اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت

تشکر وزارت بهداشت از برخورد انضباطی با دو فوتبالیست/ 50 درصد نمک مصرفی مردم از طریق نان است/ واکنش حریرچی به 4 سال و نیم نشست خبری نداشتن وزیر بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:‌ مصرف نمک ایرانی ها 2 برابر حد استاندارد است و هر ایرانی 10 تا 12 گرم روزانه نمک مصرف می کند.

تشکر وزارت بهداشت از برخورد انضباطی با دو فوتبالیست/ 50 درصد نمک مصرفی مردم از طریق نان است/ واکنش حریرچی به 4 سال و نیم نشست خبری نداشتن وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛ ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری صبح امروز در ارتباط با نمک آرد ایرانی اظهارداشت: مصرف نمک ایرانی ها 2 برا بر حد استاندار است و هر ایرانی روزانه 10 تا 12 گرم نمک مصرف می کند.

50 درصد نمک مصرفی مردم از طریق نان است

وی با بیان اینکه 50 درصد نمک مصرفی ایرانیان از طریق نان است، افزود: فرهنگ‌سازی در راستای کاهش موثر نمک موثر است ولی مردم در میزان نمک نان نقشی ندارند و همه باید دست به دست هم دهیم تا مصرف نمک نان کاهش یابد.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد تعرفه‌های خدمات پزشکی و جلسه متخصصان بیهوشی در نظام پزشکی گفت: نامه همکاران بیهوشی به ما واصل شده است و نظرات آنها به دبیر شورای عالی بیمه منعکس شده است. همچنین تعیین تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه صورت می‌گیرد و نهایت در دولت تصویب می‌شود. دبیرخانه شورای عالی بیمه در حال آماده شدن برای تعیین تعرفه‌های سال 97 است.

بیشترین آمار خودکشی مربوط به افراد مبتلا به افسردگی عمیق است

حریرچی به موضوع خودکشی و چالش نهنگ آبی اشاره کرد و عنوان داشت: تحقیقات جهانی موید این مسئله است که انتشار اخبار خودکشی در رسانه‌های بزرگ تا یک هفته 10 درصد آمار خودکشی را افزایش می‌دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه بیشترین آمار خودکشی مربوط به افراد مبتلا به افسردگی عمیق است، گفت: وزارت بهداشت کارگروهی متشکل از روانپزشکان، روانشناسان، روزنامه نگاران و ... در ارتباط با رفتارهای خشونت آمیز تشکیل می‌دهد.

اعتبارات، جوابگوی بدهی در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیست

حریرچی در ادامه به موضوع بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها دچار مشکل هستیم. البته پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده مقداری نقدینگی و اوراق دریافت کنیم که به محض دریافت مقدار آن اعلام خواهد شد. همچنین باید توجه داشت که نسبت میزان بدهی‌ها به میزان اعتباری که نقدی گرفته‌ایم جوابگو نیست.

وی در مورد موضوع تعرفه‌ها اظهار داشت: تعیین تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه صورت می‌گیرد و این مسئله در نهایت در دولت تشکیل خواهد شد که نامه همکاریان بیهوشی به دست ما رسیده و نظرات‌شان به دبیر شورای عالی بیمه منعکس شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دبیرخانه شورای عالی بیمه در حال حاضر برای تعیین تعرفه‌های سال 97 در حال آماده شدن است و امیدواریم اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد. 

ماجرای ممنوعیت پزشکان برای تجویز داروهای خارجی

حریرچی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شنیده شده پزشکان، دیگر اجازه تجویز داروهای خارجی را برای بیماران ندارند، گفت: داروها به طور کلی به سه قسمت تقسیم می‌شوند. برخی تولید داخلی نداشته و برخی علیرغم تولید داخلی برای مصرف کفایت نمی‌کند. 

وی اضافه کرد: برخی از داروها نیز تولید داخل بوده و نیاز کل کشور را تامین می‌کند و بر اساس تاکید سیاست‌های کلی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب در حالت سوم باید از تولید داخل بهره‌مند شویم و عقل و قانون حکم می‌کند که این مسئله مدنظر قرار گیرد. البته در حوزه بیماری‌های خاص شرایط می‌تواند متفاوت باشد. 

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه 25 درصد پرداختی از جیب مردم برای هزینه‌های دارویی اختصاص می‌یابد که عمدتا خارجی بوده، گفت:‌ 20 درصد از فقرای جامعه 50 درصد پرداختی از جیب را صرف هزینه‌های دارویی می‌کند بنابراین باید توسعه استفاده از داروهای ژنریک و تولید داخل مدنظر قرار گیرد. 

حریرچی به موضوع کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مخالفت برخی از افراد با مصرف دارو و استفاده از واکسن، بیان کرد: این موضوع از نظر وزارت بهداشت مصداق تشویش اذهان عمومی است و ما شکایت رسمی انجام داده و به صورت جدی پیگیر آن خواهیم بود. 

وی گفت: همچنین این مسئله جای سؤال دارد که آیا خود این افراد که اقدام به انتشار کلیپ‌های مربوطه کرده‌اند خود و فرزندانشان از دارو استفاده نکرده و یا تزریق واکنس را مدنظر قرار نداده‌اند؟!

فقرا 2 برابر اغنیا از تحول نظام سلامت استفاده کرده‌اند

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: برخی اعلام کرده‌اند که طرح تحول نظام سلامت سبب برخورداری بیشتر ثروتمندان شده است و در حالی که باید توجه داشت که بیشترین استفاده از این طرح توسط روستائیان بوده و تنها 22 درصد خدمات را مردم در 8 کلانشهر بزرگ دریافت کرده‌اند و به عبارتی فقرا 2 برابر اغنیا استفاده از این طرح را داشته‌اند و 3 دهک فقیر جامعه 3 میلیون بار بستری در بیمارستان‌های دولتی داشتند. بنابراین طرح این مسئله درست نیست.

چرا وزیر بهداشت در 4 سال گذشته نشست خبری نداشته است؟

حریرچی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا وزیر بهداشت طی 4 سال و نیم گذشته هیچ نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار نکرده‌اند، گفت: آقای هاشمی یکی از پرمصاحبه‌ترین وزرای دولت بوده و حتی این مسئله در میان وزیران بهداشت و درمان نیز مورد تائید است. ایشان معمولا در حاشیه مراسم‌ها با خبرنگاران مصاحبه می‌کنند و وزارت بهداشت جزو اولین وزارتخانه‌هایی بوده که سخنگو تعیین کرده و مصاحبه هفتگی گذاشته است. همچنین روش‌های مسئولین در این زمینه متفاوت است.

وی در مورد موضوع کودک آزاری گفت: پیشگیری و توانمندسازی خانواده‌ها و کودکان در این زمینه حائز اهمیت است و پزشکان ما در صورتی که کوچکترین شکی به کودک‌آزاری داشته باشند آن را به مسئولان مربوطه اطلاع می‌دهند. 

تشکر وزارت بهداشت از برخورد انضباطی با دو فوتبالیست

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه به شهرآورد طی روزهای آینده نزدیک می‌شویم و برخی از ورزشکاران نسبت به استعمال قلیان مبادرت می‌ورزند بنابراین توصیه شما به فوتبالیست‌ها چیست، گفت: از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل انجام رسیدگی‌ها در این زمینه صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی گفت: مردم باید توجه داشته باشند که یک بار استعمال قلیان معادل 100 تا 200 نخ سیگار است و  مصرف سیگار اثر مضری بر سلامت افراد و ورزشکاران دارد. همچنین افرادی که مورد توجه مردم بوده رفتارهای غیرصحیح آنها برای جامعه مضر است و لذا بیشتر عزیزان باید نسبت به این موضوع توجه کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول