اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:

تمام مدارس همدان در زمینه مدیریت پسماند آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تمام مدارس شهر همدان در زمینه مدیریت پسماند آموزش‌های لازم را دریافت کرده و آشنایی لازم را دارند.

تمام مدارس همدان در زمینه مدیریت پسماند آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کامران گردان صبح امروز در بازدید مشترک کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی و خدمات شهری شورای شهر از اجرای طرح بازیافت زباله و همیار پسماند در مدرسه شاهد، اظهار کرد: برای مدیریت پسماند و کاهش میزان زباله سعی شده، به جای اقدامات سخت‌افزاری، کارهای نرم‌افزاری یا همان فرهنگ‌سازی را که سال گذشته از مدارس آغاز شده را شروع کنیم.

وی بر تغییر روش‌های سنتی مدیریت پسماند تأکید کرد و گفت: با توجه مقاومت در برابر تغییر، تغییر فرهنگ به خودی خود سخت است، زیرا در کاهش باکس‌های زباله، این مقاومت‌ها را شاهد بودیم؛ البته با فرهنگ‌سازی می‌توان این مهم را کاهش داده و هر آنچه که به صلاح  شهروندان است، نهادینه کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: هدف از اجرای مباحث آموزش شهروندی در شهر همدان، فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش تولید زباله و صرفه‌جویی هزینه‌های کلان دفع و تفکیک زباله از مبدأ در یاری‌رسانی به مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه تمام مدارس شهر همدان در زمینه مدیریت پسماند آموزش‌های لازم را دریافت کرده و آشنایی لازم را دارند، افزود: با توجه به اینکه تأثیرپذیری فرهنگی در سنین کودکی موثرتر است، دانش‌آموزان سفیرانی برای اشاعه فرهنگ در جامعه خواهند بود.

گردان با بیان اینکه فرهنگ خارج کردن زباله‌ها از منزل رأس ساعت 21 بسیار خوب در بین شهروندان نهادینه شده است، تصریح کرد: احساس می‌شود این مباحث همچنان جای کار دارد و انتظار می‌رود بیش از اینها در بین شهروندان، نهادینه شود.

وی با تأکید بر اینکه برای اجرای صحیح مدیریت پسماند می‌توان توسط ماده 16، اعمال قانون کرد، ادامه داد: قوانین پسماند در کشورهای دیگر با اطلاع شهروندان به اعمال تذکر و جریمه نقدی منجر می‌شود، بنابراین قانون پسماند قابل اجراست اما ما به دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان با اشاره به تهیه دستگاه کمپوست در سایت زباله شهر همدان، خاطرنشان کرد: فضای نامناسبی در این سایت زباله وجود داشت که به همت شورای چهارم شکل مناسبی به ویژه در بخش فضای سبز به خود گرفت.

انتهای پیام/89039/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول