه دارند، تصریح کرد: هر چند تا کنون تلاش‌های بسیاری انجام داده و بودجه‌هایی جذب شده است اما همچنان به تلاش ادامه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی جامعه مطلوب نیست، بازار رونق مورد نیاز را ندارد و وضعیت اقتصادی تجار مطلوب نیست دولت باید به سرعت به موضوع رونق بازار بپردازد چرا که در این صورت بازار می‌تواند به نیروی انتظامی کمک کند. مالیات خود را پرداخت و بخشی از مشکلات را رفع کند اما زمانی که بازار توان نداشته باشد بخش‌های مرتبط نیز صدمه خواهند دید.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه در حوزه مالیاتی به قم نگاهی ویژه داشته‌ایم، عنوان کرد: هر چند از رئیس جدید اداره‌کل مالیات تشکر می‌کنیم اما شنیده می‌شود که به اصناف قم فشار می‌آورند، این را قبول نداریم چرا که ارتباط اصناف با مالیات باید دوستانه باشد و اصناف می‌دانند به دنبال این نیستیم که به زور از اصناف مالیت دریافت کرده و آن را در تهران هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از هزینه‌های سنگین کشور بر دوش قم است، گفت: برخی از مراکز مهم کشور در قم هستند اما دفاتر مرکزی آنها در تهران است و مالیات آنها در تهران پرداخت می‌شود، باید از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود چرا که کاسب خوب بدون مشکل مالیات خود را پرداخت می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موضوع برگشت چک به یک مشکل جدی تبدیل شده است، سال گذشته 94 هزار میلیارد تومان چک برگشتی داشته‌ایم؛ رهبر انقلاب اسلامی سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را اعلام می‌کنند اما رئیس جمهور موضوع سال اخلاق را مطرح می‌کند در حالی که باید در مرحله نخست مشکل اقتصاد را رفع کنیم بعد به دنبال رفع مشکل اخلاق باشیم، اگر تولید و رونق درست شود جرائم کاهش می‌یابد؛ رفع هر مشکلی را نباید از نیروی انتظامی درخواست کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید برای کمک به اصناف و پلیس برخی از ریشه‌ها را درست کنند، گفت: زمانی که بیکاری و اشتغال را رفع کنیم مشکلات اصلی کشور رفع می‌شود.

انتهای پیام/78023*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول