اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان شمالی

مديرعامل شركت گاز خراسان شمالي اعلام کرد

آماده‌باش شركت گازخراسان شمالي در مناطق زلزله‌زده

مديرعامل شركت گاز خراسان شمالي از آماده‌باش نیروهای شركت گازخراسان شمالي در مناطق زلزله‌ زده استان خبر داد.

آماده‌باش شركت گازخراسان شمالي در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت گاز خراسان شمالی، نیروهای این شرکت در خراسان شمالی در آماده باش کامل هستند تا در صورت هرگونه مشکل در مناطق زلزله زده نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، درباره وضعیت گازرسانی به مناطق زلزله زده افزود: تاکنون قطعی گاز و سانحه مرتبط با گاز بر اثر حادثه زلزله در مناطق حادثه دیده خراسان شمالی گزارش نشده است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که مشکلی مربوط به گاز در مناطق مسکونی و سایر بخش ها وجود ندارد و با اشاره به اینکه خوشبختانه زلزله شب گذشته هیچ گونه خسارتی به تاسیسات گازرسانی در مناطق زلزله زده استان نداشته، از آمادگی لازم نیروهای این شرکت در برابر هرگونه حوادث غیر مترقبه خبر داد.

میربلوکی اظهار داشت: در پی وقوع زلزله ۴.۷ ریشتر در حوالی شهر پیش قلعه و ۲۲ کیلومتری بجنورد، به فاصله چند دقیقه پس از وقوع زمین لرزه فراخوان حضور نیروهای امدادی و تعمیراتی اداره گاز شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان به منظور بررسی، اطلاع‌یابی از میزان آسیب دیدگی احتمالی تاسیسات و ایجاد آمادگی لازم در نیروها صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با تاکید بر حفظ آمادگی نیروها و تجهیزات لازم در زمان بحران اظهار داشت: با توجه به سابقه وقوع زمین لرزه در استان ، حفظ آمادگی نیروها و پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی مهمترین برنامه اجرایی در مدیریت صحیح بحران خواهد بود.

میربلوکی ضمن قدردانی از همکاری و تعامل به موقع و مطلوب کارکنان شرکت گاز استان در بحث مدیریت بحران، از تمام هم استانی‌ها در مناطق زلزله زده به ویژه روستاهای کانون زلزله درخواست کرد تا در اسرع وقت نسبت به کنترل اتصالات گاز و دودکش وسایل گازسوز خود اقدام کنند.

 وی در ادامه به چند توصیه ایمنی اشاره کرد و اقداماتی هم استانی های عزیز باید  بعد از وقوع زلزله رعایت کنند:

-در چند ساعت نخستین پس اززلزله و تا قبل از بررسی سیستم لوله کشی ازگاز استفاده نکنید

 - امکان شکستگی لوله ها ی گاز در هنگام وقوع زلزله وجود دارد ، بنابراین پس از وقوع زلزله در اولین فرصت اقدام به بستن شیر اصلی گاز نمایید .

 -در هنگام زلزله به علت حرکت زمین وتکان های وارده احتمال اینکه اتصالات سست شود و نشتی گاز به وجود بیاید قوی است ،چنانچه بوی کاز را استشمام کردید ابتداشیر اصلی گاز را ببندیدو سپس موضوع را به شرکت گاز اطلاع دهید .

- درهنگام زلزله امکان واژگون، مسدود و افتادن دود کش وجود داردبنابراین بعد اززلزله دودکشهای منزل رابازرسی نمایید .

 -مجرای دودکش (هواکش) را از نظرآسیب‌دیدگی بازرسی کنید؛ صدمات و آسیب‌های کوچک  می‌تواند باعث بروز یک آتش‌سوزی گردد

-اگر بوی گاز استشمام کردید، شیر اصلی گاز را ببندید و  فوراً محل را ترک کنید.

-شیر اصلی گاز را از بیرون ببندید، اگر بنا به هر دلیل، گاز را قطع کردید، سپس با رعایت ایمنی باید جریان گاز را مجددا برقرار کنید.

 -تأسیسات را بازرسی‌کنید؛ نشتی‌ گاز را بررسی‌کنید؛ در صورت استشمام بوی گاز، یا نشت گاز یک پنجره را بازکنید و فوراً ساختمان را ترک کنید.

-پس از وقوع زلزله هرگزجرقه آتش و یا جرقه الکتریکی ایجاد نکنید چون اگر نشتی گاز وجود داشته باشد می تواند باعث انفجار گردد .

-در صورت احساس بوی گاز از زدن کلیدهای برق و یا روشن کردن وسایل برقی و گازی اکیداً خودداری کنید. زیرا ممکن است تولید جرقه کند و گاز ناشی از لوله‌های شکسته شده را مشتعل سازد

-از روشن کردن کلیدهای برق اجتناب کنید و اگر بوی گاز در فضا استنشاق شود نباید به هیچ عنوان از کبریت، فندک و دستگاه‌های با شعله باز استفاده شود.

-در صورت بروز مشکل با شماره ۱۹۴ امداد گاز تماس بگیرید.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول