اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بوشهر

رییس سازمان توسعه تجارت ایران:

افزایش سه‌درصدی مواد معدنی در هفت ماه امسال

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در مجموع با صادرات 3.7 میلیارد دلار انواع محصولات معدنی و مشتقات آن شاهد افزایش سه درصدی صادرات مواد معدنی در طی هفت ماه امسال هستیم.

افزایش سه‌درصدی مواد معدنی در هفت ماه امسال

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مجتبی خسروتاج بعد از ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌هایی مانند دسترسی به آب‌های آزاد، بازارهای بین‌المللی و مواد اولیه دارای پشتوانه و زیرساخت‌های تجارت دریایی و صادرات کالاهای ایرانی است.

وی افزود: یکی از مهمترین مولفه‌ها در حوزه تجارت، حمل و نقل آسان و کم‌هزینه است که استان بوشهر به دلیل بهره‌مندی از بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک دریایی با خلیج فارس، دارای این قابلیت گسترده برای استفاده از حمل و نقل دریایی کم‌هزینه در حوزه تجارت دریایی است.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: از دیگر مزیت‌های استان بوشهر می‌توان به داشتن مواد اولیه برای تولید محصولات مختلف اشاره کرد که با وجود استقرار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در این استان، می‌توان چشم‌اندازهای خوبی برای بازارهای هدف در عرصه تجارت تعریف کرد.

خسروتاج بیان کرد: سازمان توسعه تجارت برای ایجاد رونق در بخش‌های صادراتی کشور در یک برنامه کوتاه مدت به دنبال فعال‌کردن واحدهای تولیدی راکدی است که توان صادراتی در آنها وجود دارد و با توجه به این که میزان تسهیلاتی که برای این جور واحدها در نظر گرفته می‌شود کمتر از ایجاد واحدهای تولیدی جدید است ، می‌تواند در رونق صادرات تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که می‌تواند در حوزه صادرات تاثیرگذار باشد تخصیص دو درصد از منابع اعتباری است که در حوزه واردات به صادرات وجود دارد که اگر نمایندگان مجلس این موضوع را به قانون تبدیل کنند، می‌تواند اثرگذاری خوبی را به همراه داشته باشد.

رییس سازمان توسعه تجارت یادآور شد: استان بوشهر نیازمند ساخت پایانه صادرات موادمعدنی است و با وجود پتانسیل‌های لازم در این بخش در استان بوشهر، روند ساخت این پایانه باید تسریع شود.

خسروتاج در خصوص آخرین وضعیت صادرات مواد معدنی طی هفت ماه سال جاری، گفت: در مجموع با صادرات 3.7 میلیارد دلار انواع محصولات معدنی و مشتقات آن شاهد افزایش سه درصدی صادرات مواد معدنی در طی هفت ماه امسال هستیم.

وی ادامه داد: صادرات غیرنفتی ایران  نیز طی سه ماه شهریور، مهر و آبان سال جاری با سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از 10.9 میلیارد دلار  به 11.3 میلیارد دلار  افزایش یافته است.

 انتهای پیام/40/3347

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول