اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس خبر داد

تولید 50 هزار تاکسی برقی با راه‌اندازی خط تولید خودروی برقی

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه‌اندازی خط تولید خودروی برقی در کارخانه دیارخودرو، 50 هزار تاکسی برقی تولید می‌شود.

تولید 50 هزار تاکسی برقی با راه‌اندازی خط تولید خودروی برقی

علی بختیار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گلپایگان با اشاره به اقداماتی که برای توسعه دو شهرستان گلپایگان و خوانسار در حوزه‌های مختلف انجام شده است، اظهار کرد: درمانگاه تأمین اجتماعی خوانسار حدود 15 سال بلااستفاده مانده بود که باعث پوسیدگی سر ستون‌های این بیمارستان شده بود.

وی با اشاره به اینکه با تدبیر و رایزنی‌ها، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی و درمانگاه تأمین اجتماعی خوانسار بازدید کرده است، افزود: پس از بازدید وزیر اعتبار کامل این درمانگاه برای تجهیز و راه‌اندازی صورت گرفت که تا پایان سال جاری درمانگاه تأمین اجتماعی خوانسار افتتاح می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی در وزارت بهداشت با رئیس و معاونت سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی جلسات متعددی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از رفع اشکالات بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی به عنوان بیمارستان تأمین اجتماعی غرب استان و مرکز کشور قرار می‌گیرد.

بختیار بیان داشت: با رایزنی برای راه‌اندازی مرکز بانک پلاسمای خون در گلپایگان مکان مورد نیاز برای احداث این مرکز از سوی یکی از خیرین گلپایگانی در اختیار قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: به همین منظور با رئیس سازمان انتقال خون ایران جلسات متعددی برگزار شده است و همچنین بازدید از مرکز وصال در تهران خواهیم داشت تا شبیه مرکز وصال در گلپایگان ایجاد شود زیرا امروزه در به جای خون‌گیری پلاسماگیری رایج‌تر است و امیدواریم که به زودی با فراهم شدن تجهیزات لازم مرکز نگهداری خون در این مرکز انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خط ریلی راه آهن ادامه داد: در حال تأمین اعتبار برای سال آینده هستیم تا بتوانیم با منابع کافی برای خط ریلی راه آهن برای سال آینده همه بخش‌ها و قطعات راه آهن را به مناقصه بگذاریم و همچنین انتخاب پیمانکار انجام شود و یکی یکی قطعات راه آهن را فعال کنیم و به این مهم دست یابیم.

وی با اشاره به اقدامات  فرهنگی اذعان داشت: یکی از اقدامات مهم در زمینه دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان این که این دانشکده برای پیشرفت و توسعه باید به دانشگاه صنعتی شریف متصل شود.

بختیار تصریح کرد: برای تبدیل شدن دانشکده فنی و مهندسی به دانشگاه باید سه دانشکده در کنار آن ایجاد شود و در هیأت علمی آن 45 نفر عضو باشند و زیر ساخت‌های آن از قبیل تجهیزات آزمایشگاهی و فضای محیط دانشگاه توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه برای پیشرفت دانشگاه ریاضی خوانسار نیز باید همین موارد لحاظ شود، یادآور شد: دانشگاه‌های دو شهرستان خوانسار و گلپایگان باید به سمت تربیت دانشجوی پژوهش محور حرکت کند تا دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی وارد چرخه تولید و کسب و کار شوند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات دیارخودرو تأکید کرد: از همین جا اعلام می‌کنم اگر کارگران دیار خودرو با ما همکاری ‌کنند بسیاری از مشکلات بر طرف خواهد شد زیرا عدم همکاری آنان باعث خواهد شد بسیاری از اقدامات صورت نگیرد.

بختیار با بیان اینکه بخشی از معوقات باقی مانده این کارگران قبل از انتخاب بنده در منصب نماینده مجلس است، متذکر شد: امسال حقوق این کارگران پرداخت شده و اخیراً شرکت با یک در این کارخانه مشغول تولید خودرو است.

وی ابراز داشت: در دیدار با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور بسیاری از مشکلات شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان از جمله شماره‌گذاری خودروها برطرف شده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت مشکلات دیار خودرو در مسیر روال عادی سوق داده شد تا جایی که تسریع در آزادسازی پکیج‌ها که در گمرک انجام شده است به زودی به کارخانه ارسال می‌شود.

وی اذعان داشت: برای کمک به رونق اقتصادی کارخانه دیار خودرو  نیازمند همکاری کارگران هستیم، همواره درصدد هستم دیار خودرو همانند سایر شرکت‌های شهرستان رونق بگیرد.

بختیار در پایان اظهار داشت: با رایزنی در وزارت اقتصاد در آینده نزدیک با استفاده از تسهیلات ماده 12 خط تولید خودروی برقی در این کارخانه راه‌اندازی و 50 هزار خودرو تاکسی برقی تولید می‌شود و پس از تولید تاکسی‌ها به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می‌شود، با نظر مساعد وزیر اقتصاد  این اقدام به زودی در شورای عالی اقتصاد به تصویب می‌رسد.

انتهای پیام/63071/ی40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول