اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

24 آبان ماه

عضویت در کتابخانه‌های همدان رایگان است

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان گفت: عضویت در کتابخانه‌های همدان 24 آبان ماه رایگان انجام می‌شود.

عضویت در کتابخانه‌های همدان رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید محبیان  پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان، با بیان اینکه شعار امسال بیست‌وپنجمین دوره هفته کتاب «آینده‌ای روشن با خانواده‌ای کتابخوان» است، اظهار کرد: ساختار تشکیلاتی ستاد هفته کتاب در اداره کتابخانه‌های شهرستان تشکیل شده است.

وی به ساختار تشکیلاتی ستاد اشاره کرد و گفت: در کمیته همایش هفته کتاب، برگزاری مراسم تکریم کتاب، کتابخوانی و کتابدار اول آذر ماه با حضور مدیران و مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی از جمله برنامه‌ها است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان بیان کرد: کمیته روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی را به عهده دارد؛ پوشش کامل اخبار هفته کتاب و برگزاری نشست خبری دبیر ستاد در  هفته کتاب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در کمیته امور کتابخانه‌ها و در حوزه کتابخانه‌ها، فضاسازی کتابخانه‌ها با توجه به ایام صفر انجام می‌شود، افزود: عضویت رایگان در کتابخانه نیز 24 آبان انجام خواهد شد.

*برگزاری 170 عنوان برنامه متنوع در هفته کتاب

محبیان با اشاره به برگزاری 32 نشست کتابخوان در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: 13 نقد کتاب، رونمایی از یک جلد کتاب، برگزاری 170 عنوان برنامه متنوع، برگزاری 15 مسابقه کتابخوانی در سطح کتابخانه‌ها، تقدیر از سه نفر از اعضای باشگاه کتابخوانی آمادای به عنوان باشگاه برتر و نواختن زنگ کتاب در مدارس از دیگر برنامه طی هفته کتاب خواهد بود.

وی انتظارات از سازمان‌های مختلف به منظور برگزاری برنامه‌ها در هفته کتاب را عنوان کرد و ادامه داد: از یک کتابخانه به عنوان کتابخانه شاخص بازدید شود که پیشنهاد کتابخانه فرهنگیان است، بخشداران نیز بازدیدهایی از کتابخانه‌های بخش‌ها داشته باشند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در یکی از کتابخانه‌ها حضور یابند؛ اداره آموزش و پرورش نیز بازدید گروهی دانش‌آموزان و معلمان از کتابخانه‌های عمومی را فراهم و در خصوص عضویت رایگان در 24 آبان ماه نیز اطلاع‌رسانی کنند.

وی خواستار اختصاص کتب برای غنی‌سازی مخازن کتابخانه‌های سطح شهرستان از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و گفت: شهرداری نیز طی هفته کتاب مساعدت‌های لازم در نصب بنر و در اختیار قرار دادن فضایی در اتوبوس‌های شهری  برای تبلیغات محیطی داشته باشد.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان نیز با اشاره به وجود 10 هزار عضو فعال در همدان، اظهار کرد: فضاسازی برای هر بخش از جمله بخش‌های کودک، نابینایان، نوجوانان و... در کتابخانه مرکزی وجود دارد.

منصوره حسینی‌شعار به برپایی فروشگاه و نمایشگاه کتاب همزمان با آغاز هفته کتاب در کتابخانه مرکزی با ارائه کتب تازه ثبت شده در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: هزینه عضویت در کتابخانه‌ها 10 هزار و 500 تومان است که 24 آبان ماه همزمان با هفته کتاب عضویت به صورت رایگان انجام می‌شود که ه ساله از این موضوع استقبال می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه خلاصه نویسی کتاب برای نوجوانان نابینا و چندین مسابقه دیگر طی هفته کتاب، بیان کرد: برگزاری نشست تخصصی کتاب با محوریت تاریخ ماده و معنای کتاب و گنجوری از سلسله نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان به اجرای مدرسه در کتابخانه ویژه نابینایان اشاره کرد و ادامه داد: ویژه برنامه یک روز با کتابخانه نیز دوم آذرماه برگزار خواهد شد و مصاحبه با چهره‌های شاخص در کتابخانه مرکزی نیز از دیگر برنامه‌ها است.

*30 آبان ماه برگزاری نشست تخصصی با حضور دکتر اذکایی

وی به برگزاری نشست تخصصی با حضور دکتر اذکایی در 30 آبان ماه از سلسله نشست‌ها به دنبال افتتاح کتابخانه دکتر اذکایی اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری پنج نشست در کتابخانه و مدرسه، 6 کارگاه آموزشی، 30 برنامه قصه‌گویی و جمع‌خوانی و 20 مسابقه کتابخوانی در کتابخانه‌های شهرستان از دیگر برنامه‌ها به مناسبت بیست‌و‌ پنجمین هفته گرامیداشت کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

انتهای پیام/89039/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول