اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

مدیرکل اوقاف استان قم:

وقف کامل‌ترین نوع صدقه است

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: وقف کامل‌ترین نوع صدقه است، هم واقف را در طول تاریخ بهره‌مند می‌کند و هم نفع دنیایی برای جامعه دارد.

وقف کامل‌ترین نوع صدقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در همایش «یاوران وقف» که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) نخستین واقف در اسلام محسوب می‌شوند و این سنت نبوی همچنان پابرجاست.

وی افزود: امام خمینی(ره) در دوران معاصر، بزرگ احیاگر وقف بودند و سبب شدند در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد توسعه روزافزون این اقدام نیکوکارانه باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه دهه گرامیداشت وقف، فرصتی مناسب برای تحلیل این پدیده انسان‌ساز و ماندگار است گفت: آیات متعددی در قرآن کریم پیرامون اهمیت صدقه و صدقه جاریه وجود دارد که تفسیر آنها، اوج خودسازی واقف را ترسیم می‌کند و از سوی دیگر، برکاتی که در دنیا و آخرت بر موقوفات مترتب هستند را نمایان می‌سازد.

وی ادامه داد: وقف کامل‌ترین نوع صدقه است، هم واقف را در طول تاریخ بهره‌مند می‌کند و هم نفع دنیایی برای جامعه دارد.

حسینی مقدم با اشاره به تاریخ واقفان ایران زمین عنوان کرد: بهترین موقوفات در سطح جهانی، توسط علما و اندیشمندان دنیای اسلام به ویژه فقها وقف شده و آنها با حمایت خیرین، بهترین مدارس و بناهای مذهبی و دینی را تأسیس کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به سفر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف به قم و دیدار با مراجع تقلید و علمای حوزوی گفت: این بزرگواران عنایت و تأکید فراوانی بر وقف علمی و وقف برای توسعه مراکز حوزوی داشتند؛ امیدواریم با حمایت واقفین و خیرین شاهد ترویج هر چه بهتر این سنت حسنه باشیم.

وی تصریح کرد: وقف عاملی برای آبادانی بقاع متبرکه امامزادگان به عنوان سرمایه‌های معنوی و فرهنگی جامعه اسلامی به شمار می‌رود، مراکزی نورانی که به فرموده رهبر معظم انقلاب باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول