اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

مدیر آموزش و پرورش قرچک:

طرح غربالگری پیشگیری از پدیکلوزیس در مدارس قرچک آغاز شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک از آغاز طرح غربالگری پیشگیری از پدیکلوزیس در مدارس این شهرستان خبر داد.

طرح غربالگری پیشگیری از پدیکلوزیس در مدارس قرچک آغاز شد

مهدی نیکبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان تهران در خصوص اجرای طرح ضربتی مبارزه با پدیکلوزیس اظهار داشت: با توجه به شروع فصل پاییز، پدیکلوزیس در مدارس شیوع پیدا می‌کند و واحد بهداشت اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک در این خصوص با کمک‌ مربیان بهداشت در مدارس، اقدامات ضربتی پیشگیری و مبارزه پدیکلوزیس را آغاز کردند.

وی گفت: برای پیشگیری از شیوع پدیکلوزیس، طرح ضربتی غربالگری توسط مراقبان سلامت در مدارس مقطع ابتدایی اجرا می‌شود که با آموزش دانش‌آموزان، همکاران و اولیا همراه است. اجرای این طرح در مقطع ابتدایی به دلیل این است که دانش‌آموزان این مقطع از اطلاعات کمی برخوردار هستند و توصیه‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند و این امر نظارت خانواده‌ها را می‌طلبد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک افزود: در اجرای این طرح غربالگری، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، تمام دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دانش‌آموزان دختر متوسطه دوره دوم توسط رابطان بهداشت از نظر پدیکلوز مورد بررسی قرار می‌گیرند و به آن‌ها توصیه می‌شود که موارد بهداشتی در جهت پیشگیری از پدیکلوزیس را رعایت کنند تا خدای نکرد دچار این بیماری نشوند.

نیکبخت بیان داشت: در صورتی‌ که در طرح غربالگری دانش‌آموزی مبتلا به این بیماری باشد، به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی برای درمان و دریافت شامپو پرمترین و خدمات درمانی ارجاع داده می‌شود تا تحت نظر قرار گیرد.

وی افزود: از همه خانواده‌ها و همکاران فرهنگی خود در مدارس می‌خواهیم که موارد بهداشتی دانش‌آموزان را به‌طور جد پیگیری کنند و در صورت مشاهده هرگونه علائم پدیکلوزیس، مراتب را به مربیان بهداشت انتقال دهند و خانواده‌های دانش‌آموزان نیز توصیه‌های بهداشتی را در خصوص دانش‌آموز خود جدی بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک راه مقابله و مبارزه با پدیده پدیکلوزیس گفت: بهترین روش در جهت پیشگیری از مبتلا نشدن به پدیکلوزیس رعایت کامل موارد بهداشتی است و خانواده‌ها می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی از مبتلا شدن فرزندان خود به پدیکلوزیس جلوگیری کنند.

هماهنگی‌های لازم با مراقبان سلامت مدارس انجام شده است

کارشناس مسؤول واحد بهداشت اداره آموزش و پرورش قرچک نیز در خصوص طرح غربالگری پدیکلوزیس گفت: هماهنگی‌های لازم با مراقبان سلامت مدارس در جهت غربالگری همه دانش‌آموزان دختر شهری و روستایی شهرستان قرچک به عمل آمده و مراقبان در مدارس برای اجرای طرح حضور به هم رساندند.

سمانه طالبی اظهار داشت: علاوه بر طرح غربالگری آموزش پیشگیری از پدیکلوزیس برای دانش‌آموزان، آموزگاران و اولیای دانش‌آموزان از اهم فعالیت‌های انجام‌شده قرار گرفتند و آموزش لازم را به آن‌ها داده شد.

وی گفت: برای پیشگیری از این طرح آموزش همگانی در مدارس اجرا می‌شود و توزیع بروشور پیشگیری از پدیکلوزیس به مدارس تحویل داده شده تا در تابلوی اعلانات نصب شود و در دید عموم قرار گیرد.

انتهای پیام/2568/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول