اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

در بازدید از کارخانه سحر همدان مطرح شد

هیچ توجهی به بخش صنعت نمی‌شود/جریمه صادرات جایگزین جایزه صادرات شد

امروزدر بازدید خبرنگاران همدان از کارخانه سحر موفقیت‌ها و مشکلات این کارخانه از طرف صاحبان سرمایه مطرح شد.

هیچ توجهی به بخش صنعت نمی‌شود/جریمه صادرات  جایگزین جایزه صادرات شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرغم توصیه‌های مکرر استاندار در جلسات ستاد اشتغال و رفع موانع تولید، مبنی بر حمایت از بخش خصوصی، تولید و ایجاد اشتغالزایی و تذکر و تهدید وی به بانک‌ها در حمایت از صاحبان صنایع، متأسفانه هنوز تولیدکنندگانی هستند که با وجود مشکلات مکرر دست از تلاش برنداشته و با دست خالی و با اندک سرمایه به چرخه تولید خود ادامه می‌دهند.

در اقدامی جالب سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان برای انعکاس مشکلات صاحبان صنایع یک تور ماهانه در نظر گرفته که در آن خبرنگاران علاوه بر آشنایی با صنایع بزرگ و کوچک استان، از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شده و به انعکاس اخبار این مشکلات برای رفع هر چه بهتر و اگاه‌سازی مردم بپردازند. از این‌رو امروز طی بازدیدی که از کارخانه سحر همدان صورت گرفت موفقیت‌ها و مشکلات آن از طرف صاحبان سرمایه مطرح شد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در ابتدا بازدیدی از شرکت پخش الوندیاران صورت گرفت. گفته شد که محصولات شرکت سحر در این شرکت به صورت تخصصی به سایر نقاط استان توزیع و به فروش می‌رسد. در این شرکت تعداد 350 نیرو مشغول به خدمت بودند.

قائم مقام شرکت الوندیاران سحر در ادامه اظهار کرد: این شرکت دارای 9 شعبه و 28 نماینده در سراسر استان است که نمایندگی‌ها تمام محصولات آنها را به سراسر کشور توزیع می‌کند.

حمید هدایتی با اشاره به اینکه هر ماه در این شرکت تعداد 22 تا 24 هزار فاکتور صادر می‌شود، افزود: در حال حاضر در شرکت سحر چهار شرکت با 900 نفر نیروی کاری فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه 170 قلم کالا در 9 گروه محصولات در این شرکت فعال است، گفت: در حال حاضر 50 دستگاه ماشین در مالکیت شرکت قرار دارد که کار توزیع محصولات را بر عهده دارند.

قائم مقام شرکت الوندیاران سحر یکی از معضلات کارخانه‌ها و صنایع را وجود دو دفتره بودن آنها بر شمرد و ادامه داد: خوشبختانه پرونده مالی این شرکت تا سال 95 بسته شده است و تمامی حق و حقوق کارگران و کارمندان براساس قانون کار به آنها پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای شرکت سحر نیاز به تبلیغ نداریم چرا که محصول در بازار شناخته شده است، اضافه کرد: متأسفانه برخی از افراد در بازار قیمت کاذب درست کردند و باید مسوولان مربوطه بر روی قیمت‌ها نظارت داشته باشد.

در  ادامه مدیر تولید کارخانه سحر با اشاره به اینکه ما در هیچ یک از محصولات به غیر از سس مایونز ماده نگهدارنده استفاده نمی‌کنیم، افزود: یکی از معضلاتی که ما با آن مواجه هستیم معضل انبارش است که به خاطر فصلی بودن محصولات با آن دست به گریبان هستیم.

*بانک‌ها با قوانین دست و پاگیر خود با ما همکاری نمی‌کنند

محمد جعفریان با تأکید بر اینکه هزینه در گردش ما بسیار بالاست و اگر اغراق نکرده باشم کمرشکن است، گفت: بانک‌ها با قوانین دست و پا گیر خود با ما همکاری نمی‌کنند که در کنار آن بسیاری از ادارت به جای آنکه دست ما را بگیرند پای ما را هم می‌گیرند.

در بازدیدی که از انبار صورت گرفت مشاهده شد کلیه کالاها به صورت حواله شده از شرکت سحر تحویل و از همین نقطه محصولات به کلیه شهرستان‌ها صادر می‌شود. نکته قابل تأمل این بود که به غیر از سس مایونز سایر محصولات تا دو سال تاریخ انقضاء داشتند.

 مساحت انبار حدود 3 هزار مترمربع بود که 400 هزار بسته در انبار آن نگهداری می‌شد. از نکات جالب توجه در این بازدید وجود کنسروهایی در ظروف شیشه‌ای بود که به گفته قائم مقام شرکت الوندیاران سحر این ایده برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است و نتیجه یکسال و اندی تحقیق و پژوهش بوده؛هر چند که این ظروف شیشه‌های کنسروها به خاطر ویژگی خاصشان از خارج به این شرکت منتقل می‌شوند.

در این بازدید، خبرنگاران سری هم به  اتاق تحقیق و توسعه که قلب کارخانه بود زدند و طبق گفته و نظر مدیران کارخانه ایده تولید محصولات مختلف از این اتاق خارج می‌شود که در این قسمت پنج نفر از نیروها مشغول به فعالیت بودند.

در ادامه مدیر کارخانه سحر در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند در انعکاس بسیاری از مشکلات تأثیر شگرفی داشته باشند، اظهار کرد: باید در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از بخش صنعت حمایت شود.

حسن مومن با بیان اینکه جمع کردن سرمایه برای تولید بسیار سخت و طاقت‌فرسا است، افزود: هدف از راه‌اندازی این مجموعه حفظ اشتغال جوانان و افراد جویای کار است.

وی با اشاره به اینکه در این شرکت افراد در یک، دو شیفت و حتی شیفت شبانه مشغول به کار هستند، تصریح کرد: امروز حفظ 900 نیروی کاری در کنار مشکلاتی چون تحریم‌ها در بخش صادرات بسیار سخت است هر چند برخی از این مشکلات به صورت ناخواسته شکل گرفته است.

مدیر کارخانه سحر اشاره‌ای به موضوعات پیش آمده در اقلیم کردستان و تأثیر آن بر روند صادرات محصولات این شرکت به کشور عراق اشاره کرد و گفت: ما با مشکلات داخلی و خارجی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی ادامه داد: سالانه 80 هزار تن مواد اولیه کشاورزی، 1500 تن هویج و 35 تن گوجه فرنگی وارد کارخانه می‌شود و با صراحت می‌گویم که کار در بخش خصوصی یک هنر است.

*باید از طرف سازمان‌های مالی و نظارتی حمایت شویم

مومن با تأکید بر اینکه تنها خواسته ما این است که از طرف سازمان‌های مالی و نظارتی حمایت شویم، تصریح کرد: متأسفانه بعضاً در این زمینه نگاه بسته و دوری وجود دارد و هیچ توجهی به بخش صنعت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید نسبت به مسائل درک عمیق داشته باشیم، گفت: حفظ بخشی از امنیت و آرامش جامعه توسط واحدهای تولیدی کشور رقم می‌خورد و صاحبان کارخانه به دنبال منافع نیستند و آن چیزی که برای آنها اهمیت دارد حفظ اشتغال است که به عنوان مهم‌ترین هدف دنبال می‌شود.

*واحدهای تولیدی نیاز به سرمایه در گردش دارند

در ادامه مشاور مالی شرکت سحر اظهار کرد: از سال 77 که در شرکت سحر خدمت می‌کنم در آن زمان کار با 9 نفر آغاز شد و اکنون به 900 نفر ارتقاء یافته است.

بهرام امانی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین مشکل امروز ما تولید نقدینگی است، افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی نیاز به سرمایه در گردش دارند که در صورت نبود نقدینگی کار با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در نقدینگی حمایت بانک‌ها و سرمایه‌گذاری آنها نباشد خیلی از تولیدی‌ها از بین می‌روند، تصریح کرد: از سال 85 حسابرسی می‌شویم و این در حالی است که بالاترین سود شرکت سه تا چهار درصد از فروش بوده است.

مشاور مالی شرکت سحر با اشاره به اینکه بزرگ ترین نقطه قوت ما صادرات است، یادآور شد: این مهم هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و از این بابت شکرگذار هستیم.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر صادرات برای ما ضررهایی دارد، گفت: اما ارسال محصول به کشور خارجی و در ازای آن آوردن ارز به کشور به تنهایی غرورآفرین است.

امانی با بیان اینکه در سلیمانیه کشور عراق دفتر فعال داریم، خاطرنشان کرد: در مسکو و امارات شرکت با برند سحر فعال است و همه اینها برای استان و کشور افتخار است که باید حمایت شویم.

*جریمه صادرات  جایگزین جایزه صادرات شد

وی با بیان اینکه در شرکت سحر هر سه ماه یکبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان ارزش افزوده به دولت پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال دو میلیارد مالیات مستقیم و تکلیفی پرداخت می‌کنیم.

مشاور مالی شرکت سحر با اشاره به اینکه ماهانه رقم 150 میلیون تومان بابت بیمه کارگران و کارکنان به شرکت بیمه‌ای پرداخت می‌شود، گفت: ماهانه یک میلیارد و 150 میلیون تومان حقوق کارکنان شرکت است که باید به آنها پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه تا سال 88 ما چیزی به عنوان جایزه صادرات داشتیم اما امروز چیزی به نام جریمه صادرات داریم، تصریح کرد: مقرراتی که بانک‌ها دارند دست و پاگیر است.

انتهای پیام/89047/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول