اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

معاون صنایع وزیر صنعت:

احتمال واگذاری بن رو به رنو کم است/ پیشنهاد تولید مشترک خودرو به فرانسوی‌ها در ۲ سایت جدید

معاون امور صنایع وزیر صنعت با بیان اینکه احتمال واگذاری شرکت بن رو به رنو فرانسه در قالب قرارداد سازمان گسترش کم است، گفت: ۲ سایت جدید برای تولید مشترک به رنو پیشنهاد شده است.

احتمال واگذاری بن رو به رنو کم است/ پیشنهاد تولید مشترک خودرو به فرانسوی‌ها در ۲ سایت جدید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن صالحی نیا در یک نشست خبری اظهار داشت: تأخیر در حضور شرکت بن رو در تولید مشترک رنو و سازمان گسترش به دلیل مخالفت سایپا اتفاق نیفتاده بلکه با توجه به اینکه چند شرکت زیرمجموعه سایپا سهامدار بن رو هستند تا امروز به لحاظ فنی واگذاری این شرکت در قالب جوینت ونچر رنو و ایدرو مورد توافق قرار نگرفته است.

وی با اشاره به سفر مدیران ارشد رنو به ایران طی هفته اخیر، ادامه داد: به این شرکت دو محور پیشنهاد شد که پذیرفتند, یکی اینکه تا پایان سال جاری میلادی یعنی طی ۲۰روز آینده شرکت مشترک شکل گیرد و مرکز مهندسی مشترک رنو و ایدرو ایجاد شود که در این رابطه ۳ منطقه شناسایی شده است.

صالحی نیا ادامه داد: مذاکرات نهایی برای ایجاد زیرساخت‌ها در حال انجام است، در این راستا برای تولید مشترک، ۲ سایت دیگر نیز به صورت قرارداد همکاری مشترک به رنو پیشنهاد شده که در دست بررسی است.

صالحی نیا در مورد خودروهای مشترک تولیدی نیز گفت: یک پلت فرم برای تولید خودرو در کلاس A و ۵ نوع خودرو نیز در کلاس B و B+ در حال زمان بندی است.

به گفته وی حدود یک ماه و نیم قبل در سایت مرکز مهندسی رنو در پاریس از این دو پلت فرم رونمایی شد.

صالحی‌نیا در ادامه با اشاره به اختصاص ۹۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن طی ۷ ماهه امسال، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی توضیح داد: حدود ۶۰ درصد تسهیلات پرداخت‌ شده مربوط به تمدید تسهیلات قبلی بوده است و ۳۰.۴ درصد کل تسهیلات ارائه‌ شده از سوی نظام بانکی به بخش صنعت اختصاص یافته است.

وی در مورد پیگیری آئین‌نامه ثبت‌ سفارش واردات خودرو در دولت نیز گفت: قرار است این آیین‌نامه به‌ زودی مصوب شود، البته مسائلی در این مورد در برخی رسانه‌ها منتشر شده که هیچ‌کدام قطعیت ندارند و تا زمان تصویب توسط دولت، قابل استناد نخواهد بود.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: موضوع خودروهای موجود در گمرک نیز مدنظر است که در آیین‌نامه پیشنهاد‌ شده با هماهنگی وزارت اقتصاد، تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در مورد تولیدات مشترک خودروسازان ایرانی و خارجی نیز با بیان اینکه تولید پژو ۲۰۰۸ آغاز شده است، گفت: تولید پژو ۳۰۱ نیز با داخلی‌ سازی بالای ۵۰ درصدی و تیراژ بالا از اسفند امسال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه‌هایی برای تأمین قالب، ابزار و زیرساخت‌ها در این زمینه توسط شرکت مشترک ایکاپ فراهم شده است.

به گفته صالحی نیا، در همکاری شرکت سیتروئن و سایپا نیز سایت کاشان تجهیز شده و تجاری‌ سازی محصول مشترک از اردیبهشت سال آینده صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول