اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران

مرگ توله خرس در اثر برخورد با خودرو در بلده

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران از مرگ توله خرس در اثر برخورد با خود با خودرو خبر داد.

مرگ توله خرس در اثر برخورد با خودرو در بلده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان مازندران،کوروس ربیعی اظهار کرد: یک قلاده توله خرس در مسیر جاده روستای دویلات، مزید از بخش بلده شهرستان نور در اثر تصادفات جادهای به شدت آسیب دید و تلف شده است.

وی سن این توله خرس نر را دو سال اعلام کرد و گفت: در سال جاری چهارمین خرسی است که در استان مازندران تلف شده است.


رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران خاطر نشان کرد:  دوقلاده از این خرس هاکه بالغ بوده اند در اثر اصابت گلوله  از سوی شکارچیان در گلوگاه و آمل تلف شده و دو قلاده دیگر که توله بوده اند در اثر تصادفات جاده‌ای در کجور نوشهر و بلده نور تلف شدند.


ربیعی خاطر نشان کرد: دو قلاده خرس بالغ نیز که در تله سیمی در منطقه نمارستاق آمل و بلده نور گرفتار شده بودند توسط تیم امداد ونجات حیات وحش محیط زیست مازندران زنده‌گیری و در طبیعت رهاسازی شدند.


وی  گفت: تعارضات حیات وحش و به‌ویژه خرس‌ها در سال جاری به دلیل خشکسالی و کمبود مواد غذایی در طبیعت زیاد شده و این سبب شده تا خرس ها به سمت حاشیه روستاها و باغات هجوم آورده و در این شرایط توله‌ها به دلیل بازیگوشی و کم تجربه بودن دچار آسیب و تلفات جاده‌ای  می‌شوند،تعدادی دیگر از خرس ها نیز در تله کشاورزان و باغداران گرفتار و یا به صورت غیر قانونی شکار می‌شوند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه در سال جاری  تا شرایط پیش آمده ناشی از کمبود موادغذایی درسال جاری سپری شود.

انتهای پیام/86004/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول