اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قره‌شیخلو در گفت‌وگو با فارس:

فعالیت خانه‌های قرآن شهری و روستایی ارتقا می‌یابد/ تربیت ۱۳۰۰ قاری نوجوان در اردوی استعداد‌های درخشان

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه جدید خانه‌های قرآن شهری و روستایی از ارتقای فعالیت آن‌ها در عرصه‌ آموزش عمومی قرآن کریم خبر داد.

فعالیت خانه‌های قرآن شهری و روستایی ارتقا می‌یابد/ تربیت ۱۳۰۰ قاری نوجوان در اردوی استعداد‌های درخشان

مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه ما در نیمه دوم سال جاری فعالیت‌های خود را جدی‌تر پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: در نیمه اول امسال برنامه‌های متنوعی طراحی و اجرایی شد که برخی از آن‌ها در نیمه دوم سال هم پیگیری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های سبک زندگی قرآنی امسال هم برگزار شد، افزود: این دوره‌ها را همچنان دنبال کرده و در نظر داریم افراد بیشتری را به منظور ارتقای سطح سواد قرآنی مربیان و فعالان قرآنی برگزار کنیم.

قره‌شیخلو از تغییر شیوه‌نامه و آیین‌نامه فعالیت خانه‌های قرآن شهری و روستایی خبر داد و گفت: آیین‌نامه جدیدی برای فعالیت خانه‌های قرآن شهری و روستایی تنظیم و نهایی شده است تا فعالیت آن‌ها روند جدی‌تری داشته باشند و اقدامات خود را توسعه دهند و در عرصه آموزش عمومی قرآن فعال‌تر عمل کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه دوره‌های آموزشی در نیمه دوم سال در استان‌های مختلف پیش‌بینی شده است، افزود: ما امسال علاوه بر حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآنی سعی در ارتقای آموزش‌های عمومی قرآن کریم هم داریم تا بتوانیم با این روند سواد روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را در مناطق مختلف کشور ارتقا دهیم.

وی با اشاره به فعالیت کمیته قرآن ستاد دهه فجر هم گفت: چندین سال است که مسئولیت این کمیته به سازمان دارالقرآن محول شده است که ما به صورت رسمی نخستین جلسه این ستاد را برگزار کردیم و جلسات بعدی نیز برپا خواهد شد تا با هماهنگی سایر نهادهای فرهنگی و قرآنی بتوانیم برای برگزاری باشکوه‌تر ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کنیم.

قره‌شیخلو برگزاری اردوی متمرکز استعدادهای درخشان قرآنی تا پایان سال را یکی دیگر از اقدامات سازمان دارالقرآن در سال جاری عنوان کرد و افزود: امسال پنج اردوی استعدادهای درخشان متمرکز منطقه‌ای برگزار شد که در صورت تأمین اعتبار یک دوره دیگر از این اردوها را برای نوجوانان قرآنی برپا می‌کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه در این اردوها یک هزار و 300 نوجوان حضور یافتند، گفت: ما با برپایی این اردوها سعی داریم نوجوانان مستعد در نقاط مختلف کشور را با قرآن مأنوس کرده و قاریانی متخلق به اخلاق قرآنی تربیت کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن به ادغام دو اتحادیه کشوری هم اشاره کرد و گفت: ادغام اتحادیه‌های استانی به پایان رسید و باید برای تشکیل اتحادیه واحد کشوری برنامه‌ریزی کنیم که امیدواریم تا پایان سال این روند به خوبی پیگیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول