اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بوشهر

رییس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان بوشهر خبر داد

امتياز كسر خدمت به دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد و دانشجويان دكترا

رییس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: به فارغ التحصيلان كارشناسي ارشد و دانشجويان دكترا كه يك كار تحقيقاتي براي اين دفتر انجام دهند امتياز كسر خدمت از دو تا شش ماه اعطاء مي شود.

امتياز كسر خدمت به دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد و دانشجويان دكترا

احمد خواجه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان بوشهر اعطاء امتیاز کسر خدمت به فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دانشجویان دکترا و اجرای طرح جایگزین تحقیق به جای خدمت سربازی است. 

وی افزود: این دفتر همه ساله نیازهای پژوهشی رده‌های تخصصی نیروی انتظامی استان بوشهر را جمع‌آوری کرده و پس از اولویت‌بندی آنها در شورای پژوهش که به ریاست سردار فرماندهی انتظامی استان بوشهر برگزار می‌شود، موضوعات طرح‌های تحقیقاتی به فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دانشجویان دکترا و نخبگان علمی در رشته‌های علوم اجتماعی، علوم انسانی، روانشناسی، حقوق، جامعه شناسی، مترجمی، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری ارائه می شود. 

 رییس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند یکی از موضوعات طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز پلیس استان بوشهر را انتخاب و در صورت تایید پرپوزال آن، طرح خود را انجام دهند که براساس ارزیابی‌های به عمل آمده از دو تا شش ماه کسر خدمت به مجریان طرح تعلق می‌گیرد. 

خواجه در خصوص طرح جایگزین تحقیق به جای خدمت سربازی عنوان کرد: این طرح مربوط به کسانی است که از سوی بنیاد نخبگان به عنوان نخبه معرفی شده باشند که با ارائه معرفی نامه از این بنیاد می‌توانند به دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان مراجعه و یکی از موضوعات طرح‌های تحقیقاتی را انتخاب و آن را به جای کل خدمت خود انجام دهد. 

وی بیان کرد: نخبگان وظیفه در طول انجام کار تحقیقاتی خود از حقوق و مزایا برخوردار بوده و کلیه هزینه‌های ناظران علمی و انتظامی طرح نیز توسط دفتر تحقیقات کاربردی پرداخت می‌شود. 

این مقام انتظامی بیشتر اولویت های پژوهشی دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان را در دو حوزه رسانه، نظم و امنیت و آسیب‌های اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای تاسیس این دفتر تا کنون 30 طرح تحقیقاتی انجام و بیش از 40 پایان نامه و رساله دکترا نیز مورد حمایت قرار گرفتند. 

خواجه به برپایی بیش از 50 نشست علمی، اتاق فکر و میزگرد در یک ساله گذشته خبر داد و افزود: به منظور بهره‌گیری از دانش و تخصص اساتید و صاحب نظران حوزه علوم اجتماعی در ماموریت‌های پلیسی، دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان بوشهر اقدام به جذب اساتید دانشگاه در قالب همکار پژوهشی می‌کند و از آنان در اتاق‌های فکر پلیس‌های تخصصی بهره‌گیری کرده و از نظرات آنها در زمینه شیوه‌های پیشگیری از جرایم بحث و تبادل نظر استفاده می‌برد.

وی افزود: اساتید دانشگاه و صاحب نظران حوزه مسایل اجتماعی می‌توانند با معرفی نامه و ارائه سوابق علمی خود به عنوان همکار پژوهشی در نشست‌های علمی و اتاق‌های فکر پلیس استان شرکت کرده و به پلیس در امنیت بهتر جامعه کمک کنند. 

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان دریافت عنوان علمی ترویجی برای فصل‌نامه دانش انتظامی بوشهر را یکی از موفقیت‌های این دفتر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیست و شش شماره از این فصل‌نامه چاپ و در سطح مراکز علمی توزیع شده که در این زمینه نیز تمامی دانشجویان و صاحب‌نظران می‌توانند مقالات تخصصی خود در حوزه مسایل آسیب‌های اجتماعی را به دبیرخانه فصل‌نامه ارسال کنند. 

این مقام انتظامی، با بیان این که تامین امنیت نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه است، اظهار داشت: یکی از قشرهایی که می‌توانند راه‌گشای مشکلات و معضلات اجتماعی باشند و به پلیس در حفظ و ارتقای امنیت جامعه کمک کنند، محققان، صاحب‌نظران ، اساتید و دانشجویان هستند و در این زمینه دفتر تحقیقات کاربردی از هرگونه همکاری علمی آنان استقبال می‌کند.

انتهای پیام/3347/40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول