اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

امام جمعه موقت همدان:

وقف برای مبارزه با تخریب و انحرافات در فضای مجازی مد نظر قرار گیرد

امام جمعه موقت همدان گفت: افرادی که قصد انجام وقف اموال خود را دارند می‌توانند برای مبارزه با مسائل تخریبی و انحرافی در فضای مجازی وقف کنند چراکه مسائل فرهنگی در جامعه بسیار مهم است.

وقف برای مبارزه با تخریب و انحرافات در فضای مجازی مد نظر قرار گیرد

حجت‌الاسلام محمد جوادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه از دیدگاه اسلام که از بیان ائمه معصومین(ع) مطرح شده می‌بینیم که نسبت به وقف و موقوفات ائمه(ع) موضوع وقف را با توجه به قرآن در اختیار پیروان خود و جامعه اسلامی قرار دادند، اظهار کرد: مسئله وقف از دیدگاه ائمه(ع) به دو طریق مورد بررسی است.

وی با اشاره به اینکه نخست باید توجه کرد که ائمه(ع) با موضوع وقف چه برخوردی داشتند و چه چیز‌هایی را وقف کرده و موقوفات را چگونه به کار گرفتند، ادامه داد: همه ائمه(ع)، پیامبر اسلام(ص) و حضرت فاطمه(س) موقوفات فراوانی داشتند.

امام جمعه موقت همدان بیان کرد: وقف ائمه(ع) درسی برای ما است تا وقتی امامان و رهبران دینی این چنین عمل می‌کنند ما هم باید در حد وسع و توان خود در این مسیر قدم بگذاریم و موقوفاتی به یادگار بگذاریم.

وی با بیان اینکه ائمه علاوه بر عمل خود به ما توصیه‌های فراوانی در رابطه با ایجاد موقوفات داشتند، ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند انسان که می‌میرد پرونده او بسته می‌شود مگر در سه چیز که یکی صدقه جاریه، دیگری فرزندان صالح و خوب و سوم علم است.

جوادی با اشاره به اینکه صدقه جاری یعنی انشان از خود بنایی را به یادگار بگذارد که برای همیشه بماند و مردم از آن استفاده کنند، ادامه داد: وقف برای فرد واقف به میزان بسیار زیادی ثواب دارد.

وی با اشاره به اینکه صدقه جاری به معنی یک کار ماندگار است و وقف هم نوعی کاری ماندگار به شمار می‌رود، افزود: اداره اوقاف شهرستان همدان و اوقاف استان همدان در مسئله زلزله کرمانشاه خدمات بسیار خوبی داشت و از محل موقوفاتی که شاید 100 یا 500 سال پیش وقف شده بودند برای زلزله‌زدگان در کرمانشاه خدمات بسیاری ارائه داد.

امام جمعه موقت همدان خاطرنشان کرد: کسی که 500 سال پیش وقفی انجام داده‌اند اکنون از ثواب کمک به زلزله‌زدگان بهره‌مند می‌شود چراکه وقف موضوعی ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه وقف اصل ماندگاری است که منافع آن طبق نظر واقف برای موضوعاتی که نیت کرده مصرف می‌شود، افزود: وقف باید متناسب با نیاز روز جامعه باشد.

جوادی با اشاره به پدیده فضای مجازی ادامه داد: افرادی که قصد انجام وقف اموال خود را دارند می‌توانند برای مبارزه با مسائل تخریبی و انحرافی در فضای مجازی وقف کنند چراکه مسائل فرهنگی در جامعه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه وقف باید دردی از جامعه امروز درمان کند، تاکید کرد: باید امروز بر روی وقف کار شود و به مردم گفته شود که موقوفات باید در چه زمینه‌هایی انجام شود.

انتهای پیام/89045/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول