اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف گنبدکاووس:

آماده برقراری تعاملات فرهنگی با متولیان حرم حضرت زید (ع) در عراق هستیم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس از آمادگی مجموعه پرسنل این اداره و خادمان حرم حضرت یحیی (ع) برای ایجاد تعاملات فرهنگی با متولیان و خادمان زیارتگاه حضرت زید (ع) در شهر «الکفل» عراق خبر داد.

آماده برقراری تعاملات فرهنگی با متولیان حرم حضرت زید (ع) در عراق هستیم

حجت‌الاسلام نصرت‌الله جعفری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در گنبدکاووس، با اشاره به قرار گرفتن در دهه وقف و ایامی که به این سنت الهی و خداپسندانه مزین است، اظهار کرد: ضمن تبریک این ایام که با حلول ماه مبارک ربیع‌الاول مصادف شده است، امیدواریم که این فرهنگ به یک رویه جاری و فراگیر در سطح جامعه تبدیل شده و بتوانیم با ثبت موقوفات جدید و به روز بخش عمده‌ای از نیازهای جامعه را در عرصه‌های مختلف پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه وجود آستان مقدس حرم مطهر حضرت یحیی بن زید (ع) به عنوان یکی از امامزاده‌های واجب‌التعظیم کشور در گنبدکاووس یک نعمت بزرگ برای ماست، افزود: بسیاری از بزرگان و علمای فاضل کشور بارها بر زیارت این مرقد مطهر تاکید کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت (ره) اشاره کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس وی با اشاره به اینکه این امامزاده مطهر خود شهید شده و فرزند شهید است، خاطرنشان کرد: ایشان تا انتهای نسل خود که به امیرالمومنین (ع) می‌رسند همه اجدادشان شهید شده‌اند و به همین دلیل ایشان را «شهید بن شهید بن شهید بن شهید بن شهید» نامیده شده اند.

جعفری با اشاره به اینکه در سال جاری به ابتکار و همکاری جمعی از فعالان فرهنگی و ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس برای نخستین بار موکبی به نام حضرت یحیی بن زید (ع) در کربلای معلی مستقر شد، ادامه داد: در این موکب بخشی از خدام با حضور در زیارتگاه حضرت زید بن علی (ع) در شهر حله عراق که پدر بزرگوار حضرت یحیی (ع) هستند دیدارهایی با متولیان این زیارتگاه برگزار کردند که خروجی خوبی نیز داشته است.

وی با تاکید بر اینکه زیارتگاه فعلی محل تدفین این حضرت قبل از بیرون آوردن از قبر و سوزاندن ایشان است، تصریح کرد: بر اساس آنچه خادمان اعزامی موکب حضرت یحیی بن زید (ع) به این زیارتگاه مطرح کرده‌اند خادمان و متولیان این زیارتگاه بزرگ و باصفا درخواست ایجاد تعاملات فرهنگی میان این دو بقعه متبرکه را داشته‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه ما به عنوان خادمان حضرت یحیی بن زید (ع) در گنبدکاووس به شدت و با افتخار از حضور خادمان و متولیان این مضجع و زیارتگاه نورانی در ایران و در شهرستان گنبدکاووس استقبال می‌کنیم، گفت: در صورت لزوم برای برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک و حضور در کشور عراق نیز این اعلام آمادگی از سوی ما وجود دارد.

گفتنی است زیارتگاه و به عبارتی آستان مقدس مرقد مطهر حضرت زید بن علی (ع) در 20 کیلومتری شهر کوفه و در شهر الکفل از توابع شهرستان حله قرار دارد و در طی سال زائران بسیاری از کشورهای مختل اسلامی به ویژه یمن به این مرقد مطهر مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول