اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

عضو کمیسیون عمران مجلس:

زلزله‌زدگان توان بازپرداخت وام نوسازی را ندارند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: زلزله‌زدگان به هیچ عنوان توان بازپرداخت وام نوسازی را ندارند.

زلزله‌زدگان توان بازپرداخت وام نوسازی را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از سایت این نماینده مجلس، عبدالکریم حسین‌زاده با انتقاد از وضعیت فعلی بازار مسکن و سیاست‌های به بن بست رسیده دولت‌ها در خانه‌دار کردن مردم، گفت: مجلس در سنوات گذشته برای تامین مسکن اقشار مختلف جامعه قانون مصوب کرده و دولت‌های مختلف نیز مدل‌ها و الگوهای مختلفی برای اجرایی کردن این قانون داشته‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا برنامه جامع و کامل در حوزه مسکن نداشته باشیم نمی‌توانیم مسائل و مشکلات پیرامون خانه‌دار کردن افراد فاقد مسکن را به صورت کامل حل کنیم، افزود: تسهیلات‌دهی در حوزه مسکن تنها بخشی از این مشکلات را مرتفع می‌کند، در حالی که این سیاست در حال حاضر نتوانسته این بازار را ساماندهی کند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس با اشاره به تجربه برخی کشورهای پیشرفته برای خانه‌دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه، تصریح کرد: بسیاری از کشورها برای خانه‌دار کردن اقشار متوسط و ضعیف خود اقدام به پرداخت یارانه مسکن کرده‌اند تا به این ترتیب فاصله بین قیمت تمام شده مسکن با قیمت بازار را به زوج‌هایی که برای بار اول صاحب خانه می شوند یارانه بدهند.

ضرورت تعریف الگویی مشخص برای پرداخت یارانه جهت خانه‌دار کردن مردم

وی با تاکید بر اینکه برای پرداخت یارانه به مسکن باید الگوی مشخصی در این باره تعریف شود تا براساس آن افراد صاحب خانه شوند، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر تسهیلات بانکی نتوانسته پاسخگوی تامین نیاز اقشار مختلف برای خرید خانه باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به زلزله اخیر غرب کشور و تخریب برخی از واحدهای مسکن مهر، افزود: در حال حاضر واحدهای مسکن مهر نیز با تسهیلات بانکی ساخته و تحویل صاحبانشان شده اکنون نیز که در زلزله اخیر این واحدها آسیب دیده اند با تصمیم دولت بار دیگر نیز مقرر شده وام نوسازی به این واحدها اعطا شود که به طور حتم صاحبان این واحدها که توان مالی بالایی نیز ندارند نمی توانند از پس بازپرداخت این نوع تسهیلات برآیند از این رو ارائه وام به بن بست رسیده است.

نیازمند مطالعات تطبیقی دقیق برای ساماندهی بازار مسکن هستیم

حسین‌زاده با بیان اینکه برای ساماندهی بازار مسکن و خانه دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه باید مطالعات تطبیقی دقیقی انجام شود، افزود: استفاده از سیاست های موفق کشورهای پیشرفته و معادل سازی آن می تواند در این زمینه ما را یاری کند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته با پرداخت یارانه سعی در خانه‌دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه خود داشته‌اند، تصریح کرد: الگوهای مختلف در زمینه خانه‌دار شدن مردم باید مطالعه شود تا به این ترتیب بهترین الگوی ممکن که با شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ما همخوانی داشته باشد انتخاب شود.

تسهیلات مسکن پاسخگوی این حوزه نبوده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر تسهیلات‌دهی در حوزه مسکن در کشور ما نتوانسته پاسخگوی نیاز حاضر باشد، گفت: دولت‌ها باید با ریشه‌یابی و آسیب شناسی علت عدم توفیق سیاست‌های اتخاذ شده سعی در نتیجه بخش شدن برنامه‌های آتی کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هدر رفت تسهیلات بانکی، افزود: متاسفانه توزیع اعتبارات و تسهیلات بانکی صحیح نبوده و وام مسکن به افراد دارای مسکن رسیده است در حالی که افرادی سرپناهی نداشته اند  موفق به اخذ وام نیز نشده اند.

پایان پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول