اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

مدیر نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

5 کارخانه استان اصفهان موفق به کسب نشان ایمنی و سلامت شدند

مدیر نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد 5 کارخانه استان اصفهان توانستند نشان ایمنی و سلامت را کسب کنند.

5 کارخانه استان اصفهان موفق به کسب نشان ایمنی و سلامت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید عیسی موسوی پیش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی غذا اظهار کرد: 5 محور از محورهای اصلی برنامه‌های روز گرامیداشت روز جهانی غذا در ایران خواهد بود که کاهش مصرف قند، نمک و چربی، توجه به نشانگرهای تغذیه‌ای و برچسب اصالت، مبارزه با قاچاق کالا و ترویج و معرفی نشان ایمنی و سلامت جز محورهای برنامه‌های امسال است.

وی  افزود: با توجه به حیطه کار وزارت بهداشت بیشتر فعالیت‌های وزارتخانه در همین حوزه‌ها بوده است، ویژه برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده است به این نحو است که روز نخست هفته غذا به عنوان غذا، آگاهی و سلامت نام گذاری شده است، روز دوم این هفته روز غذا نظارت و سلامت، روز سوم به عنوان روز غذا، تحرک و سلامت است.

مدیر نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روز چهارم روز غذا صنعت و سلامت، روز پنجم روز غذا آموزش و سلامت، روز ششم روز غذا و سفیران سلامت و روز آخر هم به عنوان روز غذا معنویت و سلامت نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: تا آخر سال 95 قرار بود برچسب نشانگر سلامت روی همه محصولات استان قرار بگیرد و امسال بحث پایش مواد غذایی و آشامیدنی و برچسب نشانگر رنگی به طور کامل انجام شود که در شش ماهه نخست امسال یک بخش آن انجام شده است، در همه استان‌ها قرار بر این بوده است که در پایش های استانی خود، محصولات استان‌های دیگر نیز انجام دهند.

موسوی اذعان داشت: تعداد 5 کارخانه استان اصفهان توانستند نشان ایمنی و سلامت را کسب کنند و فردا از این شرکت‌های موفق تجلیل خواهد شد و از دست وزیر بهداشت تندیس خود را دریافت خواهند کرد.

وی در همین خصوص ادامه داد: این به این دلیل است که در صد زیادی از دانه‌های روغنی وارداتی است، معاونت غذا و دارو به عنوان یکی از ستادهای دانشگاه علوم پزشکی برنامه‌های ستادی و سیاست‌گذاری را پیگیری می‌کند و در بحث نظارتی تمام کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که تولید محصولات خوراکی و آرایشی و بهداشتی را عهده‌دار هستند باید یک کارشناس فنی داشته باشند.

مدیر نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: 692 کارخانه در استان اصفهان پروانه تولید محصول خوراکی، بهداشتی و آرایشی و دارویی گرفته‌اند و تعداد بیش از 300 کارگاه داریم که پروانه تولید کارگاهی از معاونت غذا و داروی استان دریافت کرده‌اند، 5 هزار و 800 محصول پروانه ساخت برای محصولات غذایی، بهداشتی آرایشی و دارویی در استان اصفهان صادر شده است.

وی در پایان ابراز داشت: بازرسان از این کارخانه و کارگاه و مسؤولان فنی بازدید می‌کنند، یک نظارت عالیه هم داریم که کارشناسان سازمان غذا و دارو انجام می‌دهند، 17 کارشناس بازرس داریم البته نظارت در عرصه عرضه محصولات نیز وجود دارد، همیشه سعی کرده‌ایم به طور بهینه از این تعداد بازرس استفاده کنیم، یکی از اولویت‌های غذا و دارو این است که بازرسی‌ها به صورت سامانه‌ای انجام شود، یک سری آزمایشگاه‌ها به عنوان همکار وزارت بهداشت هستند که فعالیت‌های آن‌ها نیز تحت نظارت ماست.

انتهای پیام/63087/ی40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول