اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

آیت‌الله علم‌الهدی:

طرح «ترامپ دیوانه»، برای ترساندن ایران و گرفتن امتیاز است/ بی توجهی به هشدارهای 17 ساله رهبر انقلاب از بدعهدی آمریکا

نمایندده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز در برابر عربده‌کشی‌های دشمنِ مست و دیوانه نیاز به شجاعت داریم تا در دهان او بزنیم، به بصیرت نیز نیاز داریم تا عده‌ای نقش میانجی بازی نکنند که از ما امتیاز بگیرد.

طرح «ترامپ دیوانه»، برای ترساندن ایران و گرفتن امتیاز است/ بی توجهی به هشدارهای 17 ساله رهبر انقلاب از بدعهدی آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس، اظهار کرد:از جمله موضوعات شیطان شناسی، رابطه نفس و شیطان است؛ در قرآن دو خطر به انسان اعلام شده است که یکی از این خطرات، «نفس» است.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: حضرت یوسف(ع) با تمام اوج‌گیری در فضای عبودیت خدا، می‌گوید «من نفس خودم را تبرئه نمی‌کنم و نفس، فرمان دهنده به بدی است».

وی افزود: سنگلاخ دیگر در مسیر دلدادگی بشر به ذات کبریائی خداوند متعال، «شیطان» است.

علم‌الهدی در توضیح رابطه بین نفس و شیطان گفت: نفس انسان به عنوان مجموعه‌ای از تمایلات بشر، دروازه‌ای برای شیطان است چرا که شیطان قدرت تسلط و تصرف در تصمیم‌گیری انسان ندارد و تنها توانایی شیطان، زینت دادن به گناه است.

امام جمعه مشهد با اشاره به ایام اسارت اهل‌بیت امام حسین(ع) گفت: نگاه به اهل‌بیت از منظر احساسات یا از نگاه تاریخی صحیح نیست بلکه باید در عمل از اهل‌بیت الگو بگیریم و در جریان اسارت اهل‌بیت(ع) آنچه باید مورد توجه قرار گیرد اقتدار و بصیرت ایشان است.

وی افزود: یزیدیان وقتی آن کودک را پیدا کردند به‌جای نوازش و دلجویی، به سر و صورت این کودک سه‌ساله تازیانه زدند و این نازدانه امام حسین(ع) به‌جای التماس و فریاد، «وا محمدا» سر می‌داد که این شجاعت باید سرمشق ما قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: امروز در برابر عربده‌کشی‌های دشمنِ مست و دیوانه نیاز به شجاعت داریم تا در دهان او بزنیم، به بصیرت نیز نیاز داریم تا عده‌ای نقش میانجی بازی نکنند که از ما امتیاز بگیرد.

وی با تشبیه نفوذ به حرکت موریانه گفت: در دنیا برخی کشورها مثل آمریکا نقش گرگ را بازی می‌کنند و با زوزه‌هایش انسان را از حمله خود آگاه می‌کند اما اروپا مانند موریانه، بی‌صدا درصدد نابود کردن پایه‌های زندگی شماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ترفند ترامپ هراسی غرب، ادامه داد: اروپا می‌خواهد ما را از دیوانگی ترامپ بترساند و مدام عملیات روانی ایجاد می‌کنند تا از ما امتیاز بگیرند چرا که مانند سگ از قدرت موشکی ما می‌ترسند.

امام‌جمعه مشهد تأکید کرد: اروپا و آمریکا هیچ تفاوتی ندارند و نفوذ موریانه‌ای اروپا در جهت زمینه‌سازی برای حمله آمریکا است که دیدیم رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برخی در مجلس با عکس گرفتن با او، حیثیت ملت را زیر سؤال بردند، حتی حاضر نشد بگوید تحریم‌های آمریکا نقض برجام است.

علم‌الهدی با بی‌اهمیت دانستن خروج ایالات‌متحده از برجام، اظهار داشت: چرا باید از خروج آمریکا از برجام بترسیم؟ به درک که خارج شوند؛ ما را از جنگ می‌ترسانند، ما قدرتمند هستیم همچنان که فرمانده غیور سپاه در مقابل عربده‌کشی آمریکا علیه سپاه پاسداران را تروریسم می‌خوانیم، گفت اگر آمریکا سپاه را تروریست قلمداد کند باید تا دو هزار کیلومتر عقب برود.

وی افزود: از۸۰ میلیون نفر ایرانی، ۵۰میلیون نفر افرادی هستند که مانند حججی‌ها در مقابل دشمن سینه سپر خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب نسبت به طرح آمریکا و غرب برای گفت‌وگو با ایران، اضافه کرد: ایشان از سال 1380 تا امروز، مدام نسبت به توافق به آمریکا هشدار دادند که آنان قابل‌اعتماد نیستند و بدعهدی می‌کنند، اگر در موضوع هسته‌ای توافق صورت بگیرد، در گام‌های بعدی  به سراغ موشکی و حقوق بشر نیز خواهند رفت.

وی با انتقاد از مردم و مسؤولان نسبت به بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی، گفت: متأسفانه نه مردم به اقتصاد مقاومتی که رهبری 4 سال پیش مطرح کردند، توجه نشان دادند و نه مسؤولان به دنبال اجرای آن و ارائه طرح برای تحقق اقتصاد مقاومتی بودند.

امام‌جمعه مشهد بیان کرد: امروز قدرت ما آمریکا را در منطقه مستأصل کرده و آمریکا حتی جرأت نکرد به تهدید سپاه پاسداران، پاسخ بدهد.

وی اضافه کرد: امروز ما در آستانه چهلمین سالگرد انقلابمان، از لحاظ قدرت نظامی در سطح بالایی هستیم و با ۸۰ میلیون نفر جمعیت از لحاظ اقتصادی نیز در شرایطی قرار داریم که دنیا به ما احتیاج دارد نه ما به دنیا.

انتهای پیام/70037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول