اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با فارس:

ظرفیت عظیم کشور در توریسم سلامت / با وزارت خانه‌ای شدن سازمان گردشگری مشکلات حل نخواهند شد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به ظرفیت عظیم کشور در حوزه توریسم و سلامت و خلأهای مربوط به آن اشاره داشت و گفت: با وزارت خانه‌ای شدن سازمان گردشگری با روند فعلی مشکلات حوزه گردشگری حل نخواهند شد.

ظرفیت عظیم کشور در توریسم سلامت / با وزارت خانه‌ای شدن سازمان گردشگری مشکلات حل نخواهند شد

منوچهر جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار در واکنش به اماواگرها ایجاد وزارت خانه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در کشور اظهار کرد: با تشکیل وزارت خانه‌ای که در راستای فعالیت‌های فعلی سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری کار کند، موافق نیستم.

وی بابیان اینکه تشکیل وزارت خانه دردی از صنعت گردشگری کشور دوا نمی‌کند، افزود: اگر قرار باشد فعالیت‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پررونق باشد باید در سازمان فعلی موفقیت‌ها حس شود وگرنه تشکیل وزارت خانه صرفاً نمی‌تواند حلال مشکلات این حوزه باشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فضای برای کار در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی بسیار بوده اما غفلت‌های صورت گرفته، گفت: متأسفانه اقداماتی که مورد انتظار از سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری بود رضایت‌بخش نیست و باید دامنه فعالیت‌های این سازمان اضافه شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه نباید سرمایه‌گذاری‌های در بخش گردشگری از سوی دولت صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: باید از پتانسیل بخش خصوص در گردشگری به‌جا و به‌موقع استفاده شود و نگاه به صنعت گردشگری ویژه دیده شود.

جمالی با تاکید بر توجه به آمایش سرزمین مطرح کرد: باید توجه شود که اعتبارات بخش دولتی و خصوصی در کجا و به چه اندازه هزینه می‌شود و از اتلاف و اسراف هزینه‌ها و اعتبارات جلوگیری شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه با وزارت خانه‌ای شدن میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مأموریت‌های این سازمان با دقت و سرعت بیشتری می‌تواند پیش برود، تصریح کرد: بااینکه با وزارت خانه‌ای شدن قدرت این سازمان افزایش پیدا می‌کند اما باید یادآور شد که مأموریت‌های سازمان مذکور در چارچوب فعلی نیز می‌تواند موفق‌تر عمل کند چون با روند فعلی با وزارت خانه‌ای شدن این سازمان مشکل کشور حل نخواهد شد.

وی بابیان اینکه گردشگری نیازمند نگاه جدی و ویژه به صنعت گردشگری بوده اما تاکنون به آن توجهی نشده، بیان کرد: باید نگاه به ظرفیت عظیم بخش توریسم سلامت در سازمان گردشگری بیشتر دیده شود و یقیناً فضا اقتصادی و بهداشتی در کشور نیز رشد قابل‌توجهی نیز بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم رودبار در خانه ملت با اشاره به خلأهای بزرگ درزمینهٔ گردشگری سلامت گفت: متأسفانه ما تاکنون حتی درزمینهٔ استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه نیز عقب‌مانده‌ایم و نتوانسته‌ایم موفق‌تر عمل کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بابیان اینکه ایران ظرفیت عظیمی در توریسم سلامت دارد، مطرح کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فوق‌العاده‌ای در کشور وجود دارد که بهترین امکانات و تجهیزات را در خود دارند اما متأسفانه در این بخش غفلت‌های صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول