اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس:

بیشترین وقفیات فارس به مراسم حسینی تعلق دارد/فعالیت‌های قرآنی توسعه می‌یابد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: بیشترین وقفیات فارس به مراسم عزاداری حسینی و اطعام عزاداران اختصاص دارد.

بیشترین وقفیات فارس به مراسم حسینی تعلق دارد/فعالیت‌های قرآنی توسعه می‌یابد

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بیشترین موقوفات در فارس مانند تمام کشور، مربوط به روضه‌خوانی امام حسین (ع) است و مردم به نشانه ارادت به سرور شهیدان این موقوفات را به وجود آورده‌اند.

وی افزود: بیشترین موقوفات خیران قدیمی به‌جز معدودی که در بخش دارو و درمان و خیرات و مبرات است به اطعام و روضه‌خوانی امام حسین (ع) اختصاص دارد.

موسوی در مورد کمترین موضوعات وقف در شیراز گفت: کمترین وقف، مربوط به موضوع ترویج فرهنگ قرآنی و خیرات و مبرات که شامل همه کارها ازجمله کمک به مردم نیازمند است می‌شود.

مدیرکل‌ اوقاف و امور خیریه فارس در مورد تلاش‌های این اداره برای ترویج فرهنگ ایجاد وقف‌های جدید منطبق با نیاز روز اظهار داشت: در اولویت اول به مشاوران توصیه‌شده است که وقف خیرات و مبرات که موارد بسیاری دارد را توصیه کنند و در کنار آن به کسانی که علاقه‌مند به ایجاد وقف در حوزه‌های دیگر هستند نیازهای روز را پیشنهاد بدهند.

وی در مورد اهداف برنامه‌های هفته وقف اظهار داشت: در این هفته ضمن تقدیر از فعالان عرصه وقف تلاش می‌کنیم که فرهنگ وقف را که یک حسنه جاریه می‌خوانیم در بین مردم نهادینه کنیم.

موسوی در مورد برنامه‌های آینده اوقاف فارس گفت: با توجه به این‌که منابع مالی محدودی برای گسترش فرهنگ قرآنی داریم، در حال مذاکره با آموزش‌وپرورش برای اجرای طرحی با عنوان وقف مشارکتی قرآنی در سطح استان فارس هستیم که منابع مالی قرآنی که در کشور محدود و پاسخگوی فعالیت‌ها نیست جبران شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول