اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

در یادبود شهید «عقیل کیانی» عنوان شد

توسل به شهدا برای دوری از فتنه‌های آخرالزمان/ زندگی بدون گناه و برخورداری از اخلاص امتداد راه شهداست

کارشناس مذهبی تأکید کرد: در دوران آخرالزمان باید بیشتر به شهدا متوسل شویم تا از بلاها و فتنه‌های عظیم این دوران در امان باشیم.

توسل به شهدا برای دوری از فتنه‌های آخرالزمان/ زندگی بدون گناه و برخورداری از اخلاص امتداد راه شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از کردکوی، مراسم آبروی محله با یادبود شهید «عقیل کیانی» ظهر امروز  با حضور خانواده معظم شهدا، مردم و مسؤولان در روستای اسلام آباد کردکوی برگزار شد.

کارشناس مذهبی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با اشاره به فرامین امام راحل مبنی بر اینکه خون شهدای ما امتداد خون پاک شهدای کربلاست، اظهار کرد: همه ما باید علت اینکه خون شهدای ما امتداد خون شهدای کربلاست را الگوی خود قرار دهیم.

 

حجت‌الاسلام سیدجمال موسوی‌خواه با بیان اینکه شهادت تنها در میدان جنگ رخ نمی‌دهد، گفت: در زندگی معمولی نیز به انسان شهادت عطا می‌شود، در واقع براساس روایات اگر کسی پاک و بدون گناه زندگی کند و پاک از دنیا برود درجه‌ای بالاتر از شهید دارد.

* مقام کسی که پاک و بدون گناه زندگی می‌کند از مقام شهدا بالاتر است

وی تأکید کرد: امروز، دوران فتنه‌های آخرالزمان است، از این رو باید بیشتر به شهدا متوسل شویم تا از بلاها و فتنه‌های عظیم دوران آخرالزمان در امان باشیم.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس شهدای کربلا را الگوی خود قرار دادند، اذعان کرد: برای عاقبت‌بخیری در زندگی باید ببینیم شهدا چه کسانی را الگو قرار دادند تا ما نیز با تداوم راه آنها عاقبت‌بخیر شویم.

 

وی خون شهدای دوران دفاع مقدس را امتداد خون شهدای کربلا دانست و ابراز کرد: محور زندگی شهدای کربلا، خداوند بود، کار، رفتار، سخن گفتن و اسلام آنها خدایی بود.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه جبهه سراسر اوج عبادت، عبودیت و خداباوری بود، خاطرنشان کرد: شهدا در تمام سختی‌ها گله و شکایت نمی‌کردند.

 

موسوی‌خواه با بیان اینکه شهدا به اصول مورد تأکید خداوند مقید بودند، یادآور شد: مقام گناه نکردن و پاکیزه زندگی کردن از مقام شهید بالاتر است.

وی پاک زندگی کردن و برخورداری از اخلاص را امتداد راه شهدا دانست.

انتهای پیام/40/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول