اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده ارشد کنگره:‌ طرح ترامپ در خصوص برجام، معقول نیست

یکی از اعضای ارشد کنگره می‌گوید که طرح ترامپ برای استفاده از قدرت کنگره به جای ایجاد ائتلافی بین‌المللی برای بازمذاکره در خصوص برجام، معقول نیست.

نماینده ارشد کنگره:‌ طرح ترامپ در خصوص برجام، معقول نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الیوت انگل» نماینده ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به سخنان امشب ترامپ درباره برجام، آنها را نامعقول خواند.

بر اساس اعلام سایت رسمی مجلس نمایندگان آمریکا، انگل در بیانیه خود آورده: «ایران نباید هیچ‌گاه سلاح هسته‌ای داشته باشد؛ برای کسب اطمینان از این مسئله، باید توافق هسته‌ای را با جدیت اجرا کنیم و البته برای افزایش مدت زمان بند زوال‌پذیری آن، کار کنیم.»

این نماینده ارشد دموکرات همچنین ایران را به داشتن رفتار بد منطقه‌ای متهم کرده و گفته که باید بخاطر این رفتارها، ایران را تحت فشار قرار داد تا روزی دست از این اقدامات بردارد.

الیوت انگل در کنار این سخنان و اتهامات، از عدم تأیید پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ هم انتقاد کرده و گفته: «برنامه رئیس‌جمهور، معقول نیست. شروع مذاکرات برای افزودن بندهایی به توافق هسته‌ای، مستلزم ایجاد ائتلافی از شرکای بین‌المللی است و نه اقدامی یکجانبه در کنگره.»

این نماینده ارشد کنگره در ادامه گفته که باید با برنامه موشکی بالستیکی و حمایت ایران از تروریسم مقابله شود ولی «کنگره پیش از این در ماه اوت، تحریم‌های سختی علیه ایران، روسیه و کره شمالی اعمال کرد و رئیس‌جمهور هم آن را امضاء‌ کرد ولی به طرز غم‌انگیزی از اجرای آن سر باز زد.»

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول