اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

موزه مطبوعات باید خیلی پیش‌تر از این‌ها راه‌اندازی می‌شد/ تاکید بر راه‌اندازی موزه مطبوعات تبریز تا پایان سال‌جاری

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر راه‌اندازی موزه مطبوعات تا دهه فجر سال‌جاری گفت: راه‌اندازی موزه مطبوعات تا به امروز هم که راه‌اندازی شده، دیر شده و باید خیلی پیش‌تر از این‌ها راه‌اندازی می‌شد.

موزه مطبوعات باید خیلی پیش‌تر از این‌ها راه‌اندازی می‌شد/ تاکید بر راه‌اندازی موزه مطبوعات تبریز تا پایان سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز رحیم شهرتی‌فر ظهر امروز در دیدار با اعضای هیات‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه رسانه‌ها یکی از اساسی‌ترین پل‌های ارتباطی بین مردم و مسؤولان است، اظهار داشت: همیشه بر این اعتقاد داشته‌ام که باید با مطبوعات و رسانه‌های رابطه‌ای دوسویه داشته باشیم، در بحث اطلاع‌رسانی رسانه‌ها بسیار مهم بوده و نقش مؤثری را دارند.

وی با تأکید بر شفافیت در امور بیان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند، مدیرانی که پاسخگوی رسانه نیستند،احتمالاً از شفاف شدن عملکردشان می‌ترسند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، تاثیرگذاری رسانه‌های گروهی در بهبود وضع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: زمانی که خبرنگاران با آزادی عمل بیشتر بازگوکننده مشکلات مردم بوده‌اند و مسؤولان و مدیران اجرایی را با انتقادهای سازنده و مفید خود به چالش کشانده‌اند،امور اجرایی نیز به طور فزآینده‌ای رو به جلو حرکت کرده و اصلاح امور به سرعت صورت گرفته است.

وی، بیان و انتشار مشکلات مردمی را از رسالت‌های مهم رسانه‌ها دانست.

شهرتی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص راه‌اندازی موزه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی در خانه حریری تبریز بیان کرد: با توجه به پیشینه تاریخی تبریز در بحث اولین‌ها و اینکه تاریخ مطبوعات ریشه در تاریخ تبریز دارد، باید پیش‌ از این‌ها راه‌اندازی می‌شد.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی موزه مطبوعات تنها به بحث تبریز 2018 ارتباطی ندارد بلکه یکی از موضوعاتی بوده که با توجه به پیشینه تبریز در بحث مطبوعات و پیشگام بودن در انتشار اولین نشریات در تبریز، دارای اهمیت است.

وحید زینالی، رئیس انجمن صنفی مطبوعات آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به قدمت کم مانند تبریز و آذربایجان در حوزه چاپ و نشر، ابراز امیدواری کرد مدیریت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با افتتاح موزه مطبوعات در تبریز علاوه بر برآورده کردن خواسته به حق فعالان رسانه‌ای استان، نام نیکی از خود در تاریخ فرهنگ و هنر این خطه بر جای بگذارد.

براساس تفاهم‌نامه امضاشده بین انجمن صنفی روزنامه‌‌نگاران آذربایجان‌شرقی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در سال 91 مقرر شده بود که خانه حریری که یکی از خانه‌های قدیمی تبریز است، پس از مرمت نخستین موزه مطبوعات کشور توسط میراث فرهنگی در این خانه راه‌اندازی شود که  امسال در 17 مرداد همزمان با روز خبرنگاران طی مراسمی مراسم تجهیز موزه مطبوعات تبریز با حضور مسئولان و اهالی ‌رسانه و مطبوعات آغاز شد.

گفتنی است، کهن‌شهر تبریز با حدود 165 سال قدمت مطبوعاتی از پیشروان انتشار جراید در ایران محسوب می‌شود و تنها شهر کشورمان است که جراید آن برای اولین و آخرین بار در تاریخ مطبوعات ایران، در سال‌های انقلاب مشروطه از نظر کمی از پایتخت جلو زده است.

خانه حریری مربوط به دوره قاجار است و در تبریز، خیابان تربیت، کوچه نور هاشمی، پلاک 132 واقع شده و این اثر در تاریخ 27 دی 1377 با شمارهٔ ثبت 2242 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول