اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رهبر شبکه القاعده در افغانستان کشته شد

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد در عملیات نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای هوایی ناتو، رهبر شبکه القاعده با ۸۰ عضو کشته شدند.

رهبر شبکه القاعده در افغانستان کشته شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد طی عملیات نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای هوایی ناتو، رهبر شبکه القاعده در افغانستان با 80 عضو این شبکه کشته شدند.

در اطلاعیه این ریاست آمده است: این عملیات اهداف القاعده را در ولایات غزنی، زابل و پکتیا هدف قرار داده‌اند، نام این رهبر شبکه القاعده عمر خطاب مشهور به عمر منصور، معرفی شده است.

بر اساس این اطلاعیه ، عمر خطاب بعد از عاصم عمر رهبر این گروه، مهمترین رهبر القاعده در شبه جزیره هند بوده است. در این عملیات 27 تن از اعضای شبکه القاعده دستگیر و 5 قرارگاه عمده تخریب شده است.

این اطلاعیه می افزاید: در بین کشته شدگان قاسم مشهور به خرم کیانی، حسن حمزه و جنید اعضای مهم شبکه القاعده در افغانستان و مصطفی، مسئول نظامی شبکه القاعده با 3 طالب پنجابی و 2 عضو طالبان محلی شامل هستند.

این درحالی است که اعضای شبکه القاعده، از سال 2015 به این طرف در جنگ‌های مستقیم بر ضد دولت افغانستان و نیروهای بین‌المللی شرکت  عملی داشته است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول