اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

افزایش مجازات اختلاس و ارتشاء

حجت الاسلام مقتدایی: چون میزان مجازات در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی شدید نبود لذا قانون مجازات مرتکبین به نحو مناسبی تشدید شد که امیدواریم پس از تصویب نهایی آن در مجلس به دستگاه قضایی کمک شود.

افزایش مجازات اختلاس و ارتشاء

رخدادهای 19 آبان 63

چکیده:

  • بر اساس لایحه تقدیمی شورای عالی قضائی به مجلس مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری تشدید می شود.

 

  • موسوی: نهادهای انقلابی نباید با وزارتخانه شدن به شکل سیستم های اداری سنتی تغییر جهت بدهند.

 

  • وزارت امور خارجه ایران مذاکرات لبنان و اسرائیل را محکوم کرد.

 

  • همزمان با آغاز مذاکرات سیاسی لبنان و اسرائیل نبردهای سنگین در بیروت از سر گرفته شد.

 

افزایش مجازات اختلاس و ارتشاء

حجت الاسلام مقتدایی عضو و سخنگوی شورای عالی قضایی در یک مصاحبه رادیو تلویزیونی اعلام کرد: شورایعالی قضایی چند شعبه از دادگاه های عمومی تهران را جهت رسیدگی به مساله ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری اختصاص داده است و چون میزان مجازات در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی شدید نبود لذا قانون مجازات مرتکبین به نحو مناسبی تشدید شد که امیدواریم پس از تصویب نهایی آن در مجلس به دستگاه قضایی کمک شود.

وی درباره اعزام معتادین به جزیره نیز گفت: تاکنون 300 معتاد به جزیره اعزام شده اند و حدود 218 نفر دیگر نیز از مشهد به تهران منتقل شده اند که در آینده نزدیک به جزیره اعزام خواهند شد. وی گفت: افراد اعزامی به جزیره معتادان ولگردی هستند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند مرتبه سابقه ترک اعتیاد داشته اند.(1)

 

پایان سمینار شوراهای مرکزی جهاد سازندگی

سومین سمینار شوراهای مرکزی جهاد سازندگی سراسر کشور پس از 2 روز بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل و ویژگی های جهاد با سخنان آقای موسوی نخست وزیر و مهندس بیژن زنگنه وزیر جهاد سازندگی به کار خود پایان داد.

آقای موسوی در این سمینار گفت: یکی از ویژگی های بسنده نکردن افراد در داخل جهاد و سایر نهادها به وظایف روزمره خودشان این است که به کل مسائل کشور و انقلاب حساس هستد جهاد سازندگی باید این روحیه و حضور پر قدرت خودش را حفظ کند. نخست وزیر به موضوع وزارتخانه شدن جهاد سازندگی نیز اشاره کرد و گفت آمدن جهاد و نماینده پیدا کردن در هیئت دولت یک قدرتی را در این نهاد بوجود می آورد و اما خطراتی هم ممکن است به دنبال داشته باشد. جهاد باید روحیه انقلابی خود را حفظ کند و سختی ها و دشواری ها نباید باعث شود که یک لحظه از زنده نگه داشتن روحیه انقلابی در این نهاد غفلت شود. آقای موسوی تاکید کرد: نهادهای انقلابی نباید با وزارتخانه شدن به شکل سیستم های اداری سنتی تغییر جهت بدهند. (2)

 

ایران مذاکرات لبنان و رژیم اسرائیل را محکوم کرد

همزمان با آغاز مذاکرات لبنان و رژیم صهیوینستی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار داشت: هرگونه مذاکره با رژیم اشغالگر فلسطین و تحت هر عنوان و بهانه ای تلاش برای مشروعیت بخشیدن به رژیمی است که تجاوز به حقوق ملل مسلمان جزء ماهیتش و غصب سرزمین های اسلامی و توسعه تسلط بر آنان از اهداف اولیه سردمدارانش بوده است.

وی افزود: اگر اعلام فریبکارانه اسرائیل مبنی بر آمادگی خروج از لبنان این توهم را ایجاد کرده که با گفت و گو و مذاکره می توان اسرائیل را وادار به پذیرش حقوق غصب شده ملت فلسطین و یا خروج از سرزمین اشغال شده لبنان نمود جز در غلطیدن به ورطه کمپ دیوید نتیجه دیگری ندارد.(3)

 

حزب الله: مذاکره با اسرائیل حرام است

در پی نخستین دور مذاکرات سیاسی لبنان و رژیم صهیونیستی نبردهای سنگین در بیروت از سر گرفته شد. این درگیری ها برای دومین روز متوالی ادامه داشت. یونایتدپرس گزارش داد درگیری های اخیر شدیدترین زدوخوردها در نوع خود ظرف 4 ماه اخیر بوده است. در زدوخوردهای دیروز علی رغم دخالت رشید کرامی نخست وزیر و سایر رهبران لبنان طرفین درگیر از آتش خمپاره و مسلسل سنگین علیه یکدیگر در شرق و غرب بیروت استفاده کردند.

شدت آتش در این نبردها به قدری شدید بود که مردم به زیرزمین خانه ها پناه بردند، مدارس و دانشگاه ها تعطیل شد و ارتش گذرگاه ها را بست. از سوی دیگر علما و گروه های اسلامی مذاکرات دولت کرامی و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند در همین رابطه سازمان حزب الله لبنان با صدور اعلامیه ای مذاکره با رژیم صهیونیستی را حرام دانست و مخالفت خود را با این مذاکرات به صورت علنی یا محرمانه، مستقیم و یا غیرمستقیم و یا در چارچوب توافقنامه ترک مخاصمه اعلام کرد.

دربخشی از اعلامیه حزب الله آمده است: مذاکرات نظامی با رژیم صهیونیستی به منزله شناسایی این رژیم است و مقاومت اسلامی که به رهبری علمای مجاهد انجام می گیرد تنها راه برای نابودی اسرائیل است.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 19 آبان 63، ص 12
2. کیهان، 19 آبان 63، ص 1 و 3
3. اطلاعات، 19 آبان 63، ص 3
4. اطلاعات، 19 آبان 63، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول