اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

جانشین سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران:

استکبار جهانی با جنگ تحمیلی خود را نشان داد/ راسخ ایستادیم

جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: استکبار جهانی با جنگ هشت ساله خود را نشان داد؛ ولی با تمام حادثه‌هایی که در مملکت ما رخ داده، استواری کردیم و راسخ ایستادیم.

استکبار جهانی با جنگ تحمیلی خود را نشان داد/ راسخ ایستادیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان تهران،‌ غلامرضا بوربورثانی امشب در جمع شماری از دانشجومعلمان شهرری، با بیان خاطراتی از شهدای زنده و اسناد به‌ جای مانده در موزه بنیاد شهید اظهار داشت: شهدا همواره زنده و شاهد و ناظر کار ما هستند. بچه‌های دهه ۶۰ با سن‌های کم خود همواره حماسه‌آفرین بودند و معجزات آنان افسانه نیست و این خاطرات حقیقت‌هایی از ۳۰ هزار شهیدی است که در ۱۰ کیلومتری ما در بهشت زهرا (س) آرام گرفته‌اند.

وی بیان داشت: ۷۴ درصد از شهدای ما زیر ۲۳ سال بودند و سن اغلب  ۳۶ هزار شهید ما بین ۱۱ تا ۱۵ سال بود. آن روز آن‌ها به ندای ولی زمانشان و با وجود اینکه حدود ۷۵ درصد از شهدا با حضرت امام (ره) از نزدیک ملاقاتی نداشتند، لبیک گفتند.

جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: رهبری فرمودند جوانان امروز اگر از جوانان دهه ۶۰ بهتر نباشند، بدتر نیستند؛ قدر خود را بدانید و خانواده‌های ۱۹ هزار شهید حاصل هشت سال جنگ تحمیلی دفاع مقدس باید از شهدایشان بگویند که چه کسانی بودند که توانستند ره صد ساله را یک شبه طی کنند. اگر شهدا امروز بودند، بهترین افراد در سطح وکلا و وزرا به شمار می‌رفتند و بهترین مدیریت را در کشور و منطقه به عهده داشتند.

بوربورثانی اظهار داشت: امروز اینجا دور هم جمع نشدید؛ بلکه برای اکرام شهدا دعوت شدید؛ پس با قلب‌های خالصتان نیت کنید؛ زیرا آنان دیگر نیازی به ما ندارند بلکه ما نیاز به دستگیری‌شان داریم. باید بازنگری کنیم و شهدای‌مان را بشناسیم و با شناخت از ویژگی و خصلت آن‌ها الگوبرداری کنیم. این عزیزان نمونه‌هایی از شهید فهمیده هستند که اگر بیاییم و در مجلس شهدا باشیم و دست خالی برویم، ضرر می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توانید فتنه سال ۸۸ را به یاد نیاورید، گفت: اگر آمریکا در تمامی جهات کمین می‌گیرد و یمن، عراق و سوریه را بهانه می‌کند، جز این نیست که می‌خواهند ریشه این نظام را بسوزانند. استکبار جهانی با جنگ هشت ساله خودشان را نشان دادند ولی با تمام حادثه‌هایی که در مملکت ما رخ داده که هر کدامشان برای ریشه‌کنی هر نظامی کافی بود، استواری کردیم و راسخ ایستادیم.

انتهای پیام/2568/30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول