اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

۶۰ مدرسه مختلط در لرستان طی سال جاری تفکیک شد

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ‌۶۰ مدرسه مختلط در لرستان طی سال جاری تفکیک شد.

 ۶۰ مدرسه مختلط در لرستان طی سال جاری تفکیک شد

به گزارش خبرگزاری فارس در خرم‌آباد، خدانظر دریکوند شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش لرستان در خصوص تغییر کاربری برخی فضاهای آموزشی در لرستان اظهار داشت: ۳۸ مورد از این فضاها در لرستان وجود دارد که برخی از آن‌ها به کمیسیون ماده پنج رفته‌اند و برخی نیز به این‌کمیسیون رفته‌اند ولی به سرانجام کافی نرسیده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات مدارس غیردولتی با شهرداری، گفت: مقرر شده بود که جلسه‌ای با حضور نمایندگان و روسای مدارس مشارکتی و شهرداری برگزار شود تا این مشکل رفع شود، اما به دلایلی هنوز این جلسه برگزار نشده است که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در رابطه با مدارس مختلط در لرستان عنوان کرد: برخی مدارس در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور لرستان وجود داشت که برای رفع این مشکل اقداماتی انجام شد.

دریکوند گفت: در برخی از این مدارس که فضای کافی و تعداد نرمال دانش‌آموز برای ایجاد دو کلاس وجود داشت تفکیک کردیم و در این راستا نیز چندین نیروی جدید خرید خدمتی گرفتیم.

وی یادآور شد: هنوز‌ در این رابطه مقداری مشکل داریم و این در حالی است که در نشست کمیسیون تحقیقات نیز قول داده شد که در یک بازه زمانی سه ساله رفع شود.

این مسوول گفت: در برخی از این مدارس به دلیل نرسیدن تعداد دانش‌آموزان به نرم کافی برای تفکیک و یا نبود فضا برای ایجاد دو کلاس طرح برچیده شدن مدارس مختلط وجود ندارد.

دریکوند تصریح کرد: در مناطق صعب‌العبور لرستان ۲۷۰ مدرسه مختلط متوسطه دور اول داریم و این در حالی است که ۲۵۶ کلاس مختلط نیز وجود دارد.

وی افزود: امسال توانستیم ۱۵ تا ۲۰ درصد از این کلاس‌ها را تفکیک کنیم که شامل حدود ۶۰ کلاس بود.


انتهای پیام/۸۵۰۱۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول