اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان:

کانون‌های فرهنگی باید نقش محوری در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان داشته باشند

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: کانون‌های فرهنگی، تربیتی باید نقش محوری در شکوفایی استعدادهای دانش آموزان داشته باشند.

کانون‌های فرهنگی باید نقش محوری در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش لرستان، خدانظر دریکوند به نقش و جایگاه کانون‌های فرهنگی تربیتی در تحقق اهداف و فرایند تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی تربیتی باید بتوانند متناسب با استعداد، نیاز و علائق دانش آموزان بسترهای مناسبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان، شناسایی و هدایت استعدادهای آنان فراهم کند.

 وی در ادامه به ضرورت شفافیت در امور مالی کانون‌ها اشاره کرد و گفت: عملکرد مالی و اقتصادی کانون‌ها باید در مسیری شفاف و قانونمند طی شود و در سامانه به درستی ثبت و ضبط شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان خلاقیت، نوآوری و مجهز بودن به فنّاوری و تکنیک‌های روز را از جمله مؤلفه‌های کانون‌ها برشمرد و ادامه داد: کانون  می‌تواند با نیازسنجی، کشف استعداد، پرورش و به فعلیت رساندن ذوق و استعداد دانش آموزان گامی مؤثر در بالندگی کودکان و نوجوانان بردارد.

وی در ادامه تصریح کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یک ضرورت غیرقابل‌انکار و عامل مهمی در  جلوگیری از انحراف‌ها و آسیب‌های  اجتماعی است.

دریکوند در ادامه سخنان خود بر این نکته تأکید کرد: نظارت عمال مهمی در پویایی و سلامت کانون‌های فرهنگی داشته و باید کانون مکانی امن برای یادگیری مهارت‌ها و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان باشد و این مهم باید نظارت دقیق و مستمر بر کانون‌ها امکان‌پذیر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان به نشست هم‌اندیشی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود:  این نشست مصوبه خوبی برای تعمیر، بهسازی و مقاوم‌سازی کانون فرهنگی تربیتی ادب داشت و مقرر شد تا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برنامه‌ای برای تعمیر و بهسازی کانون ارائه دهد.

دریکوند در پایان به صدور ابلاغ نیروهای مازاد در کانون‌های فرهنگی تربیتی اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت نیروهای مازاد می‌توان به ارتقای کیفیت آموزش و توانمندسازی دانش آموزان برای شرکت در کنکور سراسری کمک کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول