اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

امام‌جمعه لنگرود:

شهید نظری مهاجر عاشقی بود که آگاهانه به شهادت رسید / برای ماندگاری باید مقاومت کرد

امام‌جمعه لنگرود با اشاره به اینکه شهید نظری آگاهانه به میدان رفت و به شهادت رسید، گفت: شهدای مدافع حرم برای تشکیل دنیای اسلامی و تمدن اسلامی به شهادت رسیدند

شهید نظری مهاجر عاشقی بود که آگاهانه به شهادت رسید / برای ماندگاری باید مقاومت کرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد سلیمانی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم علیرضا نظری در حسینیه تیپ مخصوص میرزا کوچک خان اظهار کرد: شهید نظری مسافر و مهاجر عاشقی بود که سلحشورانه به میدان زد و تا قیامت با نور همت و مجاهدت او ما راه خودمان را پیدا می‌کنیم.

 وی به فلسفه شهادت اشاره کرد و افزود: شهادت انتخابی است که شهید آگاهانه درب شهادت را باز می‌کند.

امام‌جمعه لنگرود شهادت را اتصال یک انسان با معبود آن خواند و تصریح کرد: چگونه ممکن است انسان زنده باشد و نفس بکشد حجاب‌ها را کنار بزند و با خدای متعال اتصال یابد و شهادت را انتخاب کند؟

وی با اشاره به اینکه شهید آگاهانه تصمیم می‌گیرد، افزود: مرتبه شهیدی بالاتر است که زخم بیشتری داشته باشد و در راه خدا جان ناقابلش را در معرض خطر قرار داده باشد.

سلیمانی با اشاره به اینکه درب شهادت باز است و ادامه دارد، گفت: شهدا در بین ما زندگی می‌کنند و ایام خود را غنیمت دانسته و با توجه و مراقبت دائمی به رحمت الهی متصل می‌شوند و اگر لحظه‌ای از خدا غافل شوند شهادت نصیبشان نمی‌شود.

وی شهید نظری را انسانی متواضع، متدین و انقلابی خواند و افزود: درون این مجاهد انقلابی و انقطاعی غوغایی بود و برق شهادت را می‌شد در چشمان شهید نظری دید.

 امام‌جمعه لنگرود با اشاره به اینکه وقتی شهیدی به آسمان پر می‌کشد با زمینیان حرف می‌زند و می‌گوید ما شهدا دنیا را با تمام جذابیت‌ها، عشوه‌گری‌ها و زیورآلاتش را ترک کردیم چشمتان را بازکنید که جذابیت‌های دنیا شمارا فریب ندهد.

 وی با اشاره به اینکه امروز داعش به تاریخ پیوسته و حوزه جبهه مقاومت آن را جارو کردند، افزود: رزمندگان اسلام با فرماندهی سردار سلیمانی و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری توانستند داعش را نه‌تنها از مملکت ما بلکه از صحنه روزگار محو کنند اما جریان پسا داعشی ادامه دارد.

سلیمانی گفت: امروز دشمن نمی‌تواند اتحاد و حدت جامعه اسلامی را ببیند دشمنی آن با حق و باطل بوده و نه‌تنها با مردم و ملت ما بلکه با نظام و رهبری و مکتب کشور ما دشمن است.

وی افزود: برای ماندگاری نباید سازش کرد بلکه با مقاومت در مقابل دشمنان ایستاد.

امام‌جمعه لنگرود بیان کرد: گرچه سردار سلیمانی از لسان برخی در داخل محکوم شد که مرز دیپلماسی را رعایت نکرده است اما مردم حرف آن‌ها را تأیید نمی‌کنند حتی از طرف آن‌هایی که تفکر لیبرالی دارند مورد تحسین قرار گرفت.

امام‌جمعه لنگرود افزود: بعضی افراد با سرلوحه قرار دادن غرب‌گرایی فکر می‌کنند مورد نوازش دشمن قرار می‌گیرند که هرگز این اتفاق نمی‌افتد و دشمن بیکار نمی‌نشیند امروز سخت‌افزار مقاومت آن‌ها را به دیوار کوبید و از سوریه و عراق بیرون کرد و نمایش نرم‌افزار فرهنگی پسا داعش آغاز شده است.

 وی با اشاره به اینکه امروز باید بر تابوت شهدای مدافع حرم بوسه زد، گفت: شهدای مدافع حرم مظلوم هستند و این شهدا باید از شهدای دوران جنگ تحمیلی برای ما مقدس‌تر باشد.

سلیمانی با اشاره به اینکه دولت ما اسلامی است امام کشور ما اسلامی نیست و تا شکل‌گیری آن فاصله داریم، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم برای شکل‌گیری دنیای اسلامی و تمدن اسلامی به شهادت رسیدند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول