اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سرکنسول افغانستان در گفت‌وگو با فارس خبر داد

رفع مشکل سامانه نوبت‌دهی پاسپورت الکترونیک/ عدم صدور روادید برای افراد تأیید هویت نشده

سرکنسول افغانستان در مشهد با اشاره به اینکه مشکل سامانه نوبت‌دهی پاسپورت الکترونیک در آستانه رفع شدن است، گفت: روادید برای افراد تأیید هویت نشده صادر نخواهد شد.

رفع مشکل سامانه نوبت‌دهی پاسپورت الکترونیک/ عدم صدور روادید برای افراد تأیید هویت نشده

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، روند صدور ویزا و پاسپورت الکترونیک برای مهاجرین افغانستانی مقیم ایران در حال حاضر در جریان است و سایت افغانستان خبرگزاری فارس در راستای وظایف اطلاع رسانی خود تاکنون در چندین نوبت با مسئولان سفارت افغانستان در تهران و سرکنسولگری این کشور در مشهد پیرامون این موضوع گفت‌وگو داشته است.

برخی از مهاجرین افغانستانی در تماس با خبرگزاری فارس از روند صدور ویزا و در برخی موارد از عدم پاسخگویی گلایه کرده و خواستار پاسخ گویی صریح در این زمینه شده اند.

خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در گفت‌وگوی صریح و شفاف با «سید نورالله راغی» سرکنسول افغانستان در مشهد، روند صدور ویزا و پاسپورت الکترونیکی را مورد بررسی قرار داده است.

سرکنسول افغانستان در مشهد با بیان اینکه مشکلات سامانه نوبدهی بزودی برطرف می شود،‌گفت: مهاجرین باید نوبت مراجعه خود را از طریق ثبت‌نام در سامانه دریافت کنند از آنان خواست تا از تجمع و مراجعه روزانه به محل کنسولگری خودداری کنند.

وی با رد این مطلب که کارکنان کنسولگری به زمان مراجعه مهاجرین برای دریافت روادید بی‌توجهی می‌کنند اظهار داشت که در پایان روز کاری 3 کارمند موظف هستند تا اسامی افراد جامانده از لیست را یادداشت کرده و در روزهای آتی نتیجه را به آنها اطلاع دهند.

سید نورالله راغی افزود که برای دریافت تذکره مهاجرین باید مدرکی دال بر اثبات هویت افغانستانی خود ارائه دهند و در غیر اینصورت بر اساس قانون و راهکارهایی که اندیشیده شده است، برای آنان روادید صادر نمی‌شود.

     متن کامل این گفت‌وگو به شرح زیر می‌باشد

فارس: در مورد روند صدور روادید و پاسپورت الکترونیکی قدری شفاف و صریح صحبت کنید.

راغی: تشکر از شما و خبرگزاری فارس که همیشه در کنار ما و در جهت اطلاع رسانی این موضوع تلاش داشته است، ما همیشه در خدمت مردم و اصحاب رسانه بوده‌ایم و هر پرسشی داشته باشید مشکلی نیست، صریح و شفاف همه چیز را مطرح بفرمایید.

فارس: پیرو صحبت‌هایی که قبلا فارس با شما انجام داد برخی از مهاجرین افغانستانی در تماس با این خبرگزاری از برخی خدمات انجام شده در بخش تذکره گلایه مند هستند و از ما درخواست داشتند که برخی از مشکلات را با شما در میان بگذاریم. اگر محبت کنید خیلی صریح و شفاف به سوالات پاسخ دهید. یکی از مشکلات عمده این است که برخی می‌گویند که علی‌رغم نوبت گیری از طریق سامانه باز هم باید ساعت‌ها و حتی روزها در صف منتظر باشند تا به آن‌ها نوبت داده شود.

راغی: در مورد جواب شما باید بگویم که سامانه ثبت نام تازه طراحی شده است و کار شتابناکی بوده است ولی علیرغم همه این‌ها یک کار بسیار خوب است که سهولت بسیاری ایجاد کرده است، مشکلی که در سامانه وجود داشت این بود که ما روز نوبت دهی را مشخص کرده بودیم و نوبت برای همان روز می‌دادیم. هنگام مراجعه به کنسولگری صبح زود ساعت ورود افراد مشخص می‌شد و نیاز نیست افرادی که ساعت ورودشان مشخص شده از اول تا آخر ساعت اداری منتظر بمانند. هر فرد می‌توانست بر اساس نوبت در زمان مشخص شده مراجعه کند. کسانی که از صبح منتظر می‌مانند خودشان زحمت را متقبل می‌شوند.

فارس: آیا برای این مشکل چاره‌ای اندیشیده شده است؟

راغی: بلی، ما در سامانه نوبت‌گیری بعد از این ساعت را هم مشخص می‌کنیم و این مشکل از 9 روز دیگر به این طرف کاملا برطرف می‌شود. هرکس ساعت و دقیقه مراجعه اش در نوبت دهی مشخص می‌شود و از ساعت 8 تا 11 و از 11 تا 13و از 13 تا 16عصر نوبت افراد با ساعت و دقیقه مراجعه مشخص می‌شود و کار افراد در همان ساعت انجام می‌شود.

البته امکان دارد که دقایقی زمان تغییر داشته باشد  چون به هر حال یکی مدارکش کامل است و زودتر کارش انجام می‌شود و یکی دیرتر.

تقاضایی که من از شهروندان دارم این است که در همان زمان مشخص و تعیین شده مراجعه نمایند و هرکسی که در نوبت خود حضور نداشته باشد نوبتش از بین می‌رود و مسئولیتش هم با خود اوست.

فارس: یکی از مشکلاتی که برخی مطرح می‌کنند و گویا الان بیشتر ازدحام هم به خاطر آن است این است که کسانی در روز تعیین شده از طرف کنسولگری برای دریافت تذکره خود مراجعه می‌کنند، در همان روز اسامی آنها اعلام نمی‌شود و این افراد باید مرتب به صورت روزانه مراجعه داشته باشند تا بلاخره اسامی آن‌ها اعلام شود و این خود علت اصلی ازدحام شده است. برخی در تماس با فارس گفته اند که 5 مهر/میزان نوبت آن‌ها بوده است که تذکره خود را دریافت کند ولی تا امروز هیچ پاسخ درستی به آنان نداده اند و حتی نگفته اند که چرا تذکره برای او صادر نشده است. آیا شما این موضوع را قبول دارید؟

راغی: من نمی‌دانم بر چه اساسی برخی این مطالب را به  شما گفته اند، من از شما می‌خواهم به عنوان یک شخص ثالث یک روز تا آخر وقت کاری در کنسولگری حضور داشته باشید و ببنید که چنین چیزی واقعا واقعیت ندارد.

ما هر روز در آخر وقت کاری 3 نفر از کارمندان خود را موظف می‌کنیم که در بیرون از کنسولگری نظارت کنند که وقتی که اسامی افراد خوانده می‌شود چه کسانی از لیست جامانده‌اند و اسامی آنها اعلام نشده است و اسم کسانی که به هر علت اسامی آن‌ها اعلام نشده در همان روز مشخص می‌شود و تا فردا نتیجه به آن‌ها گزارش می‌شود و افراد تذکره‌های خود را دریافت می‌کنند.

البته برخی افراد هستند که مدارک آنها کامل نیست و از مناطقی هستند که دسترسی به سوابق و سجلات(مدارک هویتی در بایگانی ثبت احوال) این افراد به هیچ عنوان وجود ندارد و یا در آن منطقه اداره ثبت احوال فعال نیست و ما به آن دسترسی نداریم که البته تعداد آنها بسیار کم است.

فارس: شما خودتان اطمینان دارید که افرادی که اسامی آنها به هر دلیل همان روز اعلام نشود همکاران شما وضعیت این افراد را در 24 ساعت بررسی می‌کنند؟

راغی: بلی دقیقاٌ من خودم هر روز در چندین نوبت می‌روم در خارج از کنسولگری و در ساعت آخر کاری به دقت نظاره‌گر هستم که تا حد امکان مراجعان ما با رضایت از محل کنسولگری خارج شوند.

من خودم با همکاران خود در آخر وقت در بیرون از کنسولگری وضعیت افراد را از نزدیک بررسی می‌کنم. شما در کجای دنیای دیده‌اید که چنین چیزی وجود داشته باشد که خود سرکنسول به تک تک افراد مراجعه کند و وضعیت آنها را مورد بررسی قرار دهد.

امیدوار هستیم شهروندان ما آنچنانی که از آنها توقع می‌رود با صداقت، انصاف،  و عادلانه  موضوعات را مطرح نمایندو مشکلات ما را هم درک کنند. ما هر روز 3500  تا 400 هزار مراجعه کننده داریم و این طرح توزیع تذکره و پاسپورت هم یک طرح نو پا است و کار بسیار گسترده ای است و برخی نواقصی دارد که ما در حال رفع آن هستیم. ولی اگر شما حتی 10 نفر را پیدا کردید که کار او از 5 مهر/میزان انجام نشده باشد و ما پاسخگوی او نبوده ایم و سبب آن کنسولگری بوده باشد تمام گلایه ها و شکوه ها را می‌پذیریم.

من قبول دارم که زمان نیاز است تا تمام امکانات این طرح فراهم شود چون کار بسیار بزرگ و پیچیده ای است. ولی توقع می‌رود که شهروندان ما با رعایت انصاف، عدالت، ظرفیت‌ها، امکانات و محدودیت‌ها موضوعات را مورد توجه و داوری قرار دهند و کار بزرگی که هم اکنون در کونسولگری با صدها محدودیت انجام می‌شود را با هرجای دیگر مقایسه کنند.

فارس: ببخشید آقای راغی از این که به صراحت صحبت می‌کنم، ولی برخی افراد به خود من گفتند که ما چندین روز مراجعه کرده ایم و جواب درستی از طرف کنسولگری نشنیده ایم. دوست دارم در این خصوص نیز خیلی شفاف پاسخ دهید؟

راغی: ببیند جناب حسین زاده، من با اطمینان می‌گویم کسانی که امکان آن برای ما فراهم بوده ما مشکلش را برطرف کرده ایم و چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد. ولی برخی افراد هر روز مرتب می‌آیند و به ما مراجعه می‌کنند و می‌خواهند که نام آنها را در تذکره تغییر دهیم و این کار از قدرت ما خارج است وخواستار تغییر نام‌هایشان بر اساس مدارک اقامتی ایران هستند کاری که واقعا در صلاحیت ما نیست. این دسته از افراد هر روز به کنسولگری می‌آیند.

فارس: مگر نمایندگان ثبت احوال برای برطرف کردن چنین مشکلاتی به ایران نیامده اند؟

راغی: بلی از اداره ثبت احوال  به عنوان همکاران ما آمده اند و روند صدور تذکره در همکاری کامل با کنسولگری صورت می‌گیرد. ولی تغییر اسم به یک روند و برنامه خاص نیاز دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. الان بسیاری از افراد می‌آیند که در آرشیو افغانستان از آنها هیچ سند و مدرکی وجود ندارد و اصلاٌ هویت افغانستانی آنها برای ما ثابت شده نیست. نمایندگان اداره ثبت احوال که نمی‌ توانند برای چنین افرادی تذکره صادر کنند و متاسفانه این افراد هر روز مراجعه دارند که باید برای ما تذکره صادر شود.

متاسفانه همین افراد شکوه و گلایه دارند که راهکار حل مشکلشان فعلا در اختیار ما نیست.

به نظر شما، من به عنوان سرکنسول می‌توانم برای کسی که هیچ نوع مدرکی در آرشیو ندارد تذکره صادر کنم؟ اصلا صلاحیت چنین کاری را داریم ما؟

بسیاری تاکنون با تذکره تقلبی خواسته اند که احراز هویت شوند و برای فرزندان خود از طریق تذکره جعلی مدرک دریافت کنند که ما تذکره‌های جعلی را ضبط کرده ایم. ما بر کدام مبنا به چنین افرادی تذکره بدهیم.

فارس: به هر حال جناب راغی بسیاری از شهروندان افغانستان در 4 دهه گذشته از کشور خود آواره شدند و در آن شرایط جنگی هیچ نوع مدرکی همراه خود نداشته اند و از طریق مدارک اقامتی کارت آمایش و یا مدارک دیگر در ایران مدارک اقامتی دریافت کرده اند و امکان دارد مدارک آرشیو داخل افغانستان هم بر اثر جنگ و آتش سوزی و یا به علت دیگری از بین رفته باشد، به هر حال سرنوشت این افراد چه می‌شود؟

راغی: ببینید جناب حسین زاده هرکسی که افغانستانی باشد و حتی در 4 دهه گذشته از افغانستان آمده باشد مشخصات سجلی او در یکی از آرشیوهای مرکز یا ولایت موجود است. حتی اگر از خودش نباشد از پدرش است از پدر بزرگ او است، به هر حال باید هویت افغانستانی او احراز شود.

فارس: شما الان خودتان فرمودید که برخی می‌آیند که هیچ مشخصاتی در آرشیو ندارند منظور من همین گونه افراد است. تکلیف آنها چیست؟

راغی: این تعداد هویت افغانستانی برای ما ثابت نیست الان گفتم که ما تا کنون ده‌ها مورد تذکره جعلی از افراد گرفته ایم. ولی علی‌رغم همه این مشکلات ما اسامی چنین مجموعه‌هایی را را به دولت افغانستان ارسال کرده ایم و منتظریم که دولت در مورد این افراد تصمیم بگیرد و در واقع هویت این افراد باید ثابت شود.

فارس: بسیاری هستند که اسامی آنها با مدارک اقامتی داخل ایران مغایرت دارد و شما می‌فرمایید که در صلاحیت کنسولگری نیست که برای چنین افرادی تذکره بر اساس خواست آنها صادر شود، تکلیف چنین افرادی چیست؟ چون مهلت اقامت آنها هم رو به پایان است و باید هرچه زودتر پاسپورت دریافت کنند.

راغی: این افراد اگر خواسته باشند نام آنها در بایگانی ثبت احوال به شکل اصولی تغییر کند فرم‌های مخصوصی را پر کنند تا به افغانستان جهت نغییر نام فرستاده شود و اگر خواسته باشند بر اساس سجلات مرکز برای آنها مدارک صادر شود بر اساس ثبت هویت و صدور تذکره بر اساس سجلات مرکز تذکره صادر شده و به جمهوری اسلامی ایران هم برای تغییر مدارک ایرانی‌شان نامه نگاری می‌شودو مشکلشان برطرف می‌شود.

برای تمام کسانی که هویت افغانستانی آنها ثابت شود راهکارهایی در نظر گرفته شده است و با پرکردن فرم‌ها و طی مراحل آن از مرکز و یا هم انتخاب وکیل از جانب خود در مرکز می‌توانند موضوع را پیگیری کنند تا کارشان انجام شود.

اما برخی انتظار دارند بدون اینکه مسئولیتی را بپذیرند تمام کارهایشان از جانب کنسولگری انجام شود که برای ما امکان پذیر نیست.

به هر حال در هرجای دنیا چنین مشکلاتی وجود دارد و این مشکل را هم ما برای آنها نساخته ایم و خودشان این مشکلات را برای خود درست کرده اند و برای برطرف شدن آن هم باید مراحل اداری آن را طی کنند.

فارس: آیا امکان ندارد که زمینه حضور افراد در داخل کنسولگری فراهم شود که مراجعان در داخل خیابان سرگردان نشوند تا باعث مشکل برای همسایه‌ها هم نشود؟

راغی: خیر متاسفانه؛ ما در این زمینه محدویت‌های خودمان را داریم. ما می‌خواستیم که همان اتاق جلو کنسولگری را گسترش دهیم که این البته باید مقامات ایرانی و شهرداری با آن موافقت داشته باشند که تاکنون موافقت خود را اعلام نکرده اند من همین چند روز پیش در صحبتی که با مقامات نمایندگی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در مشهد داشتم به آنها گفتم که شلوغی و ازدحام مشکل مشترک ما هست. هم اکنون هم خواستار برخی همکاری‌ها از جانب مسئولین کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران هستیم تا این مشکلات با همکاری هم کاهش پیدا کند.

فارس: یکی دیگر از مشکلات القابی است که در زمان صدور تذکره کاتبان ثبت احوال آن را در پسوند و یا پیشوند افراد نوشته‌اند و الان همکاران شما می‌گویند باید متن همان عبارات در پاسپورت بیاید که علاوه بر اینکه این کار مدارک اقامتی افراد را دچار مشکل می‌کند خیلی هم جالب نیست. به عنوان مثال «پغله» یعنی خانم در جلو اسامی بسیاری از اسم بانوان آمده و یا در بسیاری از تذکره‌های صادره از هرات که در زمان داوود خان صادر شده در پسوند اسم بانوان «نامه» اضافه شده است و این خطایی صورت گرفته متوجه خود اداره ثبت احوال است. قبول دارید؟

راغی: بلی کاملا درست است ما همین مواردی که به آن اشاره کرده‌اید به مرکز ارسال کرده ایم و از آنها خواسته‌ایم که این اجازه را به ما بدهند که چنین القابی را حذف کنیم و همان نام اصلی را بدون القاب در پاسپورت بیاوریم که امیدواریم تا چند روز آینده این مشکل حل شود.

فارس: شما در سامانه اعلام کرده‌اید که بر اساس تذکره «عمو» افراد می‌توانند تقاضای تذکره برای خود داشته باشند. ولی مراجعه کنندگان می‌گویند الان چنین امری در کنسولگری غیر ممکن است و شما به چنین کسانی پاسخ منفی می‌دهید. صحت دارد؟

راغی: صدور تذکره بر اساس عمو غیر ممکن نیست ولی شرطش این است که ثابت شود که فرد مورد ادعا عمو باشد چون هرکسی می‌تواند یک تذکره هم خانواده را بیاورد و ادعا کند که این عموی من است و این پسرعموی من است. ما چگونه بر اساس ادعا برای افراد تذکره صادر کنیم.

فارس: اگر این گونه باشد همان افرادی هم که بر اساس تذکره برادر و خواهر به شما مراجعه می‌کنند شاید همان‌ها هم صحت نداشته باشد. درسته؟

راغی: در آن موارد هم باید ثابت شود. به هیچ عنوان امکان ندارد خواهر وبرادر باشند و نامهای پدرشان متفاوت باشد.

فارس: خوب الان اگر کسی خواست بر اساس تذکره عمو برای خودش تذکره دریافت کند چگونه باید ثابت کند؟ شما چگونه به یقین می‌رسید؟

راغی: اسناد و مدارکی  داشته باشد که ثابت شود پدر بزرگ وی، میان پدر و عمو یک فرد است و عموم مردم این مدارک را دارند و این پیوند را ثابت می‌کنند.

فارس: به هر حال اگر کسی توانست ثابت کند شما برایش تذکره صادر می‌کنید؟

راغی: اکثریت افراد آن را ثابت می‌کنند و تذکره هم دریافت می‌نمایند.

فارس: یک موضوع مهم پرداخت هزینه پاسپورت برای بسیاری از مهاجرین است که واقعاٌ در توان آنها پرداخت چنین پولی مقدور نیست. البته من این را قبول دارم که تصمیم گیری در چنین امری از صلاحیت شما خارج است ولی آیا شما تاکنون اقدامی در این جهت انجام نداه اید که از مرکز برای این افراد علاوه بر تخفیف‌های داده شده تخفیف بیشتری بگیرید؟

راغی: برای تمام شهروندان افغانستان در خارج از کشور 120 دلار در نظر گرفته شده است و این تنها مهاجرین ایران و پاکستان هستند که این تخفیف‌ها برایشان در نظر گرفته شده است.

الان حدود 80 درصد افرادی که از اینجا پاسپورت دریافت کرده‌اند از تخفیف برخوردار شده اند و این همه بر اساس تلاش کنسولگری، سفارت وزارت محترم خارجه و دولت افغانستان انجام شده است.

به هر صورت دولت هم هزینه‌های فراوانی می‌کند و دولت‌ها معمولا قوانینی در این زمینه ها وضع می‌کنند ولی اگر دولت تصمیم بگیرد که تخفیف بیشتری بدهد ما هم اجرا کننده هستیم.

فارس: به تمام قشرها تخفیف داده شده است ولی برای دانشجوها تخفیف در نظر گرفته نشده است. چرا؟

راغی: به این فکر هم هستیم که برای آنها هم تخفیف در نظر گرفته شود.

فارس: برخی از اصناف که در اطراف کنسولگری برای مهاجرین خدماتی مثل کپی مدارک و گرفتن عکس را انجام می‌دهند قیمت‌های نامتعارفی از مهاجرین دریافت می‌کنند. با توجه به اینکه باید از تمامی صفحات لازم مدارک، کپی رنگی تهیه شود، هزینه زیادی مهاجرین باید بپردازند. شما نمی‌توانید در این مورد ورود پیدا کنید که حداقل قیمت اصلی از مهاجرین دریافت شود؟

راغی: کاملا معقول است ما از طریق سرکنسولگری با وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران صحبت کردیم تا از طریق اداره اماکن این افراد را کنترل کنند و همکاران ما نیز همواره به این افراد که مبلغ‌های بیشتری را  بابت کپی مدارک می گیرند تذکر می‌دهند و این موضوع حتما پیگیری می‌شود.

به هر حال اینها چون بیرون از کنسولگری هستند ما نمی‌توانیم زیاد دخالت کنیم و البته این بدان معنا نیست که هرکسی هرگونه که خواست عمل کند و ما پیگیر این موضوع هستیم.

فارس: برخی ادعا دارند که بعضی از افراد مانند تجار و افراد سرشناس بدون نوبت، تذکره و پاسپورت دریافت می‌کنند و این ظلمی برای افرادی است که باید روزهای زیادی منتظر نوبت باشند. امکان دارد که شفاف در این مورد توضیح بفرمائید؟

راغی: خوب شما خودتان بارها اینجا آمده اید، آیا شما تاکنون کسی را دیده اید که چنین باشد؟ من واقعا متاسفم برای این گونه افراد که چنین اتهاماتی را به ما نسبت می‌دهند. در مجموع ما برای هرکس بر اساس نوبت کار انجام می‌دهیم.

البته در موارد محدود که کسی پیرمرد است و یا زمان اقامت او به پایان رسیده است و یا دانشجویان که پورتال‌هایشان بسته شده بود ما به برخی از این افراد کمک کردیم و می‌کنیم. در غیر این صورت هرکسی که می آید باید بر اساس نوبت کارش انجام شود.

فارس: یکی از مشکلات مهم دیگر این است که اسامی افراد اعلام شده در سامانه موجود نیست و فقط در پشت درب کنسولگری نصب می‌شود.

راغی: الان هر تذکره و پاسپورتی که صادر و یا تایید شود به محض صدور روی سایت قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند از آن طریق پیگیر کار خود باشند ولی ما به خاطر آن که شهروندان ما شاید به فضای مجازی دسترسی نداشته باشند در جلوی کنسولگری نیز اسامی را اعلام می‌کنیم.

فارس: در مورد «نکاح خط» (عقد نامه) برخی می‌گویند چرا شما همان عقد نامه‌های شرعی را مبنا قرار نمی‌دهید تا افراد مجبور نشوند که هزینه پرداخت کنند؟

راغی: در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست تا اسناد غیررسمی را مبنا قرار دهند که از جانب صدها مرجع متفاوت بصورت غیر رسمی صادر می‌شود، این عقد نامه‌ها شرعی است و ما از این نظر حرفی نداریم ولی برای سیستم دولتی همان عقدنامه‌های رسمی ملاک است.

فارس: تشکر از شما که با صبر و حوصله به پرسش‌های فارس پاسخ گفتید اگر حرف ناگفته‌ای مانده است بفرمایید.

راغی: از هموطنان عزیز خود می‌خواهیم که با ما همکاری کنند و به جای آن که برخی افکار عمومی را مغشوش کنند، مانند شما بیایند شفاف از خود ما سوال کنند و ما هم پاسخ می‌دهیم.

البته هموطنان ما متوجه باشند که برنامه‌های بزرگی مانند صدور تذکره و پاسپورت بدون مشکل نیستند ولی شبانه روزی تلاش می‌شود تا سهولت‌های بیشتری فراهم شود.

من با اطمینان و افتخار می‌توانم بگویم که اگر افراد کارکردهای کنسولگری را بیطرفانه بررسی نمایند همکاران کنسولگری کمال پاسخگویی را مبتنی بر توانمندی و ظرفیت‌های خود انجام می‌دهند و کاملا با اطمینان می‌گویم خدماتی که هم اکنون در کنسولگری مبتنی بر ظرفیت‌ها و امکاناتی که فراهم شده ارائه می‌شود کم نظیر است.

گزارش‌های کاری ما به دولت افغانستان کاملا این ادعا را ثابت می‌کند.

ما همیشه خدمتگزار مردم هستیم و تا جایی که در توان ما باشد از کمک دریغ نخواهیم کرد.

من شهامت شما را در طرح پرسش‌های صریح و شفاف می‌ستایم و از خبرگزاری فارس هم که همیشه اخبار مهاجرین را خوب پوشش می‌دهد تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول