رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با بیان اینکه در حال حاضر چالش اساسی این حوزه توانمند نبودن برخی آموزگاران برای اجرای تخصصی برنامههاست، اظهار داشت: این مسئله به دلیل جذب و تأمین نامناسب و شتابزده نیروی انسانی در برخی دورهها به وجود آمده است.
وی افزود: طرح جذب 120 هزار نیروی حقالتدریس و آموزشدهنده نهضت نگرانی جدی برای ما ایجاد کرده است زیرا آموزگاران باید از جهت صلاحیتهای حرفهای جزء خبرهترین افراد باشند.
حکیمزاده اضافه کرد: امیدواریم سیاستی اتخاذ شود که علاوه بر اینکه مشکل استخدامی این افراد حل میشود اما این مسئله به بهای قربانی کردن کیفیت در مدارس ابتدایی نباشد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: اگر معلمان حقالتدریس از طریق مکانیسمی مناسب، متناسب با صلاحیتها و آزمون استاندارد شده جذب شوند، آموزش و پرورش از آن استقبال میکند اما نگرانی ما این است که ورود این تعداد زیاد معلم حقالتدریس، بدون هیچگونه آزمون به این مقطع که از نظر توانمند نبودن نیروی انسانی رنج زیادی کشیده است،کیفیت را به مخاطره بیندازد.
وی گفت: تخصصی دیدن دوره ابتدایی و اولویت دادن در تخصیص منابع به این مقطع که مورد تأکید سند تحول بنیادین است اگر در عمل اتفاق بیفتد انتظار ما از آنچه تحت عنوان اهمیت دادن به دوره ابتدایی است، محقق میشود.
حکیمزاده در خصوص طرح تدبیر که جایگزین طرح تعالی در مقطع ابتدایی شده است، بیان داشت: این طرح با توجه به اقتضائات دوره ابتدایی تدوین شده است و اکنون در 28 هزار مدرسه اجرا میشود و بهزودی نشستی علمی برای بررسی تجربههای برتر این طرح اجرا خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به گزارشهایی که از مدیران اجرا کننده طرح گرفتهایم و اصلاحاتی که بر روی آن انجام دادهایم این طرح به بلوغ نزدیک شده است؛ به دنبال افزایش کمی بدون کیفیت نیستیم و تلاش داریم همزمان با رشد کمی به شاخصهای کیفی بیشتر توجه کنیم.
انتهای پیام/