اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک حوزه نفتی و شرکت نفت شمال تحت کنترل نیروهای عراقی

توافق برای اجتناب از درگیری در میادین و تأسیسات نفتی کرکوک

همزمان که وزارت نفت عراق از توافق بر سر اجتناب از درگیری در میادین و تأسیسات نفتی در استان کرکوک خبر داد، یک میدان نفتی بزرگ تحت کنترل نیروهای دولت مرکزی عراق در آمد.

توافق برای اجتناب از درگیری در میادین و تأسیسات نفتی کرکوک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مسئول در وزارت نفت عراق از توافق با طرف‌های کُردی برای اجتناب از درگیری در میادین و تأسیسات نفتی استان کرکوک خبر داد. 

پس از افزایش تنش میان اربیل و بغداد در پی همه‌پرسی کردستان عراق برای جدایی، از شب گذشته نیروهای مسلح تحت فرماندهی دولت مرکزی عراق برای تصرف مناطق مهم استان کرکوک مأموریت خود را آغاز کرده‌اند. 

فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز اعلام کرد که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی کرکوک به نام «کی. 1» (K1) تحت کنترل نیروهای مسلح عراق درآمده است. همچنین تلویزیون عراق از تسلط بر بخش‌های بزرگی در غرب کرکوک از جمله ایستگاه گاز و منطقه صنعتی و پالایشگاه نفت و گذرگاه خالد خبر داد. 

به گزارش «العربیه»، همزمان با این خبرها، یک مسئول در وزارت نفت عراق از توافق با سران گروههای کُرد خبر داد و اعلام کرد که توافق شده است که تأسیسات نفتی و گازی در کرکوک، از درگیری به دور باشد.

طبق این خبر، تولید نفت و گاز طبیعی در کرکوک طبق روال گذشته در جریان است هر چند که مأموریت نظامی ادامه دارد. 

در این خبر همچنین آمده است که میدان نفتی بزرگ «بابا کرکر» در کرکوک و شرکت نفت شمال تحت کنترل نیروهای مسلح عراقی در آمده است. 

شبکه الحدث وابسته به شبکه خبری العربیه نیز به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد که نیروهای عراقی شهرستان طوزخورماتو را تحت کنترل درآورده‌اند و نیروهای نهاد مبارزه با تروریسم نیز ورودی جنوبی کرکوک را تحت کنترل درآوردند.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول