اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی:

12 متخصص پزشکی هسته‌ای در خراسان رضوی وجود دارد

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی گفت: در استان خراسان رضوی حدود 12 متخصص پزشکی هسته‌ای وجود دارد و تنها مرکز دولتی پزشکی هسته‌ای در استان بیمارستان قائم است.

12 متخصص پزشکی هسته‌ای در خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رامین صادقی ظهر امروز در نشست خبری ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پزشکی هسته‌ای قسمتی از رادیولوژی است و در واقع تصویربرداری و درمان بیماری‌ها با مواد رادیواکتیو چشمه باز است.

وی افزود: فرق پزشکی هسته‌ای با رادیولوژی این است که در رادیولوژی دستگاه به بیمار اشعه می‌دهد و تصویر گرفته می‌شود ولی در پزشکی هسته‌ای به بیمار ماده رادیو تزریق می‌شود و خود بیمار منبع اشعه است.

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی درباره هزینه دستگاه‌های این روش درمانی گفت: هزینه دستگاه‌ها بالا است اما در مجموع سیستم سلامت استفاده از روش درمانی پزشکی هسته‌ای کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد و برعکس کشور ما در اکثر نقاط دنیا بیمه‌ها هزینه را تقبل می‌کنند زیرا در مجموع باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

صادقی بیان کرد: در حاشیه این کنگره یک کارگاه با عنوان کنترل کیفی سیستم‌های تصویربرداری ترکیبی و دو سمینار جانبی با عنوان سمینار فیزیک هسته‌ای و سمینار رادیوفارماسی برگزار می‌شود. 

وی اضافه کرد: جایگاه ایران در پزشکی هسته‌ای در دنیا 16 یا 17 است و در منطقه خاورمیانه با توجه به جمعیت و متخصصین در این زمینه اول است.

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی ادامه داد: در استان خراسان رضوی حدود 12 نفر متخصص در پزشکی هسته‌ای وجود دارد که تربیت نیروی پزشکی هسته‌ای در چند دانشگاه محدود کشور انجام می‌شود، همچنین تنها مرکز دولتی پزشکی هسته‌ای در استان بیمارستان قائم است و حدود 7 مرکز خصوصی پزشکی هسته‌ای در استان خراسان رضوی وجود دارد.

انتهای پیام/70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول