اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط

دعوت وزیر اسرائیلی از مفتی‌اعظم عربستان برای سفر به فلسطین اشغالی

وزیر ارتباطات رژیم‌صهیونیستی، در ادامه تلاش برای عادی‌سازی روابط، از مفتی‌اعظم عربستان برای سفر به فلسطین اشغالی دعوت کرد.

دعوت وزیر اسرائیلی از مفتی‌اعظم عربستان برای سفر به فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تلاش‌های مقامات رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط و نزدیک شدن به عربستان، این بار «ایوب قرا» وزیر ارتباطات این رژیم از مفتی‌اعظم سعودی دعوت کرد به فلسطین اشغالی سفر کند.

قرا در یک پیام توئیتری ضمن دعوت از «عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی‌اعظم و رئیس «شورای کبار العلماء» عربستان برای سفر به فلسطین اشغالی و دیدار با مقامات اسرائیلی، از اظهارات وی علیه جنبش مقاومت اسلامی «حماس» استقبال کرد.

وی در توئیتر خود نوشت: «از فتوای عبدالعزیز آل‌شیخ علیه جنگ و کشتار یهودیان و اینکه حماس یک گروه تروریستی – که به فلسطینیان و مسجدالاقصی آسیب می‌زند – است، استقبال می‌کنیم.»

این وزیر صهیونیستی در ادامه از عبدالعزیز آل‌شیخ دعوت کرد به سرزمین‌های اشغالی سفر کند و تاکید کرد در آنجا مورد استقابل و احترام واقع خواهد شد.

روز گذشته نیز روزنامه «الاخبار» سندی از وزارت خارجه عربستان منتشر کرده بود که نشان می‌داد «عادل الجبیر» طرحی را برای برقراری روابط با اسرائیل به «محمد بن سلمان» ولیعهد ارائه کرده است. (جزئیات بیشتر).

پیشتر نیز گزارشات متعددی از سفرهای غیررسمی و محرمانه برخی مقامات سابق و کنونی ریاض به تل‌آویو و دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی منتشر شده بود که همگی محوریت آن را نزدیک شدن دو رژیم و احتمال اعلام عادی‌شدن روابط در آینده نزدیک می‌دانند.

 

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول