اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

سیدمحمدرضا بهشتی:

بصیرت در ما قوت پیدا نکرده است/ظرفیت پذیرش مشکلات را نداریم

فرزند شهید دکتر بهشتی با اشاره به اینکه بصیرت و بینایی در ما قوت پیدا نکرده است، گفت: اینگونه استقامت و پایداری در روز عاشورا نشان از یک ذخیره‌ ایمانی و بینایی دارد که پایداری در برابر مشکلات و مواجه با آنان را ممکن می‌کند و اینکه ما در برابر مسائل و مشکلات دچار تردید و دودلی می‌شویم بیانگر این مهم است که این بصیرت و بینایی در ما تقویت نشده است.

بصیرت در ما قوت پیدا نکرده است/ظرفیت پذیرش مشکلات را نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سیدمحمدرضا حسینی‌بهشتی دوشنبه‌شب در نشست علمی و فرهنگی «کمال انسانیت در حماسه حسینی» اظهار کرد: واقعه کربلا یکی از بزرگترین حماسه‌هاست و از جمله موضوعاتی است که جامعه بیش از هر زمان دیگر به آن نیازمند است.

وی با بیان اینکه جریان کربلا و روز عاشورا بیانگر تجلی قدرت ایمان در دل امام حسین(ع) و یارانش است، افزود: حضور یک سطح و قوتی از ایمان یکی از جوانب این نبرد نابرابر بود که اعجاب‌آور است.

فرزند شهید دکتر بهشتی بیان کرد: ائمه اطهار(ع) چنان در برابر هتک حرمت‌ها و آسیب‌هایی که به آنان وارد می‌شد برخورد می‌کردند که اگر در عصر حاضر بر ما وارد می‌شد گویا تحمل‌نشدنی است و این تفاوت ما با آنان است.

بهشتی با اشاره به اینکه بصیرت و بینایی در ما قوت پیدا نکرده است، اضافه کرد: اینگونه استقامت و پایداری در روز عاشورا نشان از یک ذخیره‌ ایمانی و بینایی دارد که پایداری در برابر مشکلات و مواجه با آنان را ممکن می‌کند و اینکه ما در برابر مسائل و مشکلات دچار تردید و دودلی می‌شویم بیانگر این مهم است که این بصیرت و بینایی در ما تقویت نشده است.

وی با بیان اینکه ایمان درجات و مراتب گوناگونی دارد، تصریح کرد: مرتبه اول ایمان، اسلام است که با گفتن شهادتین وارد جامعه‌ای می‌شویم که با هم پیمان جمعی می‌بندیم و جان و مال‌مان محفوظ می‌ماند.

بهشتی بیان کرد: داشتن دانش نسبت به موضوعی که ذره‌ای تردید در آن رسوخ پیدا نمی‌کند یقین است که مرتبه دیگری از ایمان است.

وی با عنوان اینکه ما ظرفیت پذیرش مشکلات را نداریم، خاطرنشان کرد: همه ما باید به این درک برسیم که پیش از ابراز احساس حزن و اندوه باید به حال این افراد غبطه خورد چرا که این افراد تمام مراتب سلوک و ایمان را در یک نیم‌روز طی کرده‌اند.

همچنین در این مراسم رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در بهشهر با اعلام اینکه جامعه‌ای که شعار و نمادش محرم و سیدالشهداست، باید از محرم و کربلا درس بیاموزد، گفت: انقلاب اسلامی ایران با استفاده از الگوها و شخیصت‌های دینی و ملی انقلاب گرفت اما در حال حاضر متأسفانه در برخی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با مشکلاتی مواجه هستیم و این با اصل موضوع انسان و جایگاه آن در جامعه مغایرت دارد.

امیر عادلانی با اشاره به اینکه باید بر احیای فضلیت‌های انسانی توجه بیشتری داشت، تأکید کرد: همه ما باید به این مهم توجه داشته باشیم که شعار انقلابی‌گری تا چه میزان با عمل و رفتارهای ما نسبت و نزدیکی دارد.

وی در پایان به هفته نیروی انتظامی و زحمتکشان این عرصه اشاره کرد و یادآور شد: نیروی انتظامی شهرستان بهشهر در ایام انتخابات همکاری و تعامل بسیار خوبی با ستاد برگزاری انتخابات داشته‌اند که این مهم قابل تقدیر است.

انتهای پیام/86049/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول