اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی البرز خبر داد

کاهش 23 درصدی ازدواج نسبت به سال گذشته در البرز/ پیری جمعیت نگران‌کننده است

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: کاهش 23 درصدی آمار ازدواج نسبت به سال گذشته نشان از پیری جمعیت می‌دهد که این موضوع به یک دغدغه اصلی برای تمام مسؤولان تبدیل‌شده است.

کاهش 23 درصدی ازدواج نسبت به سال گذشته در البرز/ پیری جمعیت نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس البرز از کرج، داریوش بیات‌نژاد در سومین کارگروه تخصصی طلاق که صبح امروز در سالن جلسات بهزیستی البرز برگزار شد، ضمن اشاره به حساسیت‌های تمام ارگان‌ها به موضوع ازدواج و طلاق گفت: ورود حکیمانه و مؤثر رهبر معظم انقلاب باعث اقدامات اساسی و ایجاد حساسیت‌ طی یک سال و نیم اخیر در سطوح مختلف کشور شده که امیدوارکننده است.

وی با بیان اینکه استحکام و استمرار نهاد خانواده موضوع موردتوجه است اظهار داشت: تأکید دین اسلام به امر ازدواج برای رسیدن به آرامش و دین کامل باید موردتوجه عموم قرار گیرد.

بیات‌نژاد افزود: خانواده به‌عنوان اولین نهاد اجتماعی محل رفع نیازهای عاطفی، اقتصادی و جنسی است و خانواده‌ای می‌تواند به‌درستی ایفای نقش کند که از حداقل مهارت‌های زندگی اولیه برخوردار باشد، در غیر این صورت خانواده‌ توانمندی نخواهند بود.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به لزوم یادگیری روابط زناشویی به‌عنوان عامل استحکام خانواده تصریح کرد: عدم آگاهی از روابط زناشویی آمار قابل‌توجهی از طلاق را به خود اختصاص داده‌ که نیازمند توجه ویژه به این بخش است.

وی با اعلام اینکه پیری جمعیت کشور امری نگران‌کننده است بیان داشت: این موضوع به یک دغدغه اصلی برای تمام مسؤولان تبدیل‌شده که ضرورت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب در جهت استحکام نهاد خانواده را نشان می‌دهد.

بیات‌نژاد ضمن اشاره به لزوم بسترسازی مناسب برای ازدواج جوانان در سطح کشور ادامه داد: مسئله رشد جمعیت باید در جهت تربیت جمعیت کارآمد و توانمند باشد لذا همت مسؤولان در جهت بسترسازی مناسب برای ازدواج جوانان در سطح کشور را می‌طلبد.

مدیرکل اداره بهزیستی البرز با تأکید بر لزوم پیشگیری از ازدواج‌های ناموفق یادآور شد: تسهیل‌گری در امر ازدواج اهمیت بالایی دارد و به همین میزان لازم است برای اقدامات بعد از طلاق افراد برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کرد چراکه در صورت ناقص بودن بسته‌های حمایتی مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد.

وی از کاهش 23 درصدی آمار ازدواج نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری، 8 هزار و 401 ازدواج صورت گرفته که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 10 هزار و 399 مورد بوده است.

بیات نژاد با اعلام اینکه اقدامات انجام‌شده در جهت پیشگیری از طلاق مؤثر واقع‌شده ‌است گفت: آمار طلاق ثبت‌شده در 6 ماهه نخست سال جاری دو هزار و 683 مورد بوده که این آمار در شش‌ماهه نخست سال 95 حدود سه هزار و 645 مورد است که بیانگر کاهش 35 درصدی آمار طلاق نسبت به سال گذشته می‌باشد.

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه بیش از 15 هزار نفر تحت آموزش‌های پیش از ازدواج در مناطق مختلف قرارگرفته‌اند خاطرنشان کرد: ‌راه‌اندازی خط ویژه طلاق که خدمات مشاوره‌ای پیش از طلاق ارائه می‌دهد از اقدامات مؤثر در این بخش است.

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول