اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جنایتکار کشتار سربرنیتسا به حبس ابد محکوم شد

دادگاه لاهه در جلسه امروز فرمانده نیروهای صرب در جریان جنگ بالکان را که در بزرگترین کشتار اروپا در سربرنیتسا نقش داشت را به حبس ابد محکوم کرد.

جنایتکار کشتار  سربرنیتسا به حبس ابد محکوم شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه لاهه «راتکو ملادیچ» فرمانده نیروهای صرب در جریان جنگ بالکان به دلیل دست داشتن در زمینه نسل‌کشی سربرنیتسا و جنایت علیه بشریت گناهکار شناخت.

بنابر گزارش شبکه خبری اسپوتنیک، دادگاه وی را به حبس ابد محکوم کرد. «آلفونس اوریه» قاضی دادگاه در این مورد و پس از اینکه ملادیچ در  10 مورد از 11 مورد اتهام کناهکار شناخته شد به دادگاه جنایات جنگی یوگوسلاوی اعلام کرد:  « ملادیچ به دلیل ارتکاب به این جنایات، به حبس ابد محکوم شده است.»

ملادیچ  به دست داشتن در کشتار و یا آزار و تجاوز به هزاران نفر در جریان جنگی که در فاصله سالهای  ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ میان بوسنیایی‌ها و صرب‌ها در گرفت، متهم شده بود.

این جنایتکار صرب سالها فراری بود تا اینکه در پی دستگیری وی  در سال 2011، دادگاه رسیدگی به جنایات ملادیچ 12 ماه می 2012 آغاز شد. دسامبر سال گذشته دادستانی به دلیل کشتار 8 هزار مرد و پسر مسلمان در سربرنیتسا در جولای 1995، خواستار حکم حبس ابد برای وی شد. بمباران سارایو (پایتخت بوسنی) و پاکسازی قومی از دیگر موارد اتهامی وی اعلام شده بود. با این حال وکیل وی اعلام کرد که ملادیچ فرمان کشتار سربرنیتسا را صادر نکرده است و خواستار تکرار دادگاه شد.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول