اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

قتل عام 450 نفر در افغانستان

قوای اشغالگر روسی ماه گذشته قریب به 450 تن از انقلابیون مسلمان افغان را که علیه رژیم دست نشانده کارمل مبارزه می کنند قتل عام کردند.

قتل عام 450 نفر در افغانستان

رخدادهای 24 آبان 63

چکیده:

  • موسوی: اگر امروز قدرت های شیطانی نمی توانند به چپاول و غارتگری های خویش ادامه دهند به برکت ایثار خون شهدای ماست.

 

  • سازمان اوقاف خواستار اعلام موقوفات نامعلوم از سوی اشخاص مطلع به این سازمان شد.

 

  • دولت لبنان و رژیم صهیونیستی مذاکرات خود را امروز دنبال می کنند.

 

  • اشغالگران روسی 450 تن از انقلابیون مسلمان افغانستان را قتل عام کردند.

 

سفر نخست وزیر به سمنان

آقای مهندس میرحسین موسوی که به اتفاق یکی از مشاورین اقتصادی و نمایندگان شهرهای مختلف استان سمنان در مجلس شورای اسلامی به استان سمنان سفر کرده است در اجتماع مردم شاهرود گفت: در طول سال های گذشته عامل وحدت، انسجام و ایستادگی ملت ما، حفظ اسلام و قرآن در میان ملت و تکیه بر عاشورا و اربعین ها بوده و امروز هم اگر ما در مقابل این توطئه های پیچیده ایستاده ایم که تا کنون شاید سابقه نداشته به خاطر تکیه بر عاشورا و اربعین بوده است.

نخست وزیر افزود: ما اگر در پی آن نبودیم که بر سرنوشت خود حاکمیت پیدا کنیم و اگر در صدد این نبودیم که در جهان امروز پیام تازه ای را علیه ظلم و استبداد، فشار و زورگویی سر بدهیم یقینا این حملات و توطئه ها را نداشتیم. آقای موسوی در اجتماع مردم دامغان نیز گفت: اگر امروز قدرت های شیطانی نمی توانند به چپاول و غارتگری های خویش ادامه دهند به برکت ایثار خون شهدای ماست و اگر مسلمانان جهان بیدار شوند یقینا دست چپاولگران را از منطقه نیز قطع خواهند کرد.(1)

 

اعلام آخر صفر به عنوان دهه وقف

حجت الاسلام جمارانی و نظام زاده نمایندگان امام امت در سازمان اوقاف و برادر اعتمادیان سرپرست سازمان اوقاف در یک گفت و گویی مطبوعاتی با خبرنگاران اعلام کردند دهه آخر صفر به نام دهه وقف نام گذاری شد.

در این مصاحبه مطبوعاتی حجت الاسلام نظام زاده نماینده امام امت در سازمان اوقاف با اشاره به پرداخت حق اجاره مستاجرانی که در زمین ها و ساختمان های موقوفی سکونت دارند گفت: این اشخاص که آمارشان از صدها هزار نفر نیز تجاوز می کند بایستی به موقع مال الجاره های خود را پرداخت کنند و اگر در این زمینه تاخیری کنند تصرف آنها  تصرف غاصبانه می شود.

وی افزود: هر کس در هر نقطه ای که هست اگر اطلاعی از وجود یک محل وقفی دارد وظیفه شرعی او است که این را به سازمان اوقاف اطلاع دهد. اعتمادیان سرپرست سازمان اوقاف و معاون نخست وزیر نیز در این مصاحبه گفت: قانون تشکیل سازمانی به نام حج و اوقاف و امور خیریه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است که امیدوار هستیم تا یک ماه دیگر نظر شورای محترم نگهبان در مورد آن به ما اعلام شود.(2)

 

آغاز مجدد مذاکرات لبنان و  رژیم اسرائیل

دولت لبنان دیروز طی بیانیه کوتاهی اعلام کرد از امروز مذاکرات معوقه نظامی خود را با رژیم صهیونیستی از سر خواهد گرفت.

 به گزارش یونایتدپرس در این بیانیه بدون اشاره به سرنوشت چهار تن از اعضای جنبش امل که دستگیری آنها توسط رژیم صهیونیستی سبب تعلیق این مذاکرات شده آمده است: به دنبال تلاش های ثمر بخش سازمان ملل به خصوص خاویر پرز دکویار دبیر کل سازمان ملل هیئت نظامی لبنان امروز در مذاکرات نقوره حضور خواهند یافت. رژیم صهیونیستی بعد از ظهر دیروز از سرگیری مذاکرات نظامی با لبنان را در نقوره رسما مورد تائید قرار داد. منابع نزدیک به وزارت خارجه رژیم اسرائیل اعلام کردند اسرائیل همواره موافق مذاکره با لبنان بوده است. منابع محلی نیز از جنوب لبنان اعلام کردند دیروز ساعاتی پس از اعلام دولت لبنان برای از سرگیری مذاکرات با اسرائیل سه تن از چهار رهبر جنبش امل که هفته گذشته توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده بودند آزاد شدند. محمود فقیه مسئول جنبش امل در جنوب لبنان هنوز تحت بازداشت رژیم صهیونیستی قرار دارد.(3)

 

قتل عام 450 نفر در افغانستان

قوای اشغالگر روسی ماه گذشته قریب به 450 تن از انقلابیون مسلمان افغان را که علیه رژیم دست نشانده کارمل مبارزه می کنند قتل عام کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان غربی نیروهای روس پس از آن که یکی از استحکامات خود را در منطقه ای واقع در شمال غرب کابل ترک کردند به این کشتار وحشیانه دست زدند. بر اساس این گزارش و به گفته سربازان فراری افغانی کشتار بی رحمانه و بمباران شهرها و روستاهای افغانستان توسط قوای اشغالگر شوروی باعث شده تا موج انزجار و تنفر مردم مسلمان و ستمدیده افغانستان از یک سو و فرار سربازان، درجه داران و افسران افغانی از سوی دیگر شدت یابد. به طوریکه حدود 80 درصد سربازان فراری با تجهیزات نظامی فرار کرده و به انقلابیون مسلمان ملحق می شوند. (4)

منابع:

1. اطلاعات، 24 آبان 63، ص 3
2. اطلاعات، 24 آبان 63، ص 2
3. کیهان، 24 آبان 63، ص 1 و 28
4. جمهوری اسلامی، 24 آبان 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول