اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان شمالی

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی:

عدم حل مشکلات ریلی استان برای صادرات کالا بعد از دو سال

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خراسان شمالی با اشاره به اینکه مشکلات ریلی استان باید ظرف دو سال قبل مرتفع می‌شد، گفت: عدم رفع این مشکلات برای صادرکنندگان تا به امروز مال تأمل دارد.

عدم حل مشکلات ریلی استان برای صادرات کالا بعد از دو سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا موفق در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به مطرح‌شدن بحث رفع مشکلات ریلی استان از دو سال قبل تاکنون در کشور و استان، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی قبلی بنا بود گمرک ریلی در انتهای کارخانه آلومینای جاجرم ایجاد شود.

وی افزود: بااین‌وجود چیزی که اکنون از ناحیه صادرکنندگان‌ مبنی بر وجود مشکلات ریلی برای صادرات و واردات و کمبود سهمیه واگن و عدم رفع این مشکلات مطرح است جای تأمل دارد و نشان می‌دهد یک جای کار می‌لنگد.

موفق به برنامه‌ریزی برای ایجاد کارگروه رفع مشکلات در این حوزه در این سال‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: باید بررسی لازم صورت گیرد که چرا این مشکل کماکان در جابه‌جایی ریلی وجود دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر زیرساخت ریلی در امیرآباد جاجرم و خط ریلی خود شهر جاجرم وجود دارد که برای کشورهای CIS و جنوب و غرب کشور قابل‌استفاده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خراسان شمالی بابیان اینکه مشکل و محدودیتی در تعداد واگن‌های صادراتی نداریم، اظهار داشت: خط ریلی جاجرم فقط مختص فعالیت صادراتی کارخانه آلومینا جاجرم نیست.

وی متذکر شد: باید فضایی فراهم شود که از امکانات و ظرفیت‌های موجود در این خط ریلی برای انجام کل صادرات استان استفاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول