اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد

دستگیری 110 سارق خشن و انهدام 28 باند سرقت در طرح ضربتی پلیس تهران

رئیس پلیس پایتخت به عملیات ضربتی پلیس آگاهی اشاره کرد و گفت: در این طرح ضربتی 110 سارق خشن، زورگیر و خفت‌گیر که در قالب 28 باند سرقت فعالیت می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری 110 سارق خشن و  انهدام 28 باند سرقت در طرح ضربتی پلیس تهران

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس،‌سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت حادثه ناگواری که برای مردم عزیز کرمانشاه به وقوع پیوست، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در راستای طرح‌های ضربتی مأموران پلیس آگاهی امروز شاهد دستگیری سارقان خشن و زورگیر بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در عملیات 48 ساعته گذشته پلیس آگاهی 28 باند سرقت‌های مهم شناسایی و منهدم شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت، گفت: در این عملیات 110 نفر از سارقان زورگیر، خفت‌گیر و خشن دستگیر شدند که 65 درصد آنها سابقه‌دار بودند.

وی به شناسایی و انهدام یک باند 4 نفره اشاره و اظهار داشت: این افراد موتورها را به سرقت می‌بردند؛ همچنین موتورهای قاچاق را نیز در یکی از نقاط تهران اوراق کرده و موتور نو تحویل مشتری می‌دادند. 

سردار رحیمی در خصوص کالاهای قاچاق مکشوفه، گفت: 5 باند قاچاق کالا که به قاچاق لباس، کفش و اقلامی این چنینی مبادرت می‌ورزیدند منهدم شدند؛ ارزش تقریبی اموال مکشوفه 7 میلیارد تومان است.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به دستگیری 15 نفر از محکومان فراری پرداخت و تأکید کرد: طرح ضربتی پلیس برای برخورد با قاچاقچیان، سارقان، مجرمان، قاتلان و مخلان نظم و امنیت در روزها، هفته‌ها و ماه‌ها به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اجازه نخواهیم داد که پایتخت جولانگاه و محل امن مخلان نظم و امنیت باشد.

سردار رحیمی درباره سارقان منزل، گفت: مجرمان متوسل هر سرعتی هستند تا از غفلت افراد استفاده کرده و جرم خود را مرتکب شوند و این دستگیری‌ها متعلق به همه نقاط تهران است و باید گفت که بیشترین جرم در مناطق شمالی تهران را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی پایتخت به دستور مقام معظم رهبری در مورد تحول کلانتری‌ها اشاره و بیان داشت: دستور مقام معظم رهبری را اجرایی کرده‌ایم و با تمام توان پای کار هستیم و ظرفیت‌های مغفول مانده پلیس را نیز به کار بسته‌‌ایم تا جا معه را از لوس وجود مجرمین پاک کنیم.

وی در خصوص خفت‌گیری اعلام کرد: متأسفانه بررسی‌ها نشان داده که قالب خفت‌گیری‌ها به واسطه معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر به وقوع می‌پیوندد؛ بنابراین می‌طلبد که مسئولان دست‌اندرکار پلیس را در این زمینه یاری کنند.

سردار رحیمی ادامه داد: باید فضای لازم و امکانات برای بازپروری معتادان و همچنین زمینه‌های لازم برای برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر فراهم شود تا پلیس بتواند نگرانی مردم را مرتفع کند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به گشت‌های ضربتی پلیس آگاهی، مبارزه با مواد مخدر و یگان امداد پلیس تهران اشاره و خاطرنشان کرد: گشت‌های ضربتی پلیس در شب‌ها به شدت فعال بوده و با جدیت خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران را تحت پوشش قرار می‌دهند تا بتوانند امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول