اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

اربعین بازگشت کاروان کربلا به آرمان‌های قیام امام حسین(ع) است/ اربعین بر ستون ولایت استوار است

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: اربعین بازگشت کاروان کربلا به اهداف و آرمان‌های قیام امام حسین(ع) است تا سرآغازی برای تداوم نهضت عاشورا شود.

اربعین بازگشت کاروان کربلا به آرمان‌های قیام امام حسین(ع) است/ اربعین بر ستون ولایت استوار است

حجت‌الاسلام عبدالرحیم علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین ریشه در یک جریان بزرگ تاریخی دارد و می‌توان بیان کرد اربعین ادامه راه حضرت زینب(س)،‌ امام سجاد(ع) و کاروان کربلا است.

وی خاطرنشان کرد: شروع اربعین با چنین کیفیتی به عنوان حماسه بزرگ خود را نشان می‌دهد که ریشه در نخستین  اربعین سید و سالار شهیدان(ع) دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه اربعین در روایات گفت: بر اساس آنچه در روایات ذکر شده اربعین و حادثه کربلا بر ستون ولایت استوار است و جایگاه ولایت عاملی نیست که بتوانیم از آن غافل باشیم در تاریخ هر گاه از این ستون و خیمه دین فاصله گرفتند از دین و دیانت دور شده و گرفتار حاکمان جور شدند.

وی عنوان کرد: اربعین مانند واقعه عاشورا باید مورد توجه ویژه همگان قرار گیرد البته به لطف الهی در این سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به آن شده و حرکت خودجوش مردم مسلمان و غیر مسلمان را شاهد هستیم که در ایام منتهی به اربعین حماسه بزرگی می‌آفرینند و امروز توجه تمام دنیا به این حادثه بزرگ است.

علیزاده یادآور شد: لازم است در این حرکت به هدف انبیا و بزرگان دین توجه شود و به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به هدف قیام امام حسین(ع)، بازگشت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پرداخته شود.

وی با بیان اینکه اربعین بازگشتی به مکان و مزار حضرت سیدالشهدا(ع) نیست گفت: اربعین بازگشت کاروان کربلا به اهداف و آرمان‌های قیام امام حسین(ع) است تا سرآغازی برای تداوم نهضت عاشورا شود، اگرچه اهل بیت(ع) پس از عاشورا مظلوم بودند ولی سرآغازی برای اربعینی بود که امروز شاهد هستیم.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آنها آغازگر راهی بودند که باید به حکومت جهانی منجر شود بنابراین پاسداشت اربعین می‌تواند پایگاه و مسیری باشد که به حکومت جهانی می‌رسد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول