اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

ولایتی در نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد متذکر شد

بخشی از مراسم روز دانشجو در کمال ابتذال برگزار شد/ روح شهیدان کاظمی و حججی از این مسائل بیزار است

رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به رئیس واحد نجف‌آباد این دانشگاه، نسبت به بروز برخی حواشی مبتذل در مراسم روز دانشجو که در این واحد برگزار شد، تذکر داد.

بخشی از مراسم روز دانشجو در کمال ابتذال برگزار شد/ روح شهیدان کاظمی و حججی از این مسائل بیزار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در پی وقایع دور از شأن دانشجویان دانشگاه نجف‌آباد در روز دانشجو، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی نامه‌ای به رئیس این دانشگاه ارسال کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر مهران مجلسی

ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد

سلامٌ علیکم

شانزدهم آذر ماه سالگرد شهادت 3 نفر از پیشگامان مبارزه با سلطه آمریکا و انگلیس (قندچی، بزرگ نیا، شریعت رضوی) می‌باشد و همه ساله از این فرصت برای تجدید عهد با آن جان بر کفان دفاع از استقلال و عزت ایران استفاده می‌شده است و قبل از انقلاب علیرغم محدودیت‌ها و سرکوب‌های پلیسی و امنیتی رژیم پهلوی، دانشجویان به عنوان یک وظیفه ملی و ضد استعماری و در جهت نکوداشت پرچمداران نهضت ملی شدن صنعت نفت، مانع از به فراموشی سپرده شدن نقش آمریکا و انگلیس در شکل دهی کودتای 28 مرداد و انعقاد قرارداد ننگین کنسرسیوم می‌شدند.

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران با دو رویکرد اسقاط نظام وابسته پهلوی و قطع ید امریکا و صهیونیست از کشور عزیزمان، طبیعی بود که گرامیداشت این روز بزرگ، پرشورتر، پر محتواتر و با جهتگیری روشن تر ضد استکباری در ابعاد گسترده تر برگزار گردد. و در همین جهت است که هر ساله در این روز ریاست محترم جمهوری و دیگر مسؤولان نقش‌آفرین کشورمان در دانشگاه‌های مختلف شرکت می‌نمایند.

هدف از اهمیت دادن به این روز بزرگ این است که «ره گم نشود».

ما مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی باید طوری عمل نماییم که دانشجویان و اساتید محترم دانشگاه و احاد ملت شریف و هوشمند ایران به این باور برسند که رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت‌گیری‌های سیاسی و حرکت‌های آرمانی و اجتماعی نصب العین ما می‌باشد. شما و دیگر مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی لابد دریافته‌اید که «کشتیبان را سیاست دیگر آمده است».

اطلاعات موثق واصله حکایت از این دارد که مراسم بزرگداشت روز 16 آذر سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد شامل دو بخش بوده است:

بخش اول با حضور خانواده معزز شهید محسن حججی و مبتنی بر ارزش‌های متعالی جمهوری اسلامی و در شأن بزرگداشت شهدای نهضت ملی شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم و به طور کلی در شأن دانشجویان عزیز جمهوری اسلامی ایران بوده است.

لیکن متاسفانه بخش دوم مراسم دور از شأن دانشجو، استاد و عرصه دانشگاه، در کمال ابتذال بود که روح شهید احمد کاظمی و شهید حججی از آن بیزار است.

از درگاه خداوند متعال خواستاریم که ما را قدردان خون شهدای اسلام و ایران قرار دهد و به ما توفیق عنایت فرماید که حرمت عرصه مقدس دانشگاه، استاد و دانشجو را نگهداریم.

دکتر علی اکبر ولایتی

رئیس هیأت‌مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی

17 آذر 96

انتهای پیام/63058/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول