اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس گزارش می‌دهد

خبرساز شدن کتاب انتشارات مدرسه/ کتاب «ک.ب.ا» خارج از چاپ شد

بخشی از یک کتاب راجع به بدن انسان که توسط انتشارات مدرسه وابسته به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است، خبرساز شده و حاشیه‌هایی ایجاد کرده است.

خبرساز شدن کتاب انتشارات مدرسه/ کتاب «ک.ب.ا» خارج از چاپ شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، چند روزی است در فضای مجازی بخشی از یک کتاب راجع به بدن انسان، که در سال 1383 برای اولین بار توسط انتشارات مدرسه وابسته به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است، خبرساز شده و حاشیه‌هایی ایجاد کرده است.

گفته می‌شد این کتاب در دبستان یکی از استان‌های کشور بین دانش‌آموزان توزیع شده بود که البته روابط عمومی آموزش و پرورش آن استان، این موضوع را تکذیب کرد. 

اما محتوای این کتاب چیست؟ شنیده می‌شود این کتاب تحت تأثیر شرایط حاکم سال 83 که ارتباطاتی با سازمان‌های بین‌المللی برای کنترل ایدز وجود داشت توسط انتشارات مدرسه منتشر شده و مخصوص دانش‌آموزان مقطع متوسطه است. 

هرچند براساس بررسی صورت گرفته تنها بخش کوتاهی از این کتاب مطالب نامناسبی از نظر اخلاقی دارد اما روند این کتاب از آغاز براساس نظریه تکامل داروین نوشته شده است. البته پیشگفتار کتاب، ردی بر نظریه تکامل است اما به نظر کافی نیست و انتشار کتاب نتیجه بی‌دقتی است.

بازنشر کتاب در سال‌های بعد هم طبق روال بر اساس نظر بازرگانی انتشارات بوده که آخرین چاپ آن در سال 93 اتفاق افتاده است.

بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد این کتاب امروز از کتابفروشی‌ها جمع‌آوری شده و در ردیف کتب خارج از چاپ قرار گرفته است.

امید است این قبیل بی‌دقتی‌ها در انتشار کتاب‌های رده سنی کودکان و نوجوانان تکرار نشود زیرا بسیاری از خانواده‌های ایرانی بر روی آموزش مسائل جنسی به کودکان خود حساس هستند و این قبیل اتفاقات اعتماد آنها را خدشه‌دار می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول