اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

متخصص جراحی گوش، گلو و بینی عنوان کرد

نشانه‌های ابتلا به سینوزیت مزمن/ ضرورت ارزیابی فرایند تنفسی، قبل از انجام جراحی زیبایی بینی

متخصص جراحی گوش، گلو و بینی گفت: سینوزیت مزمن در افرادی که مایل به انجام عمل جراحی بینی هستند، زنگ خطری جدی است.

نشانه‌های ابتلا به سینوزیت مزمن/ ضرورت ارزیابی فرایند تنفسی، قبل از انجام جراحی زیبایی بینی

خشایار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در ارتباط با سینوزیت مزمن و جراحی زیبایی بینی اظهارداشت: فردی که قصد جراحی زیبایی بینی دارد پس از صلاحدید متخصصان گوش، گلو و بینی، بیمار باید توسط  سی تی اسکن مورد بررسی قرار گیرد تا پس از انجام عمل جراحی زیبایی، دچار مشکلات تنفسی و عملکردی نشود.

وی افزود: سامانه پیشرفته آندوسکوپی تشخیصی - درمانی قطعی سینوزیت همگام با کشورهای مترقی دنیا در کشور نیز در مراکز تخصصی کشور موجود است و خدمات لازم را به بیماران ارائه می‌دهد.

متخصص جراحی گوش، گلو و بینی با تاکید بر اینکه در افرادی که کاندید جراحی زیبایی هستند، حضور همزمان سینوزیت مزمن زنگ خطری محسوب می‌شود، گفت: درصدی از بیماران به علت همراهی انحراف شدید تیغه بینی و سینوزیت مزمن با پولیپ بینی، کاندید عمل جراحی آندوسکوپیک سینوس‌ها هستند.

احمدی ادامه داد: در این شرایط جراح باید با توجه به روش‌های مبتنی بر حفظ عملکرد بینی، جراحی آندوسکوپیک سینوس و زیبایی بینی را به صورت همزمان انجام دهد، اما ضرورت دارد تا ملاحظات لازم روش‌های نوین جراحی توسط جراح در نظر گرفته شود.

این متخصص جراحی گوش، گلو و بینی تصریح کرد: نکته بسیار مهم در بررسی‌های تشخیصی آندوسکوپیک این است که در صورت وجود سینوزیت مزمن، توسط سیستم بسیار پیشرفته آندوسکوپیک، سینوس‌ها در مطب و بدون بیهوشی و هیچگونه خونریزی یا درد، پزشک معالج مناطق آناتومیک بینی و سینوس‌ها را تحت کاوش و بررسی قرار داده و با ساکشن ترشحات چرکی و خروج ترشحات می ‌کند. انجام عملکردی این سیستم آندوسکوپیک کمک شایان توجهی به تشخیص قطعی و درمان کامل سینوزیت در بیماران می‌کند.

احمدی تصریح کرد: اگر به هر علتی (انحراف تیغه بینی یا آلرژی) فردی دچار سینوزیت مزمن شود، دیگر سینوس‌ها قادر نیستند وظایف خود را به صورت کامل انجام دهند که گرفتگی بینی، سردردهای فشاری صورت و اختلالات بویایی بیش از سه ماه از نشانه‌های مهم ابتلا به سینوزیت مزمن است.

عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به مطالعات گسترده‌ای که در این باره انجام شده است، گفت: که باید پیش از انجام جراحی زیبایی بینی، سینوزیت به طور کامل درمان شود. بنابراین باید تحت نظر متخصص جراحی گوش، گلو و بینی اقدامات تشخیصی لازم از جمله انجام CT SCAN و آندوسکوپی تشخیصی بینی به عمل آید تا در ادامه و بر اساس مستندات، اقدام به درمان قطعی سینوزیت شود.

این متخصص جراحی گوش، گلو و بینی تاکید کرد: درصدی از بیماران به علت همراهی انحراف شدید تیغه بینی و سینوزیت مزمن یا پولیپ بینی کاندید عمل جراحی آندوسکوپیک سینوس‌ها هستند. در این شرایط جراح باید با توجه به روش‌های مبتنی بر حفظ عملکرد بینی، جراحی آندوسکوپک، سینوس و زیبایی بینی را به صورت همزمان انجام دهد.

 احمدی در پایان گفت: ابتلا به سینوزیت مزمن در افرادی که مایل به انجام عمل جراحی بینی هستند، زنگ خطری جدی است. بنابراین بیماران باید پیش از اقدام به جراحی زیبایی بینی، تحت نظر متخصص جراحی گوش، گلو و بینی قرار گیرند تا سینوزیت به طور کامل درمان شود و در صورت انجام همزمان جراحی آندوسکوپیک سینوس‌ها و زیبایی بینی باید ملاحظات لازم روش‌های نوین جراحی، توسط جراح در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول