اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن خبر داد

تدوین دایرة‌المعارف قرآن با بیش از 3 هزار موضوع قرآنی

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن از تدوین دایرة‌المعارف قرآن با بیش از 3 هزار موضوع قرآنی خبر داد.

تدوین دایرة‌المعارف قرآن با بیش از 3 هزار موضوع قرآنی

حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن اظهار کرد: تدوین دایرة‌المارف قرآن از موضوعات بسیار مهمی است که انجام آن بر عهده پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و بسیار مورد توجه محققان، اندیشمندان قرآنی و صاحب‌نظران است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 14 جلد این دایرة‌المعارف چاپ شده که از موضوع رضا شروع شده و به موضوع زیور پایان می‌پذیرد و موضوعات بسیار ارزشمندی در این اثر مورد توجه است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن روزه را یکی از موضوعات مهم جلد 14 دایرة المعارف قرآن ذکر کرد و افزود: تمام آیات مربوط به روزه و دیدگاه‌های مفسران درباره روزه در این بخش جمع‌آوری شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: رهبانیت یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم است که بر اساس تحقیق جامعی که در این زمینه صورت گرفته برای کسانی که می‌خواهند دیدگاه قرآن را درباره رهبانیت بشناسند می‌توانند به این مقاله مراجعه کنند.

یوسفی‌مقدم عنوان کرد: همچنین 14 موضوع درباره زن در جلد 14 دایرة‌المعارف ذکر شده اگر علاقه‌مندان بخواهند درباره موضوعات مربوط به زن اطلاعات کسب کنند و از دیدگاه مفسران در زمینه زن آگاه شوند می‌توانند به این جلد دایرة‌المعارف مراجعه کنند.

وی یادآور شد: اکنون دایرة‌المعارف قرآن با بیش از 3 هزار موضوع قرآنی در حال تدوین است که پیش‌بینی می‌شود به 25 تا 30 جلد برسد.

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول