اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

5 آذر پیوست فاخر قیام 15 خرداد است/ برخی با تحلیل ناصواب «قیام 5 آذر» را مصادره و روحانیت را به حاشیه کشاندند/ چراغ عمر فتنه‎گران خاموش شده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان از واقعه پنج آذر گرگان به عنوان پیوست فاخر قیام 15 خرداد امام راحل یاد کرد.

5 آذر پیوست فاخر قیام 15 خرداد است/ برخی با تحلیل ناصواب «قیام 5 آذر» را مصادره و روحانیت را به حاشیه کشاندند/ چراغ عمر فتنه‎گران خاموش شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام احمدرضا احمدی عصر امروز در میزگرد تخصصی واکاوی ابعاد قیام پنج آذر گرگان اظهار کرد: اگر بخواهیم تعبیری از واقعه پنج آذرگرگان داشته باشیم باید بگوئیم که قیام پنج آذر گرگان پیوست فاخر قیام ۱۵ خرداد امام خمینی (ره) است.

وی تصریح کرد: هر عنصری که دخیل در قیام ۱۵ خرداد باشد در سایر قیام‎های اصیل انقلاب اسلامی که پیوست قیام ۱۵ خرداد است ریشه دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: فهم حرکت‎های نهضتی منهای فهم اصل جریان انقلاب اسلامی هم دشوار است و هم استمرار آن ممکن است موجب نسیان آن حرکت‎ها شود.

احمدی بیان کرد: زمانی واقعه تاریخی پنج آذر فراموش می‌شود که اصل قیام فراموش شود اگر اصل قیام به فراموشی سپرده شود سایر قیام‎های پیوستی از افکار عمومی زدوده خواهد شد.

وی با یادآوری واقعه پنج آذر گرگان گفت: این واقعه منجر به شهادت ۱۴ انسان متدین و انقلابی شد لذا نمی‎توان تصور کرد واقعه پنج آذر فراموش شدنی باشد، اگر فکر کنیم پنج‎آذر خاموش می‎شود انقلاب اسلامی به بن بست خواهد رسید هر چه انقلاب دارد در نماد این وقایع از جمله پنج آذر، ۱۷ شهریور و سایر قیام‎های دیگر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: تصور برخی جریانات، نحله‎ها و جریان نفاق در فراموشی واقعه پنج آذر و وقایع انقلابی است، در حالی که انقلاب اسلامی پیوست عاشورا و کربلا دارد به همان میزان واقعه پنج آذر گرگان از قوام و قدرت و درخشندگی برخوردار است چراکه روح عاشورا در این قیام جریان دارد.

احمدی ابراز کرد: انقلاب اسلامی، روح انقلابی دارد و این روح انقلابی در پنج آذر استشمام می‎شود لذا در تحلیل کلان تاریخی نمی‎توانیم در باور بگنجانیم که وقایع انقلابی در تاریخ انقلاب اسلامی فراموش می‎شود.

وی گفت: از ابتدا واقعه پنج آذر گرگان صرفا به یک مجلس ترحیم بسنده شد و ظلم و جفای بزرگی به قیام پنج آذر گرگان تحمیل شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه واقعه پنج آذر پیوست فاخر قیام 15 خرداد است به مولفه‎های دخیل در قیام پیوستی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: قیام 9 دی به دلیل مردمی بودن و نه دولتی و حاکمیتی بودن در تاریخ ماندگار شد، دین و اسلام از دیگر مولفه‎های انقلاب است که از یکدیگر جدایی ناپذیرند.

احمدی بیان کرد: چراغ عمر فتنه‌گران خاموش شد به خاطر آنکه فتنه‌گران از آرمان‌های انقلاب و مکتب عاشورا زاویه گرفتند.

وی گفت: گرچه ممکن است گروه‌ها و سلیقه‌های مختلف که برای براندازی طاغوت روزی به میدان آمده بودند اما امروز با برخی تحلیل‌های ناصواب واقعه پنج آذر گرگان را مصادره به مطلوب کردند، روحانیت و اسلام ناب واقعی را به حاشیه بردند و تعبیر به انقلاب ۵۷ و انقلاب امام می‎کنند و در تعابیرشان انقلاب اسلامی دیده نمی‎شود.

احمدی با بیان اینکه ولایتمداری از مولفه‎های پیوستی انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: مردم وقتی دیدند به مقدسات آنها اهانت می‎شود طاقت نیاوردند؛ در این میان انسان‎های فاخر از خودگذشتگی کردند و حماسه پنج آذر را به وجود آوردند و تا پای جان نیز برای این قیام و انقلاب می‌مانند.

انتهای پیام/40/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول