اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان:

«خشونت علیه زنان» ایرانی را وارونه جلوه می‌دهند

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان گفت: مخالفت برخی مسئولان با اجرای بی‌کم‌وکاست افزایش مرخصی زایمان، مخالفت با طرح‌های افزایش باروری، مخالفت با برداشتن قانون تنظیم خانواده و قانون تسهیل ازدواج معنای واقعی خشونت علیه زنان است.

«خشونت علیه زنان» ایرانی را وارونه جلوه می‌دهند

فرشته روح‌افزا، عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه چند روزی است که «خشونت علیه زنان» تیتر خیلی از نشست‌ها و سمینارهای دولتی و غیردولتی شده است و تحت عناوین مختلف همه به میدان آمده‌اند تا حقوق زنان را به او بازگردانند، گفت: متأسفانه مباحثی که در قالب خشونت علیه زنان مطرح می‌شود، مصادیق حقیقی خشونت علیه زنان نبوده یا حداقل دارای اولویت نیست و با فرافکنی‌ها نمی‌توانیم مشکلات حقیقی زنان را فراموش کنیم.

 با بالا رفتن سن ازدواج دختران حق مادر شدن را از دست می دهند، این خشونت علیه زنان است

وی با اشاره به آمار ثبت‌احوال که بر اساس آن حدود 19 هزار 900 نفر در سن ازدواج قرار دارند، یعنی جوانان ما بین سن 15تا29 سال هستند، اظهار داشت: قانون تسهیل ازدواج حدود 12سال پیش نوشته‌ و رها شده است، بسیاری دختران ما با گذشتن از سن ازدواج در حال از دست دادن شرایط یک زندگی معمولی هستند و حق مادر شدن محروم می‌شوند، آیا این خشونت علیه زنان نیست؟

 

فراموشی بیمه زنان خانه دار، ترویج وابط نامشروع خشونت علیه زنان ایرانی است

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان، بیکاری مردان را که موجب فشار روحی و اقتصادی به زنان می شود را خشونت واقعی این روزهای جامعه علیه زنان دانست و گفت: بیمه زنان خانه‌دار، سال‌هاست که قدمی برای آن برداشته نمی‌شود، آیا این به معنای خشونت نیست؟ آیا فیلم‌ها و مجلات و تئاترهای مروج روابط نامشروع و با نمادهای فمینیستی خشونت علیه زنان نیست؟ آیا از نگاه مروجان این رویداد جهانی حمایت از زنان مسئله‌داری که موازین شرعی را زیر پا می‌گذارند و سلامت روحی و روانی خانواده‌ها را تهدید می‌کنند،خشونت علیه زنان نیست؟

وی مخالفت برخی مسئولان را با اجرای بی کم‌وکاست افزایش مرخصی زایمان، مخالفت با طرح‌های افزایش باروری، مخالفت با برداشتن قانون تنظیم خانواده، مخالفت با تفکیک جنسیتی در محل کار،که در بسیاری از موارد منجر به طلاق عاطفی در خانواده‌ها می‌شود را خشونت واقعی علیه زنان ایرانی برشمرد و گفت: آمار روزانه هزار سقط غیرقانونی و مخالفت با کاهش ساعات کار بانوان دارای فرزند، تبلیغات فردگرایی و فمینیستی در مجلات بانوان، که منجر به بالا بردن آمار طلاق در کشور می‌شود و آمار بالای طلاق و عدم پرداختن به ریشه آن خشونت علیه زنان است.

 

استفاده ابزاری از زنانه به بهانه حق حضور در ورزشگاه ها 

روح‌افزا ادامه داد:‌ آموزش جنسی به دختران نابالغ، تحت عنوان آموزش‌های سند 2030 ، تبلیغ بی‌حیایی در آموزش‌های جنسی و طرح مسائلی مانند حضور زنان در ورزشگاه‌های مردانه و هتک حرمت زنان در ورزشگاه‌ها و استفاده ابزاری از حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای پایین آوردن سطح فحاشی مردان در ورزشگاه‌ها.(خانم‌ها بروند ورزشگاه‌های مردانه تا آقایان کمتر فحاشی کنند) عدم نظارت بر حوزه لباس و صنعت مد که منجر شکستن حریم خانواده‌ها می‌شود.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان بابیان اینکه نرخ ناباروری دختران ایرانی نسبت به نرخ جهانی بالاست خاطرنشان کرد: ارائه آمار کشورهای دیگر زمینه ناباروری ااز مطالبات  جامعه زن ایرانی است.

 

اعتیاد علت نخست طلاق در خانواده های ایرانی است اما به فکر حذف اذن همسر برای خروج از کشور هستیم

وی با اشاره به اینکه مشکل اعتیاد، علت اول طلاق در خانواده‌های ایرانی است، گفت: برخی به فکر افزایش سن قانونی ازدواج در مجلس برای دخترانی که امکان ازدواج را دارند و افزایش اختلافات خانگی با طرح غیر کارشناسی  حذف اذن خروج همسر از کشور   و برداشتن عنوان ثبتی طلاق در شناسنامه‌های زنان هستند که موجب بالا رفتن بدبینی نسبت تمام زنان و سخت کردن ازدواج هستند.

به گفته روح افزا لایحه خشونت علیه زنان با هدف  اجرایی کردن اهداف سند 2030 است که اگر تصویب شود به تعداد مردان ایرانی زندانی افزوده می شود. درواقع این لایحه نه‌تنها حقی را برای زنان ابقا نمی‌کند، بلکه آمار طلاق را بالا می‌برد.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان اضافه کرد: هزاران مسئله دیگر از این قبیل از مصادیق خشونت علیه زنان است، از مسئولین محترم و فعالان حوزه زنان تقاضا داریم اول این مشکلات زنان را حل کنند، بعد به دنبال جلب نظر سازمان ملل و یونیسف و یونسکو و صندوق جمعیت و سند 2030باشنذ.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول