اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

استاد حوزه و دانشگاه:

5 آذر گرگان یکی از حلقه‎های مستحکم دوران انقلاب است/ مردم گرگان خواستار دیدار مقام معظم رهبری در روز 5 آذر هستند/ 39 سال غفلت در احیای یک واقعه تاریخی

استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم احیای واقعه پنج آذر گرگان تاکید کرد و گفت: نزدیک به 40 سال از این واقعه گذشته و شورای اسلامی شهر گرگان به تازگی این روز را به عنوان روز ملی گرگان انتخاب کرده است.

5 آذر گرگان یکی از حلقه‎های مستحکم دوران انقلاب است/ مردم گرگان خواستار دیدار مقام معظم رهبری در روز 5 آذر هستند/ 39 سال غفلت در احیای یک واقعه تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله میرتقی حسینی‎گرگانی صبح امروز در همایش بزرگ اجتماع بسیجیان شهرستان گرگان و در جشن شکوه مقاومت که در مصلی وحدت این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: واقعه پنج آذر گرگان یکی از حلقه‎های مستحکم دوران انقلاب اسلامی است.

وی از مسوولان، نیروهای انقلابی و کسانی که خود را مدیون انقلاب می‌دانند خواست تا در احیای واقعه پنج آذر گرگان تلاش کنند و افزود: در این واقعه ۱۴ شهید و ۱۵۰ مجروح تقدیم آرمان‎های انقلاب اسلامی شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در مملکت ما برای گرامیداشت قیام مردمی ۱۹ دی ماه برنامه‌ریزی می‌کنند و این روز را از شبکه‎های مختلف رسانه‌ای می‌کنند و آن روز را به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند و یکی از برنامه‌های مهم سالانه قم به شمار می‎رود.

حسینی گرگانی بیان کرد: این در حالی است که در قیام تبریز 6 شهید و حدود 20 نفر زخمی شدند اما مسوولان این واقعه را به خوبی بین مردم احیا کردند، قیام تبریز 9 شهید و حدود بیش از یکصد نفر زخمی بر جای گذاشته شد و مردم هر ساله به دیدار مقام معظم رهبری می‎روند و به چنین رویدادی افتخار می‎کنند.

وی ادامه داد: اما واقعه پنج آذر گرگان که 14 شهید و 150 زخمی داشته است و تا به حال که نزدیک به 40 سال از این واقعه می‌گذرد در اقدامی امسال شورای اسلامی شهر گرگان این روز را به عنوان روز ملی گرگان تصویب کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه از واقعه پنج آذر گرگان به عنوان روز اقتدار یاد کرد و گفت: پنج آذر یکی از حلقه‎های مستحکم دوران انقلاب است.

حسینی گرگانی بیان کرد: تعداد شهدای واقعه پنج آذر گرگان از شهدای قم و تبریز بیشتر است و تعداد زخمیان آنها نیز از سایر قیام‎های مردمی بیشتر است اما هنوز حق گرامیداشت این واقعه مهم تاریخی به درستی ادا نشده است.

وی گفت: بسیجیان و مردمی که اتصال به روز پنج آذر گرگان دارند مانند شهرهای قم و تبریز به روز پنجم آذر افتخار می‎کنند واقعه‎ای که اتصال آن مقارن با هفته بسیج است، مردم دارالمومنین گرگان برای گرامیداشت این واقعه تاریخی خواستار دیدار با رهبر معظم انقلاب هستند.

وی از واقعه پنج آذر گرگان به عنوان روز اقتدار و رزمایش انقلابی بودن مردم گرگان یاد کرد و گفت: در پنج آذر 1357 مردم گرگان چهره انقلابی خود را به جهانیان، طاغوت و طاغوتیان نشان داد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تبریک جشن مقاومت تصریح کرد: روز، هفته، ماه و سال پیروزی جبهه مقاومت در مقابل سلطه‎گران وهابی، داعشی و تکفیری را به ملت ایران، سردار قاسم سلیمانی و در راس همه آنها به مقام معظم رهبری تبریک و تهنیت می‎گوییم.

حسینی گرگانی افزود: آنهایی که داعش را به وجود آوردند به دنبال راه‎های جدید و افکار جدید هستند، نباید فریب آنها را بخوریم، باید همواره پیرو راه حل باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان ما مصداق واقعی حق، امام زمان  (عج) است، بیان کرد: نائب بر حق امام زمان (عج) امام خامنه‎ای است آنچه ولایت می‌فرماید را باید زندگی سیاسی و اجتماعی خود قرار دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه از بصیرت به عنوان ابزار شناخت حق یاد کرد و افزود:  باید ابزار شناخت حق را بدانیم و به وسیله آن حق را از ناحق تمیز دهیم، بصیرت و بصیرت افزایی یکی از مولفه‎هایی است که همواره مقام معظم رهبری به آن اشاره دارد باید مسائل را با بصیرت پیگیری کنیم.

حسینی گرگانی با بیان اینکه با آمریکا نمی‎توان مذاکره کرد، گفت: آمریکا شیطان بزرگ است و قابل مذاکره نیست باید به دنبال حق برویم آمریکا به کسانی که به او پناه بردند خیانت کرده است.

انتهای پیام/40/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول