اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با زیرعنوان پیوست‌ها و گسست‌ها

کتاب سلفی‌گری و روشنفکری دینی منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از انتشار کتاب سلفی‌گری و روشنفکری دینی با زیرعنوان پیوست‌ها و گسست‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب سلفی‌گری و روشنفکری دینی منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به محتوای کتاب سلفی‌گری و روشنفکری دینی با زیر عنوان پیوست‌ها و گسست‌ها اظهار کرد: این کتاب درصدد جریان‌شناسی اندیشه سلفی و شبه سلفی و معرفی آن است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این کتاب جریان‌شناسی اندیشه سلفی و شبه سلفی نام دارد که تاریخچه و مراحل شکل‌گیری تفکر سلفی از جمله مباحث آن است که به دورنمای کلی از جریان سلفیه می‌پردازد و مراحل شکل‌گیری اندیشه سلفی وهابی را مطرح می‌کند.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه فصل دوم این بخش چهره‌های اثرگذار بر جریان شبه سلفی و روشنفکری دینی در ایران است گفت: این بخش به چهر‌ه‌هایی در این حوزه اشاره می‌کند و به بررسی احوالات آنها می‌پردازد.

وی عنوان کرد: بخش دوم کتاب روشنفکری دینی و نسبت آن بر جریان شبه سلفی بر تاریخ معاصر ایران است که جریان‌شناسی روشنفکری دینی در ایران عصر پهلوی و دوره انقلاب اسلامی را مورد نظر قرار می‌دهد و به طور طبیعی به گرایش‌های مارکسیستی، سوسیالیستی و لیبرالیستی روشنفکری دینی و روشنفکری دینی تجدیدنظرطلب پس از پیروزی انقلاب اشاره می‌کند.

روحانی یادآور شد: فصل چهارم نسبت جریان روشنفکری دینی و جریان شبه سلفی است که بازگشت به سلف، اصلاح دین و خرافه‌زدایی از آن، مخالفت با روحانیت، علم‌زدگی و حق‌گرایی افراطی از موضوعات مهمی است که در بخش پایانی این کتاب اشاره می‌شود.

وی عنوان کرد: این کتاب پژوهشی در قلمروی تاریخ معاصر ایران است که با تلاش پژوهشگر محمد ملکزاده نگارش شده و هدف اصلی وی بررسی جریان‌شناسی فرهنگی عصر پهلوی برای معرفی جریان شبه سلفی در ایران و تبیین ریشه‌ها و بنیان فکری آنها است و به نحوه مقابله با شبهات و هجمه‌های گسترده دشمنان تشیع می‌پردازد.

کتاب سلفی‌گری و روشنفکری دینی با زیر عنوان پیوست‌ها و گسست‌ها به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده‌ای نزدیک با قیمت 27 هزار تومان وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول